דף הבית עסקים עבודה מהבית עבודה מהבית: טיפים להקמת עסק אינטרנט ביתי מצליח
עבודה מהבית: טיפים להקמת עסק אינטרנט ביתי מצליח
שי באטון 16/06/08 |  צפיות: 4553

מאת שי באטון, רו"ח *

הכנסה נוספת הפכה לכורח המציאות
עם העלייה המתמדת בהוצאות המחיה של משק הבית, יצירת הכנסות נוספות מעבר לעיסוק היומיומי הפכה לצורך כמעט הכרחי במשפחות רבות. רבים ממשקי הבית בימינו אינם יכולים להסתמך רק על משכורתם בכדי להתקיים ברמת-חיים סבירה, לכן רבים מהם פונים לאינטרנט בתקווה להקים עסק ביתי מצליח משלהם שיעזור לכסות את הוצאות המחיה ואולי אף להגיע לעצמאות כלכלית בשלב כלשהו בעתיד.

קל יותר להקים עסק ביתי מאשר עסק "מסורתי"
להקים עסק "מסורתי" עלול להיות פרויקט הדורש השקעה כספית בלתי-מבוטלת, אשר רבות המשפחות שאינן יכולות או מעוניינות בהשקעה כזו. אולם, עסק ביתי מהאינטרנט ניתן להתחיל בסכומים נמוכים ביותר של כמה מאות דולרים ולעתים אף פחות מכך, ולהגיע לרווחיות בעסק האינטרנט הביתי צורך בדר"כ פחות זמן ומשאבים מאשר בעסק "מסורתי".

העיקרון הינו כמו כל עסק
עסק אינטרנט ביתי הינו כמו כל עסק אחר. יש לנהל אותו במקצועיות ותוך הבנה טובה של הנישה העסקית בה הינך פועל. העסק הביתי שלך אינו תחביב (למרות שהוא יכול לצמוח מתחביב), ואם אינך מוכן ללמוד את העקרונות הפיננסיים והתפעוליים של עסק רגיל, אזי עסק האינטרנט הביתי שלך יתקשה לספק לך את ההכנסה הנדרשת לך בכדי להגיע לעצמאות כלכלית.

שכח מלהתעשר מהר
עליך לקחת בחשבון כי עסק האינטרנט הביתי שלך לא יהפוך אותך לעשיר בן-לילה. אלא אם כן הינך יצירתי במיוחד או לחילופין בר-מזל מאוד, זה ייקח זמן עד שעסק האינטרנט הביתי שלך יתחיל להניב את התוצאות להן הינך מצפה. אחוז הכישלון של עסקי אינטרנט ביתיים גבוה ועומד על למעלה מ-90% בשנה הראשונה לפעילותם, וזאת בשל תכנון גרוע, חוסר מיקוד או מוצר רע. זה לא אומר שבלתי-אפשרי להרוויח מעסק אינטרנט ביתי: אולם זה דורש תכנון טוב, יכולת קביעת יעדים ועמידה בהם, ונכונות ללמוד מאנשים אחרים בנישה העסקית בה הינך פועל אשר הצליחו ומייצרים הכנסה יפה בעסק האינטרנט הביתי שלהם.

אפשר גם בלי מוצר משלך
אם אין לך מוצר משלך, תוכל להתחיל עסק אינטרנט ביתי באמצעות תוכניות שותפים. סוג תוכנית השותפים והמוצר אינם משנים כמו בחירת נישה מוכרת לך ושתוכל לעניין או לרגש אותך. חקור את תוכניות השותפים שהינך נתקל בהן היטב ושאל שאלות. נסה לאתר אנשים שעושים כסף ממשי באמצעות תוכנית השותפים שהינך בוחן ולמד מהם.

חשוב מאוד: פוקוס, פוקוס, פוקוס!
האפשרויות ליצירת הכנסות מהאינטרנט הן אינסופיות, אולם דווקא בגלל זה חובה שתישאר ממוקד. לאחר שתבחר את התוכניות העסקיות לפיהן הינך מעוניין לפעול, דבוק בהן עד אשר הן מייצרות את התוצאות להן הינך מצפה. לאחר שהיעדים הללו הושגו לשביעות-רצונך, אזי תוכל להתפנות להרחבת התוכניות העסקיות שלך. אנשים המנהלים עסקי אינטרנט ביתיים ותיקים ומוצלחים מחזיקים בדרך-כלל מקורות הכנסה רבים, ובדרך-כלל גם אתרי אינטרנט רבים. עם עסק אינטרנט ביתי, השמיים הם הגבול ורק אתה קובע אותו!

היה עם היד על הדופק לגבי הוצאותיך
פרסום טוב לרוב עולה לא מעט כסף, אולם ישנן עדיין אפשרויות פרסום חינמיות. אכן זה אפשרי לשרוף את כל מסגרת כרטיסי האשרי שלך ולהיווכח כי לרוע המזל לא היתה לך אף מכירה; לכן, פקח עין מקרוב על תקציב הפרסום שלך ודבוק בתוכנית שלך עד שתשיג את יעדיך.

משמעת עצמית היא הכרחית
להיות "הבוס שלך עצמך" זה אכן נהדר, אולם העסק שלך לא יהיה רווחי אם תישן עד עשר ותפסיק לעבוד בשעה שתיים (לפחות לא בהתחלה). עסק האינטרנט הביתי שלך הינו עסק אמיתי לכל דבר, לא מתכון להתעשרות אינסטנט. המחויבות שלך צריכה להיות לפחות כאילו הינך מועסק כמנהל במשרה מלאה בעבודה שהינך אוהב. עסק אינטרנט ביתי ידרוש ממך בהתחלה השקעת זמן אף גדולה יותר מאשר עבודה כמועסק, לכן היה נכון לעבודה קשה!

גבש תוכנית הישגים
קבע יעדים ואל תפסיק עד אשר תעמוד בהם. קבע לעצמך "צ'ופר" מוסכם מראש על עמידה ביעדים שהצבת. אם תרתום את עצמך בכנות ובאמונה למשימה, תקדיש זמן להשכלה מתאימה ותסרב להרים ידיים, אתה נועדת תצליח. אם תתייחס לעסק האינטרנט הביתי שלך כמתכון אינסטנט להתעשרות, תצטרף לחבורה גדולה של חולמנים שניסו להקים עסק אינטרנט ביתי ונחלו מפח-נפש.

לסיכום
הצב יעדים, עבוד קשה, הישאר ממוקד והמשך להישאר מעודכן בכל הנוגע למגמות ולמידע בנישה העסקית בה הינך פועל, ותגלה כי חלומך להקים עסק אינטרנט ביתי מצליח שיוביל אותך לעצמאות כלכלית רוקם עור וגידים.

רוצה ללמוד עוד על הקמת עסק אינטרנט ביתי?

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי באטון

הכותב הינו רואה חשבון, בוגר כלכלה וחשבונאות מאונ' בן-גוריון. מנכ"ל ומייסד משותף של cash flow israel, המרכז הישראלי ליזמים ומשקיעים המפעיל מכללה ובה קורסים מגוונים בתחומים הפיננסיים והעסקיים: נדל"ן עסקים שוק ההון כסף באינטרנט .



 


מאמרים נוספים מאת שי באטון
 
רכישת נדל"ן מושכר: מה לבדוק?
16/06/08 | נדל"ן
השתמש ברשימה להלן לצורך בדיקת נאותות לפני שאתה רוכש נכס נדל"ן מניב ומושכר – בין אם בנין, דירה או נכס מסחרי. הוא יסייע בידך להימנע מהפתעות של "היום שאחרי" הרכישה.

רכישה או השקעה בעסק: מה לבדוק?
16/06/08 | השקעות
קיבלת החלטה עקרונית להשקיע או לרכוש עסק? ללא קשר למהות החלפת הנכסים או איך מתבצעת העסקה, בין אם רכישת מניות, מיזוג, רכישת פעילות עסקית, רכישת ציוד ונכסים וכו', כדאי לוודא שאתה יודע למה אתה נכנס באמצעות השגת מידע מפורט מהמוכר אודות מצבו העסקי והפיננסי של העסק. להלן רשימת תיוג (צ'קליסט) הכוללת את המידע והמסמכים שעליך לאסוף ולבדוק:

משכיר לעצמאי – המדריך למעבר
העבודה שלך משעממת והיא כבר לא "מה שהיה פעם"? הבוס שלך שולט בסדרי העדיפויות שלך ובזמנך, ואתה לא מצליח למצוא כר פורה להתלהבות והיצירתיות המפעמים בך – אתה משתוקק לצרוח "אני שונא את העבודה שלי!!!"? ובכן, אולי הגיע הזמן שתכיר בעובדה: אתה מתנודד על סולם הקריירה שלך, ואתה רוצה לקפוץ ממנו!

7 צעדים לעצמאות כלכלית באמצעות האינטרנט
מה אם להגיע לעצמאות כלכלית היה קל כמו לקחת את הרכב ולהגיע לכל מקום אחר בארץ? מה היית אומר לו היתה דרך טובה וקלה להפוך לחופשי מבחינה כלכלית? אם יש לך חלום להגיע לחופש כלכלי, כדאי שתדע שהמעצמה הגדולה בעולם – ארצות הברית של אמריקה – נוסדה על בסיס החלום לחופש.

עבודה מהבית: טיפים להקמת עסק אינטרנט ביתי מצליח
הכנסה נוספת הפכה לכורח המציאות
עם העלייה המתמדת בהוצאות המחיה של משק הבית, יצירת הכנסות נוספות מעבר לעיסוק היומיומי הפכה לצורך כמעט הכרחי במשפחות רבות. רבים ממשקי הבית בימינו אינם יכולים להסתמך רק על משכורתם בכדי להתקיים ברמת-חיים סבירה, לכן רבים מהם פונים לאינטרנט בתקווה להקים עסק ביתי מצליח משלהם שיעזור לכסות את הוצאות המחיה ואולי אף להגיע לעצמאות כלכלית בשלב כלשהו בעתיד


משקיע? השתמש באינטליגנציה הרגשית שלך
16/06/08 | השקעות
חושב שהמשקיעים המצליחים ביותר הם אלו שהינם החכמים ביותר? תחשוב שוב. השקעה קשורה יותר ל- אינטליגנציה רגשית (EQ) מאשר למנת משכל (IQ). רוצה דוגמא? בבקשה.

4 צעדים לשמירה על משמעת עצמית בשוק תנודתי
16/06/08 | שוק ההון
האם אי פעם האשמת את עצמך בכך שאין לך משמעת עצמית מספקת בכדי לעקוב אחרי תוכנית המסחר שלך?

למה צריך תוכנית מסחר?
16/06/08 | שוק ההון
תוכנית מסחר הינה אחד הרכיבים החשובים של "משחק" המסחר. תוכנית המסחר שלך אמורה להגיד לך במה להתרכז: קריטריונים לכניסה, קריטריונים ליציאה, ניהול כספי ועוד. לרוע המזל, סוחרים רבים מתעלמים מאלמנט חשוב זה בעסק המסחר שלהם.

מה מניע משקיעים, והאם הם באמת שונאי סיכון?
16/06/08 | השקעות
במאמר זה נדון כיצד לצמצם מכות כואבות שעלולות לבצע "סיכול ממוקד" לתיק ההשקעות שלך, ונראה עד כמה לעשות את מה שנראה "טבעי" עלול בעצם להיות נתיב בטוח להתרסקות.

עבודה מהבית: האם עסק ביתי הוא בשבילך?
מה נדרש בכדי להצליח בעסק מהבית? אמביציה, יכולת הנעה אישית, מוטיבציה, תשוקה ויכולת התמדה עיקשת הן תכונות סף. ללא אלו, כל הקשרים והכישורים שבעולם לא יעזרו לך להצליח. ברם, אם תשלב אותן עם כישוריך האישיים, ניסיונך וקשריך, סביר להניח שיהיה לך מה שנדרש.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI