דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר כלים מתקדמים לביצוע פעולות ניקיון מורכבות
כלים מתקדמים לביצוע פעולות ניקיון מורכבות
עמית רוזן 29/08/15 |  צפיות: 2982

המקום בו אנו מתגוררים, עובדים או מבקרים חייב, כמובן, להיות הנקי ביותר האפשרי. הבעיה היא שבמספר לא מבוטל של מקרים, ההיפך הוא הנכון. מצבים מגוונים משנים את חוקי המשחק, ומצריכים, כדרך התמודדות כמעט יחידה, שימוש בכלים, במכונות ובמכשירים מתקדמים. לפניכם מספר תרחישים המצריכים ניקיון שכזה, ופירוט על הדרכים באמצעותן ניתן להחזיר את המצב לקדמותו.

שאיבת מים

שאיבת מים, ברמת ההגדרה הבסיסית מאד, היא מכלול פעולות שתכליתן להוציא מים עודפים מחלל מסוים, כפי שנדרש במקרה של הצפה. כאשר מדובר בשטפונות, בפיצוצי צנרת או אפילו בבעיות באיטום, לא ניתן לבצע את השאיבה באמצעים ביתיים, אלא ניתן להיעזר בחברות מקצועיות, הנעזרות בעצמן בציוד מתקדם.

על אילו כלים המשמשים לצורך שאיבת מים מדובר כיום? התשובה הפשוטה היא שלא מעט כלים, ובכלל זה:

  • משאבות טבולות.

  • שואבי מים.

  • מכשירים ליניקת מים.

  • ביובית (כאשר המדובר הוא בהצפה בבורות או בצינורות ביוב)

חשוב להדגיש שלאחר סיום השאיבה, יש צורך בפעולות השלמה שונות, ובכלל זה ייבוש מים (מתבצעת באמצעות יבשנים או מסחררי אוויר), שיקום תכולה שנפגעה, וכמובן - ניקיון יסודי של המתחם כולו.

שטיפה

ניקיון יסודי באמת, וכל מי שהתנסה בכך יוכל להסכים, לא יכול שלא להתבצע ללא מכונות ייעודיות, המגלמות בתוכן את מיטב הטכנולוגיה. מכונת שטיפה בלחץ מים חמים עונה על ההגדרה הזו בדיוק, והשימוש בה נפוץ בעיקר במגזר התעשייתי: מוסכים, מפעלים, בתי מלאכה וכיוצא בזה. באמצעות המכונות האלה, המופעלות באמצעות חשמל, סולר או בנזין, ניתן לנקות ביעילות גבוהה לכלוך קשה (כתמים שאינם יורדים, למשל, דוגמת כתמי שמן או גריז). לעומתן, ניתן למצוא מכונת שטיפה בלחץ מים קרים, הנחשבת ליעילה פחות, אך מתאימה יותר לשימוש הביתי.

סוג נפוץ נוסף של מכונות שטיפה הוא מכונת שטיפה בקיטור. מכונה זו מבוססת על אדי מים חמים, או ליתר דיוק האנרגיה הנמצאת בתוכם, לצורך הסרתו של לכלוך, כשגם כאן מדובר הוא על לכלוך עימו קשה עד בלתי אפשרי להתמודד בדרכים אחרות. מכונות שטיפה בקיטור נחלקות למספר סוגים, כאשר גם במקרה הזה המכונות המתקדמות והיקרות יותר יתאימו בעיקר לגורמים תעשייתיים, בעוד הפשוטות ימצאו את מקומן במגזר הביתי.

פוליש

את הסקירה הנוכחית אנחנו מסיימים עם פוליש (או "ליטוש"), פעולת גימור שתכליתה היא החלקת פני משטח מסוים, לרוב מרצפות. על מנת להגשים את מטרת העל של הפוליש - משטח מבריק, אחיד וללא רבב - נהוג להשתמש כיום במכונות ייעודיות. אלה נבדלות ביניהן, בין השאר,במספר הדיסקים המבצעים את מלאכת הליטוש, במאפייני המברשות ובמהירות העבודה.

את המלאכה הזו, בדומה לאלה שפורטו מעלה, רצוי להשאיר לחברות מקצועיות הפועלות בתחום, מאחר ועבודה מרושלת ואינה מקצועית עלולה דווקא לפגוע במשטח.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עמית רוזן


 


מאמרים נוספים מאת עמית רוזן
 
אחסון אתרי מג'נטו: כל מה שצריך לדעת
מג'נטו הצליחה ליצור לעצמה שם בעולם מערכות הניהול לחנויות מקוונות במערכת פתוחה. אחד מהמאפיינים החזקים שלה היא היכולת לשנות את תצורת התוכנה בשימוש מודולים אשר נותנים לכם יותר שליטה וללקוחות שלכם יותר אפשרויות. לדעת מה לחפש עבור אחסון אתר המג'נטו שלכם זה קריטי במיוחד.

כלים מתקדמים לביצוע פעולות ניקיון מורכבות
המקום בו אנו מתגוררים, עובדים או מבקרים חייב, כמובן, להיות הנקי ביותר האפשרי. הבעיה היא שבמספר לא מבוטל של מקרים, ההיפך הוא הנכון. מצבים מגוונים משנים את חוקי המשחק, ומצריכים, כדרך התמודדות כמעט יחידה, שימוש בכלים, במכונות ובמכשירים מתקדמים. לפניכם מספר תרחישים המצריכים ניקיון שכזה, ופירוט על הדרכים באמצעותן ניתן להחזיר את המצב לקדמותו.

ציפוי אמבטיה- פתרון יעיל ואיכותי לחידוש האמבטיה הקיימת
22/07/15 | שיפוצים
באמצעות ציפוי אמבטיה ניתן לחדש אותה בקלות ובמחיר זול, ניתן לבחור בין ציפוי כללי של כל האמבטיה או תיקון נקודתי. כמו כן, אם אין לכם אמבטיה בבית אך האגנית של המקלחון סובלת משחיקה, משריטות ומקילופי צבע גם כאן ניתן לבצע חידוש באמצעות ציפוי אגנית בחומרים מיוחדים ועמידים.

עיצוב דירות מחדש: איך לעבור את התהליך בשלום
עיצוב דירות מחדש צריך להיעשות בצורה מתוכננת ומסודרת. חשוב שכל צד בעסקה ידע את האחריות שלו בעבודה – עיצוב דירות אחראי חוסך כאב ראש. מאמר המרכז בעיות נפוצות בהם אתם עלולים להיתקל במהלך התהליך הנפוץ. מומלץ לקרוא.

טיפול בהצפה: כך מתמודדים עם נזקי המים
ישראל אינה המדינה הגשומה ביותר שניתן למצוא בכדור הארץ. ועדיין, בלא מעט ימים לאורך השנה יורדים בה כמויות גשמים מרשימות. כאשר מלווה לכך מערכת ניקוז שאינה מושלמת, בלשון המעטה, סכנת ההצפה הופכת למוחשית יותר ויותר. אז כיצד מתבצע כיום טיפול בהצפה? מדוע יש צורך בפיתרון מיידי? ומיהם הגורמים שלוקחים על עצמם את המשימה?

טיפוח וקוסמטיקה – מאיפה להתחיל?
טיפוח וקוסמטיקה היו בעבר מנת חלקן של הנשים אך כיום גם לגברים יש מודעות רחבה לגבי טיפוח הגוף שלהם וחשיבות למראה שלהם. עולם הטיפוח והקוסמטיקה מכיל מידע רב על סוגים של מוצרים, האופן שבו משתמשים בהם והבחירה במוצר המתאים לכל אחד ואחד. מידע זה הוא רב שנים והחל עוד משימוש בחומרים טבעיים ששימשו לבישום, טיפוח העור והחדרת לחות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI