דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה זהות השלבים בהתמודדות עם הומוסקסואליות - עצת נפש
השלבים בהתמודדות עם הומוסקסואליות - עצת נפש
עצת נפש 06/10/13 |  צפיות: 13193



מהשיחה הראשונה ועד לסיום התהליך

מאמר זה סוקר את שבעת הצעדים למתמודד עם המוסקסואליות: מהשיחה הראשונה ועד לסיום תהליך הבירור.

הצעד הראשון למתמודד הומוסקסואלי: הרצון לחיות אחרת

עד היום ההנחה השרירותית הייתה שתהליך היציאה מהארון היא התשובה לכל בעיות המתמודד עם נטייה ההומוסקסואלית, היא מניחה מראש היררכיה של צמיחה אישית מ"בתוך" הארון, ל"בחוץ". ובדרכה היא שוללת כל אלטרנטיבה אחרת בטענה שהיא מגבירה את תחושת האשמה והערכה העצמית. 

למרות זאת, בהיותה מקודמת כיסוד הטיפולי היחיד לקבלה, היא כופה עול ומשא משל עצמה – באמצעות האשמה שהיא שמה על המתמודדים ההומוסקסואלים שלא מעוניינים לקבל את נטייתם המינית ההומוסקסואלית כאקסיומה ומחפשים ללמוד על נטייתם המינית ולבחון עוד אלטרנטיבות אחרות לחיות את חייהם. כך שבסופו של דבר, באופן פרדוקסאלי,  היא מגבירה את אותה תחושה של תסכול שהיא מנסה כל כך למנוע. 

ניסיוננו מראה כי ישנם אנשים רבים המתמודדים עם נטיות הומוסקסואליות ובוחרים לחיות איתם אחרת. הם מסרבים לוותר על בירור מעמיק בזהותם המינית ועל האפשרות שאולי חבויה עמוק בתוכם גם נטייה הטרוסקסואלית. הם מרגישים כי משיכתם המינית מכבידה ומעכבת את  התקדמותם האישית ומונעת מהם לחיות את החיים שהם בוחרים לעצמם. עבורם "הארון" הוא מקום של בחירה, אתגר, חברות, אמונה וצמיחה –  מקום של התמלאות בזהות עצמית וקבלה פנימית. 

מניסיוננו ראינו שלמרות שלרוב המתמודדים עם נטיות הומוסקסואליות ישנה שאיפה ותשוקה לברר את נטיותיהם המיניות, חלק קטן מתוכם מעוניין לנקוט אמצעים ארוכי טווח על מנת לקדם בירור זה.

אם אתה, בניגוד לרוב הקיים, בוחר לברר את נטיותיך המיניות ולבחון אלטרנטיבות נוספות, הגעת למקום הנכון. צעד זה של הכרה ברצונותיך הפנימיים הוא הצעד הראשון במסע הבירור האישי שלך. ככל שרצונך הפנימי יהיה מוברר יותר ורצונותיך יהיו מגובשים יותר כך הדרך שבה תבחר ללכת, תהיה קלה ונגישה יותר עבורך.

השלב השני להתמודדות עם הומוסקסואליות : שיחה טלפונית

דרך מוצעת זו של בירור, תחל בשיחת סיוע טלפונית ראשונית עם מרכז התמיכה של עצת נפש. בצורה זו תוכל באופן אנונימי, ללא התחייבות וללא חשיפה אישית, לפתוח את סגור ליבך ולחלוק את התמודדותך בנטיות ההפוכות ההומוסקסואליות עם הסייע שיושב בצידו האחר של הקו, המכיר את הנושא המדובר על כל מרכיביו. הסייע נמצא שם על מנת להעניק לך אוזן קשבת ולב מבין. בשיחה זו תוכל לבחון יחד עם הסייע את תחושותיך ולהגיע לבירור ראשוני ורחב יותר לגבי מקומך. בשיחותך המתמשכות ובמידת הצורך, הסייע יבחן יחד איתך את האפשריות המוצעות לך. במידה ותבקש הפניה לאנשי מקצוע בתחום הטיפול בהומוסקסואליות, הסייע אף יפנה אותך ל 2-3 מטפלים, פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים המתמחים בשיטות טיפוליות שונות לפי תחושת הסייע ומידת היכרותם ולפי בקשתך. זה יכול להיות מטפל התנהגותי, קוגנטיבי, דינאמי, רפראטיבי או מטפל אקלקטי המשלב גישות טיפוליות שונות ומגוונות.

זה המקום לציין שמרכז הסיוע של עצת נפש אינו מטפל בעצמו, הוא אינו גוף טיפולי ואינו מהווה תחליף לטיפול מקצועי פרטני מכל סוג שהוא . מרכז הסיוע הטלפוני מעניק אוזן קשבת והכוונה לאורך התהליך האישי  ובמידת הצורך הוא מפנה לרשימת מטפלים החיצונית לו.

בסיום השיחה הסייע יציע לך לשמר את הקשר איתו בתורנותו הבאה. על כן חשוב שבמידה ותרצה לדבר עימו בשנית, תזכור את שמו. התורנים יושבים בקו הסיוע אחת לשבועיים בתורנות קבועה.

השלב השלישי בהתמודדות עם הומוסקסואליות: העמקה ולמידה עצמית

לאחר שעשית באומץ רב את שני הצעדים הראשונים הגעת לשלב השלישי, בשלב זה אחרי שבחנת את רצונך הפנימי להיכנס לתהליך של בירור נטיותיך המיניות ושיתפת בה אדם שעזר לך לבחון יחד מחשבה זו, כעת הנך נדרש לשלב העמקה ולמידה עצמית. להכיר וללמוד מקרוב יותר את כל הסוגיה.
כאן המקום להזכיר שחשוב מאוד שרצון זה ללמידה עצמית תהיה רק רצונך האישי ולא רצון חברך, הוריך או אמונתך. כל אלה יוכלו אומנם לסייע לך רבות בדרך אך בשלב זה חשוב שהרצון הפנימי הראשוני לבירור יהיה אך ורק שלך.

בשלב זה הנך מתבקש ללמוד ולקרוא חומרים בנושא. לשם כך תוכל לעיין הן באתר עצת נפש והן באתרים אחרים העוסקים בנושא ההתמודדות עם הומוסקסואליות. קרא תגובות, גם אם הם נוגדות את תפיסתך הנוכחית ואינן מסתדרות כרגע עם השקפת עולמך. ככל שתרחיב יותר את ידיעותייך תוכל להגיע להכרעה פנימית אמיתית יותר וכנה. אל תחשוש מלחקור את הנושא שמא רצונך הפנימי ישתנה. אם זהו רצונך ושאיפתך ככל שתחקור אותו יותר הוא רק יתחזק.  

במידה ואתה חש שהנך זקוק לעוד מידע אודות מסע הבירור הזה והאופציות העומדות לשרותך, תוכל בשלב זה לשקול הצטרפות לסדנת "המסע אל עצמך" של עצת נפש . סדנא "המסע אל עצמך" היא סדנא חווייתית, שתעזור לך ללמוד אודות יסודות המשיכה ההומוסקסואלית שלך וכן לחבר אותך אל עצמך ואל רצונותיך הפנימיים. (זה המקום להזכיר לך שוב שפעילויות מרכז הסיוע של עצת נפש אינן ממלאות נישה טיפולית מכל סוג שהוא והן אינן מהוות תחליף לתהליך טיפולי אישי ע"י בעל מקצוע)

פרטים אודות המסע תוכל למצוא באתר עצת נפש בקטגוריית- סדנאות 

תזכורת חשובה -  לאורך כל שלב הבירור והן לאחריה תוכל להיעזר תמיד בסייעי "עצת נפש" בקו הסיוע שלנו. שתף אותם בהתלבטויותיך. זכור- הם שם עבורך.


השלב הרביעי בהתמודדות עם הומוסקסואליות: פניה לטיפול

כפי שציינו קודם לכן, מרכז הסיוע "עצת נפש" אינו ממלא נישה טיפולית מכל סוג שהוא ואינו מהווה תחליף לטיפול מקצועי או פרטני  אלא רק מעניק תמיכה ואוזן קשבת לבוחרים לפנות אליו. במידת ותרגיש בשל להתקדם בתהליך למקום מעמיק עוד יותר, בקש מהסייע שאיתו אתה מנהל שיח, שיפנה אותך לטיפול פרטני. הסייע יעניק לך רשימה קצרה של מספר מטפלים חיצוניים, בעלי התמחות בתחום, שמתוכם תוכל לבחור את המטפל שילווה אותך בתהליך האישי שלך. כשתגיע לשלב של בחירת מטפל, תדע שהגעת לשלב הבא.

השיחה הראשונה

אם לאחר בירור מעמיק הנך חש שאתה חושק להיכנס לתהליך, בצורה מקיפה ורצינית, הרם את הטלפון לאותם מטפלים בהומוסקסואליות שקו הסיוע של עצת נפש הפנה אותך אליהם או מטפלים אחרים שידוע לך שהם מנוסים ומוצלחים בתחום ההומוסקסואליות והנטיות ההפוכות.
בשיחה זו נסה לחוש את המטפל בטלפון ולבחון אם אופי הטיפול שלו תואם למה שהנך מחפש. הכן רשימת שאלות שאותם הייתה רוצה לעלות ביחס לטיפול ובשיחה זו שאל אותם.

לאחר בירור ראשוני זה יהיה לך קל יותר לבחור את המטפל שהכי מתאים לך. תוכל לחוש את האינטראקציה ביניכם, את מידת הסבלנות שלו כלפיך וכן ללמוד על גישתו הטיפולית. במידה והחלטת שהוא הכי מתאים לך, חזור אליו וקבע עימו פגישה ראשונה. במידה וקשה לך להחליט תוכל להיעזר שוב בסייעי קו הסיוע העומדים לשרותך. כאן המקום לציין שכל טיפול פרטני ואישי מוגן בחובת שמירת סודיות מוחלטת אלא עם כן סוכם בינך לבין המטפל אחרת.

איך להתנהג בפגישה ראשונה בטיפול בהומוסקסואליות?

בצורה הפתוחה והישירה ביותר. חשוב לתאר בקצרה את היסטוריית החיים והסיבה המרכזית בגללה נוצרה הפניה. אין צורך לתכנן מראש את הדברים, אך כמובן הדבר אפשרי. לכל מטפל סגנון אחר לפתיחת הדיאלוג בפגישה הראשונה. הגיעו עם מחשבותיכם ותנו למפגש להתנהל בצורה טבעית.


ואם זה לא מסתדר?

מאחר והמפגש הטיפולי הוא ייחודי ודורש גם "כימיה" אישית בין המטפל למטופל ישנם מצבים בהם נוצרת תחושה שהטיפול בנטיות ההפוכות לא עוזר. חשוב להיות מודע לתחושות אלו ולהביא אותם בצורה פתוחה וגלויה למפגש הטיפולי. חשוב שתבחן יחד עם המטפל שלך את הסיבה האמיתית לתחושותיך, סביר להניח שדיון משותף בנושא יניב מסקנות מעשיות האם יש לסיים את הטיפול או להמשיכו. במידה חולף זמן ועדיין אין כל תוצאות, רצוי לשקול סיום טיפול והחלפת מטפל. 

חשוב תמיד לזכור שהתהליך הטיפולי בהומוסקסואליות אורך זמן ותחושת ההתקדמות בתהליך באה לידי ביטוי בדרכים שונות ומגוונות. אם אתה שוקל לסיים את הטיפול מסיבה כל שהיא, לפני שאתה עושה זאת, שאל את עצמך האם אתה עומד במקום או שבעקבות הטיפול חלו אלו שינויים, יתכן שהשינויים הם לאו דווקא התוצאות שאותם תכננת מראש אך עדיין ידיעתם תעזור לך בהחלטתך זו. 

זכור- בכל עת ובכל התלבטות תוכל תמיד להיעזר בסייעי מרכז הסיוע של עצת נפש. 


השלב החמישי בהתמודדות עם הומוסקסואליות:

מניסיוננו אנו ממליצים לשלב יחד עם הטיפול הפרטני, האישי, השתתפות בקבוצת תמיכה לבעלי נטיות הפוכות. עצת נפש מפעילה קבוצות תמיכה המיועדות עבור מתמודדים עם נטיות הומוסקסואליות הנמצאים כמוך בתהליך. בקבוצה המשתתפים נוכחים לדעת שהם אינם לבד ורגשותיהם מקבלים לגיטימציה. כל אלה מאפשרים התחזקות, שיפור של יכולת ההתמודדות, והקלה על המצוקה הנפשית אותה חווים מידי יום החברים בקבוצה.

הקבוצה תעזור לך להתגבר על הרגשות המשתקים של אשמה ואין אונים, כעס וחרדה,  האשמה, דימוי ובטחון עצמי, בדידות וניתוק. היא תסייע לך לשפר את התחושה הכללית ותקל על התמודדותך מתוך לימוד דרכים חדשות להתייחס להתמודדויותיך היומיים והעמידה מולן.

פרטים נוספים באתר עצת נפש בקטגוריית- קבוצות התמיכה .


השלב השישי בהתמודדות עם הומוסקסואליות:  סדנת מעגלים

סדנת "מעגלים" של 'עצת נפש' היא סדנת המשך למשתתפי סדנת "המסע אל עצמך". הסדנא תקנה לך כלים פרקטיים ומעשיים לחיים בכלל ולהתמודדות בנטיות ההומוסקסואליות בפרט.
פרטים נוספים תמצא באתר עצת נפש בקטגוריית- סדנאות 


השלב השביעי בהתמודדות עם הומוסקסואליות:עזרה לאחרים

כידוע מתנדבי "עצת נפש" מורכבים ממתנדבים שבעברם גם הם התמודדו בנטיות הומוסקסואליות בתהליך זה, לצד מתנדבים הבאים מהעולם החינוך והטיפול.

אנחנו מאמינים שלחלק בלתי נפרד מהתהליך שלך הוא לסייע לאחרים שבעבר היו במקומך. על כן אנו מעודדים מתמודדים הומוסקסואלים שסיימו בהצלחה את התהליך, לבוא ולהצטרף לפעילות שלנו ב'עצת נפש' ולסייע לעוד רבים אחרים המחפשים את הדרך לאור. 

שיתוף אחרים מניסיונך האישי מתהליך שעברת הוא צעד חשוב לא רק לטובת אחרים כי אם גם כלי משמעותי לחיזוקך ומהווה סגירת מעגל עבורך.

מרכז הסיוע "עצת נפש" הוא ארגון המושיט יד לגברים צעירים ומבוגרים, הורים, מורים ואנשי חינוך,המתמודדים מול סוגיות של תקיפה מינית, נטיות הפוכות הומוסקסואליות,אובססיות ודחפים מיניים והתמכרותיים, התמכרות לפייסבוק ולאינטרנט.
התקשרו לעצת נפש. כי יש מי שיעזור. 02-6541899


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עצת נפש

מרכז הסיוע "עצת נפש" הוא ארגון המושיט יד לגברים צעירים ומבוגרים, הורים, מורים ואנשי חינוך, המתמודדים מול סוגיות של תקיפה מינית, נטיות הפוכות הומוסקסואליות, אובססיות ודחפים מיניים והתמכרותיים, התמכרות לפייסבוק ולאינטרנט.
התקשרו לעצת נפש. כי יש מי שיעזור. 02-6541899



 


מאמרים נוספים מאת עצת נפש
 
מרכז עצת נפש – רק אתם תכריעו מה זהותכם המינית
27/03/14 | זהות
לפעמים במסגרת חד-מינית, מסגרת שיש בה רק גברים, נוצרים קשרים אינטימיים בין בני אותו המין. קשרים אלה אינם מעידים בהכרח על זהות הומוסקסואלית מתפתחת שכן ייתכן מאוד שבסביבה אחרת אותם אנשים יעדיפו מערכת יחסים אינטימית עם בני המין האחר. יחד עם זאת ישנם הומואים שירגישו משיכה מינית הומוסקסואלית לבני מינם אבל כתוצאה מדפוסי חברה הם יעדיפו לזהות את עצמם כהטרוסקסואלים כתוצאה מפחד להיות מנודים חברתית.

מרכז הסיוע עצת נפש - 7 שלבים שיגרמו לך להיגמל מאוננות יתר
23/12/13 | זהות
תהליך הגמילה מאוננות כפייתית וצפייה ממושכת בפורנוגרפיה באינטרנט כולל בתוכו מספר שלבים אשר חלקם מתקיימים במקביל.

השלבים בהתמודדות עם הומוסקסואליות - עצת נפש
06/10/13 | זהות
מאמר זה סוקר את שבעת הצעדים למתמודד עם המוסקסואליות: מהשיחה הראשונה ועד לסיום תהליך הבירו
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI