דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות טיפול בתנועה לילדים – מה מאחורי התנועה?
טיפול בתנועה לילדים – מה מאחורי התנועה?
מיכל ז 13/05/13 |  צפיות: 3533

קורס לימודי טיפול בתנועה נועד לכל אלה שאוהבים לעבוד עם ילדים וגם לסייע להם. המון רופאים אלטרנטיביים שולחים ילדים ומבוגרים אל טיפול בתנועה.  הקורס יכול להיות מצויין למורים וכל אנשי החינוך.  המון אנשים שבאים מתחום הרפואה המשלימה בוחרים להשתתף בקורס או בוחרים לימודים רחבים יותר בנושא. ישנם אנשים שלימודים אלה יעניינו אותם. בסוף הלימודים, ניתנת תעודה שאיתה המטפל יכול לפתח קריירה בתחום זה.

לימודי טיפול בתנועה מעניקים דגש על הגוף של האדם, בתנועות הגוף של האדם תוך כדי בדיקה ואבחון של תהליכים אישיים והקשר שקיים בין הגוף לבין התנועה. מטפל שיש לו את היגע והכישורים הנחוצים, יוכל לאבחן אפילו את החולשה והחוזק כדי לתת למטופל טיפול שמתאים לו. ידוע כי טיפול בתנועה עשוי לפתוח חסימות נפשיות היכולות לבוא לידי ביטוי דרך התנועה הגוף של כל אחד מאתנו.  טיפול דרך תנועה, יכול להתאים לכל אדם, לא משנה באיזה גיל. אפשר לעשות את הטיפול באופן קבוצתי או פרטני. אחת השיטות המוכרות בטיפול בתנועה הינה שיטת אלבאום- השיטה מספקת כלים למטפלים ושלל בעיות שקשורות בחוסר תנועה עקב אורח החיים של ימינו.

טיפול בתנועה לילדים טוב בעיקר לילדים שיש להם בעיות קשב וריכוז ולילדים עם בעיות נפשיות כאלה ואחרות. גם עבור בעיות דיסלקציה שיש לילדים. במהלך הלימודים עוברים על הנושאים כמו ניתוח תנועות הגוף, התפתחות סנסומוטורית, טיפול בתנועה לאלה הלוקים בנפשם וכן הלאה. ההבעה בתנועה תוכל לגרום למטופל להיפתח יותר ובכך לתת לו תחושה של ביטחון עצמי. הלימודים כוללים כ-1500 שעות אקדמאיות. בלימודים אלה,  התלמידים מבינים כי טיפול בתנועה מבוסס על ההנחה שהנפש והגוף קשורים זה לזה. הטיפול מסייע לאנשים בעלי נטייה לחוסר ביטחון עצמי, דכאונות ולאנשים שיש להם קשיים חברתיים.

טיפול רגשי לילדים נועד לחזק את היכולות מנטליות והרגשיות של הילד. לילדים בעלי דימוי עצמי נמוך או בעלי קשיי קשב וריכוז וקשיים חברתיים שהם תוצאה של הקשיים הללו. הטיפול ניתן בטווח גילאים של 7-19 שנים. בטיפול זה, הילדים יקבלו את הכלים להתמודד עם פחד מכישלונות. כל טיפול כזה אורך בין 45 דקות לשעה, והוא מתפרס על פני 8 חודשים, יש אמנם אופציה לטיפול בקבוצה אבל במרבית המקרים הטיפול הוא פרטני.  טיפול רגשי לילדים הוא יעיל בעיקר כאשר מדובר בטיפול בליווי בעלי חיים, שכן ידוע שבני האדם ובעלי החיים קשורים זה לזה, וילדים נפתחים יותר כאשר הם פוגשים את בעלי החיים שהם אוהבים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI