דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה אירידולוגיה וצורת אבחון אירידולוגי
אירידולוגיה וצורת אבחון אירידולוגי
אלישבע הניג 12/09/08 |  צפיות: 3771

אירידולוגיה וצורת אבחון אירידולוגי

 

מהי אירידולוגיה?

אירידולוגיה היא מדע העוסק בזיהוי חולשות אברי הגוף על ידי אבחון כפי שמשתקפים על פי מקומם בגלגל העין. קרבת העין למוח ולמרכזי העצבים הרבים השולטים בו, עוזרים למפות את אברי הגוף השונים, לזהות בהם חולשות גנטיות או נרכשות, העלולות להביא לתחלואים ומחלות אם לא ישמור האדם על בריאותו.

 

מקור השם אירידולוגיה הינו בחלק הצבעוני של העין - האיריס IRIS. ברם, אבחון אירידולוגי כולל גם הסתכלות ובדיקה של האישון -PUPIL, הממוקם לרב במרכז האיריס (הקשתית), ושל החלק הלבן של העין המצוי סביב האיריס ונקרא סקלרה ((SCLERA.

 

האירידולוגיה התחיל כבר לפני אלפי שנים במזרח בכלל ובטיבט בפרט, אך לא ככלי עבודה שגרתי. רק לפני כ-150 שנה התפתחה האירידולוגיה ככלי אבחוני וטיפולי. אדם בשם אינגרד פון פצלי מצא ינשוף עם רגל פגועה, והבחין בעינו של הינשוף שינויים בצבע ובגודל עם כל הליך ריפויי של הינשוף. כשהחלים הינשוף - כבר נראתה עינו לגמרי אחרת. פצלי החל לחקור את הדבר והיה למעשה בין פורצי הדרך. בעקבותיו קמו ממשיכים שהידועים ביניהם הם פרופ' שמידט הגרמני, וג'נסן האמריקאי, כל אחד בשיטתו, וכל אחד עם המיפויים המיוחדים לו .

 

למה מתייחסים באבחון אירידולוגי?

במהלך אבחון אירידולוגי  מתייחסים למבנה העין וגודלה (גם ביחס לגודל הפנים), לשלושת צבעי היסוד של העין (כחולה, חומה או מעורבת), כאשר כל צבע נושא עימו אפיונים אחרים.

 

התייחסות לצבע יכולים לעזור, למשל, באיתור מוקדם של קטרקט או גלאוקומה - לחץ תוך עיני, אבחון בעיות הורמונליות, אבחון נטייה לסכרת ובעיות אחרות.

 

צפיפות הסיבים - הסטרומה שמרכיבים את הקשתית מלמדים על חולשות במערכות, ברקמות, או באברים שונים, תוך חלוקה לקונסטיטוציות.

 

בעזרת האבחון האירידולוגי ניתן לעמוד על סימנים שונים בגלגל העין, המלמדים גם הם בנוסף לצבעים על מצבם של איברים, רקמות, בלוטות, מערכת העצבים, מערכת העיכול, דם ולב, לימפה, מערכת השלד ואחרים.

 

אבחון הסקלרה (לובן העין) הינו אבחון החושף מצב פתולוגי נוכחי של המטופל. סימנים וצבעים שונים על-גבי הסקלרה ילמדו על מצבים כמו בעיות בכלי דם, הימצאות או נטייה לפרזיטים, בעיות פיזיות נוספות כמו אפילו אפשרות להתפתחות גידולים, וכן על בעיות רגשיות מהן סובל המטופל והיכולות להשפיע על מצבו הפיזי. גם לסקלרה יש מיפוי של האברים התואמים את מיקומם למיקום האברים כפי שמופיעים על-גבי האיריס, כך שהתייחסות ללובן העין וגם לקשתית העין נותן אבחון אירידולוגי  מושלם.

אלישבע הניג - עיסוי רפואי ואבחון אירידולוגי *
בן גוריון 254, גבעתיים 53326
טלפונים: 03-7322668 נייד: 054-4657977 טלפקס: 03-5716940


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלישבע הניג

אלישבע הניג עיסוי רפואי (ללא אופי מיני) אבחון אירידולוגי בן גוריון 254, גבעתיים 03-7322668, 054-4657977 www.elisheva.co.il

http://www.facebook.com/ehenig                            

http://www.youtube.com/results?search_query=elishevahenig&aq=f



 


מאמרים נוספים מאת אלישבע הניג
 
למה להאמין?
על ההבדל בין אבחון אירידולוגי ואבחונים אחרים

אירידיולוגיה - שאלות שכיחות
ככל שהאירידולוגיה חודרת יותר לתודעת הציבור, כך חוזרות ועולות שאלות קבועות. אף כי אנשים מתחילים לגלות עניין יותר ויותר באירידולוגיה, תמיד יבקשו לברר וממקור ראשון את מה שאינם בטוחים בו עדיין.

אירידיולוגיה, רפואת עיניים ומה שביניהם
אירידולוגיה עוסקת אמנם בעין, אבל טעות היא לחשוב אירידיולוגיה היא רפואת עיניים, ושכל אירידולוג הוא מרפא עיניים, או כל רופא עיניים הוא אירידיולוג. ההתבוננות בעין, היא הדבר המשותף לשני בעלי המקצוע – גם הרופא וגם האירידולוג, אך הממצאים שכל אחד ימצא הם אחרים.

מה קשור כאב ראש אל אבחון אירידולוגי
רבות כבר דובר על סוגים שונים של כאבי ראש ומיגרנות. רבים ניסו שיטות טיפול שונות, עברו בדיקות מבדיקות שונות, ונשארו עם הכאב המטריד. דבר אחד לא ידעו הסובלים: הפתרון למגוון כאבי ראש ניתן למצוא בתהליך הקרוי אבחון אירידולוגי.

זיהוי מחלות כרוניות על ידי אבחון אירידולוגי
01/03/10 | מחלות לב
מי בינינו, ובמיוחד מי שיש לו יסוד גנטי לדבר, אינו מעוניין לדעת על מחלות כרוניות או ממאירות? בלב מי לא מקנן הפחד שמא הוא נושא חלילה מחלה כרונית שהיית קרוב לודאי למי מהוריו?

עיסוי רקמות לספורטאים, ומה עם כל השאר?
01/06/09 | אימונים
מניסיון לימודיי ועבודתי בשטח, אני יכולה לומר שישנם עוד סוגים נוספים של עיסוי מלבד עיסוי שבדי, עיסוי רקמות עמוק ו- עיסוי ספורטאים. למה אם כן שלא נשאל את השאלה גם לגבי העיסויים האחרים?

עיסוי רקמות עמוק
עיסוי רקמות עמוק פועל על הרבדים העמוקים של מערכת השרירים ומטפל בבעיות כרוניות ופתולוגיות. הטכניקות הטיפוליות של עיסוי רקמות עמוק כוללות טריגר פוינט, אקטיבציה, הנעת מפרקים, מתיחות ו-pnf בנוסף למכשירים כמו מערכת אלקטרודות ((tens ואחרות.

עיסוי ספורטאים
המושג עיסוי ספורטאים מתייחס למהות מיוחדת של עיסוי רפואי שעושים בה שימוש לפני, במהלך ואחרי פעילות אתלטית. כל זאת כדי להביא ספורטאים ליכולת ביצוע ספורטיבית מרבית על ידי הפגת עייפותו, הרגעה והפחתת נפיחויות ושרירים מתוחים, לשפר את הגמישות ולמנוע פציעות. קיימים ממצאים היסטוריים המעידים שגם לפני 3000 שנה, עיסוי ספורטאים היה בשימוש בתרבויות שונות.

אירידולוגיה וצורת אבחון אירידולוגי
אירידולוגיה היא מדע העוסק בזיהוי חולשות אברי הגוף על ידי אבחון כפי שמשתקפים על פי מקומם בגלגל העין. קרבת העין למוח ולמרכזי העצבים הרבים השולטים בו, עוזרים למפות את אברי הגוף השונים, לזהות בהם חולשות גנטיות או נרכשות, העלולות להביא לתחלואים ומחלות אם לא ישמור האדם על בריאותו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI