דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר כל מה שצריך לדעת על מדרסי ספורט
כל מה שצריך לדעת על מדרסי ספורט
ליאת ראובן 05/12/12 |  צפיות: 3156

יציבה לא נכונה או מאמץ גופני עשויים לגרום נזקים גופניים. בכדי להגן על הגוף ולאפשר לו להתמודד עם הפעילות הגופנית יש להעניק לו תמיכה מתאימה. מדרסי ספורט חיוניים למניעת נזקים למפרקים, לעמוד השדרה ולכפות הרגליים. ללא מדרסים נוצר מצב בו הברכיים מתמודדות עם רוב העומס וקורסות בהתאם. הצורה בה מניח הספורטאי את כף הרגל משמעותית, כל שינוי קטן בלחץ או בזווית הדריכה גורר עמו שינויים משמעותיים בכל שלד העצמות.

מדרסי ספורט חיוניים לשמירה על בריאות הגב ומניעת כאבים בגב התחתון, בברכיים ובאזור הישבן. כאשר שלד העצמות מתמודד תקופה ממושכת עם מאמץ פיזי ללא תמיכה מתאימה התוצאות הרסניות. לחץ מוגבר של משקל על אזור העקב יביא לכאבים בגב התחתון, לחץ שמתרכז באזור הקדמי של כף הרגל יביא לכאבים באזור הכתפיים. כאשר כפות הרגליים נשענות על צדן החיצוני הגבר בא לידי ביטוי בכאבי בירכיים.

איך בוחרים מדרסים לספורטאים?

ספורטאים מקצועיים נהנים מתמיכה מלאה של אורתופד מומחה לפגיעות ספורט ופעילות גופנית. הקבוצה מממנת בעבורם את המדרסים ושאר האביזרים האורתופדיים. הספורטאים החובבים לא נהנים מאותה תמיכה והם אלו שסובלים באחוזים גבוהים מפציעות ספורט. בין הספורטאים החובבים קיימים לא מעט עקשנים שמתעלמים מהכאבים ודוחים את הפנייה לרופא. הם מגיעים לטיפול רק לאחר שהכאבים הופכים בלתי נסבלים. דחיית הטיפול הרפואי והמשך פעילות גופנית מביא לא אחת לנזקים בלתי הפיכים.

מדרסים יש לבחור בהתאם להנחיה של אורתופד ובדיקה של איש מקצוע בעל מומחיות בתחום. בישראל פועלים מספר מרכזים מובילים לבנייה והתאמת מדרסים לספורטאים, ילדים ומבוגרים. אם בחרתם במדרסים מתאימים תוכלו לשמור על יציבה מאוזנת, לספוג זעזועים בכף הרגל טוב יותר ולהקל על כאבים. המומחים בתחום מכירים את ההבדלים בין מדרסי הספורט. הם מתאימים לכל פונה את המדרסים בהתאם לאבחנה רפואית, מבנה כף הרגל ואופי הפעילות.

השימוש במדרסים נפוץ בקרב כל הספורטאים המובילים. אדם שעוסק בספורט לעתים תכופות כופה על גופו פעילות מאומצת. בעזרת התמיכה המתאימה הגוף מתחזק והופך בריא ויציב יותר. הבעיות מתחילות כאשר לא מספקים לעמוד השדרה את התמיכה המתאימה. מיד עם הופעת סימנים ראשונים של כאב יש לפנות אל האורתופד לקבלת ייעוץ לרכישת אביזרים אורתופדיים.

נעלי ספורט עם תמיכה אורתופדית

ישנם לא מעט פרסומים של חברות ספורט שמציעות נעלי ספורט שמציעות תמיכה אורתופדית לעמוד השדרה. המומחים בתחום ממהרים להסביר כי מבנה כפות הרגליים ייחודי לכל אדם. אין אפשרות לספק תמיכה מתאימה לספורטאים בעזרת נעליים בעלות מבנה אחיד. מדרסים ושאר אביזרים אורתופדיים יש להתאים לכל אדם באופן אישי.

מדרסים בהתאמה אישית מייצרים לאחר מדידה מדויקת של כף הרגע. במהלך הבדיקה מטביעים את כף הרגל בחומר רך ומרכיבים את התבנית בהתאם. המדרסים מיוצרים בהתאמה אישית ואין כל אפשרות להעביר אותם בעתיד לאדם אחר. בעבור כל אדם המדרסים עונים על צורך אחר, כאשר משתמשים במדרסים אחידים אי אפשר יהיה לענות על הצרכים האישיים בצורה הולמת.

מדרסים מיוחדים לספיגת זעזועים

פעילויות ספורט שגורמות לחבטות חוזרות בכף הרגל דורשות הגנה של מדרסים. בעזרת המדרס כף הרגע מצליחה להתמודד עם הזעזועים טוב יותר ולרכך אותם בעבור מפרקי הברכיים ושלד העצמות. תנועות ריצה שמעבירות באופן פתאומי ועצמתי את משקל הגוף בין כפות הרגליים מפעילות עליהן עומס רב. המדרסים מאזנים את המשקל ומאפשרים לכף הרגל לספוג את החבטה ולשמור על גמישות מסוימת. להשגת תוצאות מקסימליות כדאי יהיה לשלב את מדרסי הספורט עם נעלי ספורט איכותיות שכבר כוללות מערכת בלימת זעזועים והגנה על כף הרגל.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ליאת ראובן


 


מאמרים נוספים מאת ליאת ראובן
 
עיצוב חדרי ילדים באמצעות מדבקות קיר
המאמר הזה מיועד להורים שמעוניינים לעצב את החדר של ילדיהם ומחפשים רעיונות איך לעשות זאת באופן שישיווה לחדר מראה חם נעים וגם ייחודי ומקורי. הרשו לנו לשתף אתכם בפתרון מעולה חסכוני ואחד הפופלארים הקיימים היום בשוק והוא עיצוב חדרי ילידם באמצעות מדבקות קיר. מדבקות קיר הן ללא ספק הפתרון האידיאלי להורים שלא מעונייניפם להשקיע אלפי שקלים בציור קיר מקורי או בטפטים שילוו את החדר לשמך שנה שנתים שכן הילד גדל ואיתו משתנה הטעם העיצובי.

מדבקות קיר חתולים
אוהבים חתולים? יש לנו בשבילכם רעיון מיוחד לעיצוב הבית. מדבקות קיר חתולים הן אמצעי נהדר בו תוכלו לשלב את אהבת החתולים עם עיצוב מודרני. בין המדבקות אפשר יהיה למצוא דמויות מצוירות מקסימות ותמונות של חתולים יפים מכל הסוגים.

מדבקות קיר מד גובה
כל הורה יודע כי הילדים הקטנים שלנו גדלים מאוד מהר. בכל שנה, הילדים צומחים בכמה סנטימטרים ומשתנים. מדובר בתהליך טבעי. אנו מעודדים את הילדים לאכול בריא, לשאוף אוויר צח ולצמוח לגובה. מדבקות קיר מד גובה תהיינה מזכרת נהדרת בעבור המשפחה כולה.

דשא סינטטי לבריכות
המעבר לדשא סינטטי הינו מגמה שהלכה וגדלה בעשור האחרון בארץ בפיגור של כעשור אחרי מובילת החידושים הצרכניים, ארה"ב. הפופולאריות שלו נובעת בין היתר בגלל המגמה הירוקה ששטפה את העולם והעלתה את המודעות למוצרים ידידותיים לסביבה. דשא סינטטי מאפשר חסכון אדיר במים ולכן אך טבעי שצרכנים רבים בעלי גינות פרטיות עברו לדשא סינטטי.

התקנה והדבקה של מדבקות קיר
מדבקות קיר הן מוצר מאוד פופולארי בשל היתרונות הרבים הגלומים בהן החל משפע העיצובים והאפשרויות דרך המחיר השווה לכל כיס ועד להתקנה הפשוטה. הדרך לעצב חללים באמצעות מדבקות קיר היא יחסית קלה אך נדרשת היערכות מסוימת על מנת שההדבקה תצא טובה.

קורס אנגלית און ליין, קורס אנגלית באינטרנט, לימוד אנגלית
אם הגעתם לכאן אתם בוודאי שואלים את עצמכם איך אפשר ללמוד אנגלית אונליין? בעבור אלו שעדיין לא מכירים את כל היתרונות שמביאה עמה רשת האינטרנט נסביר כי אפשר ללמוד אנגלית במתכונת של קורסים מקוונים תוך צפייה בסרטונים, שימוש בעזרי למידה והדרכה צמודה של מורה מוסמך

טיולים במכתש רמון
אזור המכתשים בנגב הוא אחד מאתרי התיירות היפים והפופולריים ביותר בישראל. אלפי תיירים מגיעים בכל חודש אל האזור בכדי לטייל במכתשים, ליהנות מבתי מלון וצימרים מיוחדים ולצפות בכוכבים. טיולים במכתש רמון מתאימים למשפחות עם או בלי ילדים, זוגות או קבוצות מטיילים.

בגדי ים בוטיק בישראל
הקיץ כבר בפתח ועמו מגיעות מחשבות על בגדי הים, שמלות קיץ, מכנסים קצרים ושאר בגדים קצרים. את הקילוגרמים המיותרים שהוספנו בעונת החורף עם גלידות ושאר מאכלים חמים ומפנקים כדאי למהר להשיל במכון הכושר או כמה שיעורים של אירובי.

בגדי ים שלמים – ההיסטוריה חוזרת
25/04/13 | צרכנות
הביקיני זוכה לפופולריות רבה בשנים האחרונות, אך בכל זאת ישנן נשים שעדיין מעדיפות בגדי ים שלמים. כמעט בכל קולקציה תמצאי גם דגמים מיוחדים של בגד ים שלם. ננפץ את הסטיגמה ונבהיר כי בגדי הים הללו מתאימים לצעירות ומבוגרות כאחד.

סוללות תחליפיות למחשב נייד
כל מחשב נייד זקוק לסוללה. רכישת סוללות תחליפיות למחשב נייד עולה על הפרק כאשר הסוללה הקיימת כבר לא מתפקדת כראוי או כאשר יש צורך בסוללות נוספות. סוללה נוספת למחשב תאפשר עבודה ממושכת ללא חיבור למקור כוח חיצוני. הסוללות התחליפיות שנמכרות כיום מתחלקות לשתי קבוצות : סוללות מקוריות וסוללות תחליפיות כלליות שמתאימות לכמה סוגי מחשבים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI