דף הבית חוק ומשפט משפחה גישור גירושין – להתגרש בהסכמה הדדית, באופן מכובד והוגן
גישור גירושין – להתגרש בהסכמה הדדית, באופן מכובד והוגן
עמית ורד עו"ד נוטריון ומגשר 09/08/11 |  צפיות: 3396

גישור גירושין – להתגרש בהסכמה הדדית, באופן מכובד והוגן

תהליך גירושין הוא לרוב קשה וכואב, במיוחד כשיש ילדים. בתקופת הגירושין יש לחץ, מתח וחוסר וודאות עבור כל בני המשפחה. במקביל לתגובות רגשיות של הלם, אבל, כאב, כעס ותסכול, על בני הזוג לפתור מחלוקות תלויות ועומדות לפירוק התא המשפחתי, כגון – מזונות, חלוקת הרכוש , משמורת ילדים והסדרי ראיה, ועוד.

פניה להליך הגישור מאפשרת להתגרש בהסכמה לאחר קבלת החלטות שקולות , באמצעות מגשר גירושין – צד שלישי שהינו ניטראלי, הלוקחות בחשבון צרכי כל בני המשפחה, באווירה חיובית יחסית, עם תקשורת ישירה ושיתוף פעולה.

מערכת בתי המשפט בישראל מעודדת את השימוש בהליכי גישור וכיום זוגות רבים פונים לאופציה הגישורית בניסיון לפתור את הקונפליקט ביניהם, עם אחוזי הצלחה גבוהים יחסית.

מהו גישור גירושין?

ככלל, גישור הנו הליך המבוסס על תקשורת ישירה של הצדדים, אגב שיתוף פעולה, באמצעות המגשר, אשר מסייע למתגרשים להיפרד זמ"ז בהסכמה, הדדיות, הוגנות ובכבוד.

מטרת הליך גישור גירושין היא הגעה להסכם גירושין , לאחר מו"מ בני הזוג בהכוונה מקצועית של מגשר גירושין. הסכם גירושין שהינו מוסכם ומקובל על בני הזוג, מונע את הצורך בהתדיינות בבתי משפט וקיים סיכוי גבוה כי ישמור על יציבות בעתיד.


במהלך גישור גירושין נפגשים בני הזוג בתנאים נוחים ובאווירה נינוחה ורגועה. המגשר ממתן את המתחים והכעסים ועוזר לצדדים להגדיר בבירור את המטרות, האינטרסים, הרצונות וצרכים של כל אחד מהצדדים בנושאים השונים שבמחלוקת ביניהם.

המגשר מאפשר תקשורת ישירה, פרקטית וועניינית כדי לנסות לאפשר לצדדים להגיע בעצמם להחלטות אשר משרתות הדדית את האינטרסים של שני בני הזוג.

במהלך הגישור מושם דגש על העתיד, ולא על העבר, אין אשם ומאשים, אין צודק וטועה וכיוצ"ב. המגשר אינו שופט, לא זה תפקידו. הוא גם אינו מוסמך להכריע בסכסוך. המגשר הנו צד שלישי, ניטראלי , לעתים בעצמו עו"ד גירושין אשר אינו נוקט עמדה לטובת מי מהצדדים וכאמור אינו מקבל החלטות. המגשר אמנם רשאי להציע רעיונות לסיום הסכסוךאפשריים, אולם לעולם ההחלטה הסופית בידי בני הזוג.


זאת ועוד, מטרה מרכזית של תהליך גישור גירושין הינה לנסות לסייע ביצירת בסיס חדש - ושונה - להמשך תפקיד ההורות, עם הגירושין לתקופה שלאחר פירוק התא המשפחתי. למרות שהקשר הזוגי מגיע לסיומו, ההורות כמובן נמשכת. וזכרו - נכונו לכם עוד הרבה רגעים משותפים, של ימי הולדת, בר מצווה, חתונות, ועוד.

איזה נושאים נדונים בגישור גירושין?

הגישור יעיל לפתרון חילוקי דעות בכל ענייני הגירושין, לרבות משמורת ילדים והסדר יראיה, חלוקת רכוש, שיעור מזונות ומדור, וכל סוגיה שבמחלוקת בין בני הזוג.

הגישור מסייע לבני זוג בהתמודדות עם הרגשות הכואבים והקשים של פרידה. בנוסף,
הגישור יכול להביא לפתרון מחלוקות גם לאחר הגירושין בעניינים הקשורים בטיפול שוטף בילדים וקבלת החלטות באשר לעתידים (חינוך, בריאות, ועוד)

חוקיות וקבילות הסכם גישור גירושין

הסכם גירושין עליו חותמים בני זוג הינו מסמך משפטי, אשר עליו לקבל תוקף של פסק דין מאת בית משפט לענייני משפחה, או בית דין רבני, המבוצע בהליך פשוט ומהיר יחסית.

יתרונות גישור גירושין

חסכון ניכר בעלויות כספיות

פנייה לעו"ד גירושין בתביעות משפטיות יקרה בהרבה לעומת עלות הליך גישור גירושין

חסכון בזמן יקר

הליכים משפטיים מתקיימים בשעות העבודה ועלולים להימשך זמן רב (מספר חודשים ולעתים מספר שנים).הגישור גירושין הוא נגיש וזמין יותר. משך התהליך קצר יותר והוא יכול להתבצע בלוח זמנים גמיש המתאים לצדדים.

תקשורת עתידית תקינה לאחר הגירושין

הליך משפטי עשוי להביא לנתק ולהחריף היחסים בין בני הזוג עד כדי עימות מתמשך. גישור מסייע ליצירת אנרגיות חיוביות, תקשורת הדדית וכבוד לעמדת הצד השני. הנושא אקוטי במיוחד כאשר יש ילדים בתמונה.


שליטה על התהליך ועל התוצאות

בהליכים משפטיים לעולם לא תוכל לדעת מה תהיה התוצאה הסופית בפסק דין. הליך הגישור מעניק לצדדים ודאות לגבי הסכם אליו הגיעו מבחירה חופשית ומודעת. הגישור הינו וולנטרי. המגשר באמצעות בני הזוג מציע פתרונות המותאמים לצרכיהם, גם מחוץ לקבוע בחוק היבש, הכול בהתאם למוסכם הדדית בין הצדדים. כאמור, את הגישור ניתן להפסיק בכל עת. (והצדדים רשאים לפנות לבית המשפט ולהמשיך במלחמות משפטיות).

סודיות מוחלטת, חיסיון ע"פ חוק על הגישור

הנאמר ע"י הצדדים במסגרת הליך גישור גירושין הינו חסוי. לא ניתן לצטט בבית המשפט מידע שנמסר במהלך גישור, זאת אף במידה הגישור מפסיק. לאורך כל התהליך, המגשר נשאר ניטרלי ושומר על זכויות שני הצדדי. קיימת אפשרות למגשר להיפגש עם הצדדים בנפרד ובמקרה כזה מה שיבקש צד אחד להותיר סודי יישאר כך.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עמית ורד עו"ד נוטריון ומגשר

הכותב הינו בעלים של משרד עורכי דין נוטריון וגישור בראשון לציון



 


מאמרים נוספים מאת עמית ורד עו"ד נוטריון ומגשר
 
רכישת דירה - מידע וטיפים לקראת העסקה
רכישת דירה הינה פעולה מורכבת אותה מרבית האנשים מבצעים במהלך חייהם. מאחר ומחירי הדירות בישראל חצו את רף המיליון שקלים (לדירה ממוצעת), מדובר בעסקה הטומנת בחובה לא מעט סיכונים. המאמר כולל דגשים וטיפים משפטיים חשובים.

הסכם ממון ודירת מגורים - פסיקת בית המשפט העליון
19/01/13 | משפחה
לפי הפסיקה של בית המשפט העליון, ככל שאחד מבני זוג קנה דירת מגורים לפני הנישואין (גם ללא משכנתא) ורשם אותה על-שמו, אולם לאחר החתונה התגורר בה עם הצד השני במשך שנים ארוכות, עם ילדים וכו', בעלותו בדירה בסכנה... והצד השני יוכל לתבוע מחצית מהדירה, אלא אם כן ערכו הצדדים הסכם ממון.

מס רכישה - עדכון מדרגות לשנת 2013
19/01/13 | מיסים
לאחרונה, התעדכנו מדרגות מיסוי מקרקעין - מס רכישה. הסקירה כוללת הסבר תמציתי על מס רכישה ופירוט מדרגות המס החדשות לשנת המס 2013 לגבי קניית דירה ראשונה ונוספת.

מכירת דירה – טיפים משפטיים מומלצים
מכירת דירה אינה פעולה יומיומית, אלא מהווה עסקה גדולה עבור מרבית אנשים, המבוצעת אחת למספר שנים. מאחר ועסקינן בעסקה בסכום גבוה, יש להקפיד על התנהלות נכונה, על-מנת שהעסקה תעבור באופן חלק וללא מכשולים. בסקירה זו נביא בפניכם מספר טיפים חיוניים בנושא של מכירת הדירה, לקראת חתימת חוזה המכר.

גירושין - טיפים למתגרשים
19/01/12 | משפחה
גירושין בישראל הופכים לדבר נפוץ בשנים האחרונות. במאמר זה נרכז עבורכם מספר טיפים משפטיים חשובים בהתמודדות מול הליך גירושין.

גישור גירושין – להתגרש בהסכמה הדדית, באופן מכובד והוגן
09/08/11 | משפחה
תהליך גירושין הוא לרוב קשה וכואב, במיוחד כשיש ילדים. בתקופת הגירושין יש לחץ, מתח וחוסר וודאות עבור כל בני המשפחה. במקביל לתגובות רגשיות של הלם, אבל, כאב, כעס ותסכול, על בני הזוג לפתור מחלוקות תלויות ועומדות לפירוק התא המשפחתי, כגון – מזונות, חלוקת הרכוש , משמורת ילדים והסדר ראיה, ועוד. גישור מהווה אלטרנטיבה יעילה וטובה לסיום הקשר ופרידה בגירושין בהסכמה.

על האלטרנטיבה של גישור גירושין
09/08/11 | משפחה
אין גירושין שמחים באמת, לפחות לא בהתחלה, שכן לא קל לפרק משפחה. כאשר מעורבים ילדים הבעיה אף מתעצמת. בתהליך כה מורכב וקשה מבחינה רגשית, יש משמעות לדרך שבה מתגרשים, לה תהא גם משמעויות בעתיד מבחינת הקשר לאחר פירוק התא המשפחתי.

הסכם גירושין - מה חשוב לדעת?
07/08/11 | משפחה
לפי הסטטיסטיקה בישראל, בעשור האחרון מספר הזוגות המתגרשים עולה מדי שנה. הסכם גירושין אשר נחתם ע"י בני הזוג יכלול סעיפים רבים, אולם אם בוחנים היטב את ההסכם, רואים כי בעצם ישנם 4 נושאים מרכזיים אותם מסדיר ההסכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI