דף הבית רפואה ובריאות מחלות לב גורמי סיכון למחלות לבביות
גורמי סיכון למחלות לבביות
Dan Sade 19/12/14 |  צפיות: 12346

גורמי סיכון למחלות לבביות

מחלות לבביות, כמו גם אירוע לבבי, נגרמים כאשר כלי הדם נפגמים בצורה זו או אחרת. לרוב מדובר על היצרות או חסימה של זרימת הדם אל שריר הלב וממנו. אחד הגורמים המשמעותיים להאטה של זרימת הדם היא היווצרות של פלאק טרשתי. עם ההאטה לאורך הזמן גם מגיעה בסופו של דבר החסימה. לאחר שנוצרת חסימה זו, הדבר דורש התערבות רפואית בצורה של צינתור או ניתוח לב. מניעת אספקת הדם (איסכמיה) גורמת גם לנזקים עקיפים ולבעיות נגזרות כמו התקף לב ופגיעה במסתמים, הפרעות קצב, אי ספיקת לב ועוד. גורמי הסיכון הם רבים וכל אחד מהם יכול להוות את הסיכון העיקרי, תלוי במשתנים כמו תורשה, אורח חיים או מצבי קיצון חד פעמיים.

פירוט הגורמים הבעייתיים ביותר

  1. עישון – רבות דובר על הנזקים הכוללים שהעישון גורם לגוף האדם. בהקשר של מחלות הלב, הוא משפיע באופן ישיר על היצרות העורקים, על סיבולת לב הריאה האופטימאלית וכמובן סיכון גבוה יותר להיווצרות של קרישי דם. הכוונה היא גם למעשנים אקטיביים ולמעשנים פאסיביים.

  2. כולסטרול – אחד המאפיינים המשמעותיים ביותר של העידן המודרני. עלייה חריגה של הכולסטרול ה"רע" (LDL) וירידה בכולסטרול ה"טוב" (HDL) מעצימה את הצטברות הרובד הטרשתי, ומכיוון שלכולסטרול יש תפקיד חשוב בהיווצרות טרשת עורקים, הסכנה להתקף ברורה ומיידית.

  3. מגדר וגיל – בין אם אתה גבר מעל גיל 45 או אישה מעל גיל 55, הסיכון לחלות במחלה לבבית גדל משמעותית.

  4. השמנה וסוכרת – השמנה פירושה הצטברות מסוכנת של שומנים בדם. הבעיות שעודף שומנים שכזה יוצר מוכרות לכולם ולכן חשוב למנוע השמנה בכל אמצעי דרוש. הסוכרת היא מחלה הגוזרת כמעט באופן ישיר בעיות השמנה ומעבר להתמודדות עם הסוכרת עצמה, יש לשים לב להשפעות על כלי הדם ושריר הלב.

  5. גורמים נפשיים – בין אם אדם מכיר את החיבור בין הגוף והנפש ובין אם לא – החיבור קיים. אדם שנמצא במצב דכאוני או במשבר נפשי עמוק, הסטרס מעמיס על המערכת הפיזיולוגית שלו ומאפשר התפתחות תוצרי פגיעה חמורים. המטרה היא תמיד לשמור על שגרת חיים נעימה. הדבר מתבטא גם באירועי טראומה חד פעמיים שמשפיעים על ההתמודדות הנפשית ומכאן הדרך לפגיעה פיזיולוגית קיימת ומסוכנת.

הקטנת הסיכוי לפגיעה לבבית

מחלות לב ניתן למנוע במרבית המקרים. תזונה נכונה יכולה למנוע סוכרת והשמנת יתר. כמובן שצריך ליהנות מהחיים, אולם לדעת שניתן ליהנות מהם לאורך שנים רבות יותר אם אוכלים באופן מדוד. מעבר לכך, הימנעות מעישון (אקטיבי ופאסיבי) וצריכת מוצרים נוספים שיכולים להשפיע, כמו אלכוהול למכביר. בנוסף, פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד משגרת החיים וחשוב לאמצה בכל פורמט שהוא. העיקר להפעיל את הגוף. לבסוף, אימוץ הרגלי רגיעה וכניסה לשלווה. החיים יכולים להלחיץ, אבל לנו יש את האפשרות להקל על הנפש ולהוריד את רמת המתח הכללית.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Dan Sade


 


מאמרים נוספים מאת Dan Sade
 
ניתוח ושט
18/02/15 | רפואה
המאמר סוקר את הבעיות השונות שיכולות להיווצר בשט ואת דרכי הטיפול בהן.

גורמי סיכון למחלות לבביות
19/12/14 | מחלות לב
קיימים מספר גורמי סיכון עיקריים למחלות לבביות. חשוב להכיר את הגורמים הללו כדי להקטין את הסיכון לחלות במחלות לבביות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI