דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה דת ומדינה ויהי בחצי הלילה / אביגיל שפרבר
ויהי בחצי הלילה / אביגיל שפרבר
צו פיוס 29/07/10 |  צפיות: 5140

שנה חלפה מאז אותו לילה נורא,
אותו לילה בו מישהו שלח לנו מסר ברור ורצחני: בני מוות אנחנו.
אותו לילה בו איבדנו שניים אהובים ויקרים מחברי הקהילה,
אותו לילה ששינה באופן טרגי את חייהם של נערים שלא ישובו ללכת על רגליהם, של משפחות שלא רוצות לשוב ולראות את ילדיהם, של פצועים ופצועות שילחמו עד סוף חייהם בטראומה.
אותו לילה יישאר כפצע שלעולם לא יגליד, עבור כל הנוכחים ב"בר נוער", בבית האגודה, ולכל הקהילה.

באותו לילה, כשהתחילו להגיע הטלפונים הראשונים, כששמענו את הזוועה, כשהדלקנו את המחשב, כשעקבנו אחרי כל שביב מידע, וכל כך, כל כך התפללנו שאף אחד לא נפגע, באותו לילה כשחיבקנו את בנינו שעוד לא היה בן שנה, חשבנו: האם באמת הבאנו אותו לעולם שיוכל לקבל אותנו כמשפחה?!

באותו לילה , בחצות, צעדנו בדממה ברחובות תל אביב, אימא, אימוש ובן, שחשבו שכבר אפשר לחיות כאן כמשפחה ומבינות לפתע, שיש לנו עוד דרך ארוכה לצעוד.
איתנו צעדו מאות מחברי הקהילה בדממה, פעורי פה, בדמעות בעיניים ואימה בלב. הכדורים שנורו ב"בר נוער" היו מכוונים אל כל אחת ואחד מאיתנו.

ביום חמישי נשוב ונצעד, הפעם בירושלים, במלאת שנה לרצח ב-"בר נוער".
השנה, נצעד לכנסת בדרישה לשיויון, בדרישה לזכות למשפחה, בדרישה לזכות להגנה מפני שנאה , בדרישה לשירותי בריאות שווים.

אני אצעד עם חברי מהקהילה הדתית הגאה:
חברותי מ"בת קול" ארגון לסביות דתיות,
חברי מ"חברותא", קבוצת ההומואים הדתיים,
המתנדבים היקרים מ"שב"ל" (שהכל ברא לכבודו - חינוך לסובלנות בחברה הדתית).

השנה, אני מקווה שלא נהיה לבד. אני מקווה שיצעדו איתנו מאות ואלפים של אנשים שמבינים שאם אין שיוויון לכל בני האדם, אין שיוויון לאף אחד. שאם לא נקיים את הפסוק "ואהבת לרעך כמוך" לכל בני האדם, המסר הוא אפליה, ולעיתים גם מוות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 צו פיוס


 


מאמרים נוספים מאת צו פיוס
 
ירושלים של זהב או של אור / מתי הורוביץ
מזה שנים אני מתפלא מדוע הפך "יום ירושלים" ליום שמחה דתי-ימני-לאומי, בעוד שירושלים שייכת לכולם - לכל החפצים בערכי צדק ושלום בעולם.

רדידות השיח הציבורי / אלחנן הורנמן
רבות הטענות על כך שהשיח הציבורי בישראל רדוד. בעיניי, הסיבה העיקרית לכך נעוצה בזה שקשה למצוא אנשים שיבחנו את הנושאים לעומק לפני שהם מביעים דעה.

"כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם"
14/04/11 | צדק חברתי
לעזאזל. לפעמים הדעת פשוט לא מסוגלת להבין מדוע ממשלה יהודית בארץ ישראל מקבלת החלטות כאלה. קבוצה של שרים, חרדים ברובם, הנלחמים חדשות לבקרים על שמירת הצביון היהודי של המדינה בנושאים של שבת וכשרות, מפרה בבוטות ובנבזות את אחד מחוקי התורה הברורים ביותר. כיצד ממשלה נבחרת במדינה דמוקרטית, מעיזה לסלק 400 ילדי עובדים זרים בחזרה לארצות המוצא של הוריהם, שהם עצמם מעולם לא גדלו בהן, ישראלים לכל דבר, שכל חטאם הוא בכך שהוריהם לא החזיקו באישור עבודה חוקי בזמן הוצאת 'פסק הדין' הדרקוני, ובכך שטרם מלאו להם 18 שנים.

לשאלה איך אתה עושה שלום / טל פרי
21/03/11 | מוסיקה
ברמת העיקרון אני חושב שזה מאוד נלוז לצטט שירים כדי להגיד אמירה עמוקה. לטעמי זה מעיד על דלות כושר הביטוי והעדר מקוריות המחשבה.

בחרתי לצטט את השיר הבא כי כבר כחודש שאני מתעסק בזהות שלי כיהודי, אומר לעולם ומגלה לעצמי שאני מבולבל, ונדרש לשאלה מה זה קשור לצו פיוס.


שתי מדינות לשני עמים / טל פרי
02/03/11 | זהות
שוחחתי היום על השאלה מדוע פחות אנשים מגיבים לדבריי לאחרונה. אני סבור שזה כי לאחרונה נמנעתי מלהשמיץ דתיים. הגעתי למסקנה הזאת תוך כדי שיחה, והמשכתי ואמרתי, בלצון, כי אולי כדאי שאחזור להשמיץ דתיים, הרי זה הדבר הנכון לעשות. בן-שיחי הסכים שהרי באמת הם ראוים להשמצה. אפשר לדוגמא לדבר על "דב ליאור".

מי שמאמין לא מחרטט / לינוי בר גפן
06/02/11 | זהות
מיהו חילוני? מי שמקפיד לאכול טרף אבל מתפלל בשעת מצוקה? ואולי מי שמדליק סיגריה מנר השבת? ומיהו חרדי? כל מי שמכריז על עצמו כזה או שמא הרב שלו? לינוי בר גפן תובעת אחריות בהגדרות.

שנה מכה / יונתן יבין
10/01/11 | אקטואליה
2010 לא באמת הייתה שנה נפלאה או מזעזעת. כמו שלא תהיה גם 2011. ובכל זאת אנחנו מרגישים צורך לסכם את העבר ולייחל לעתיד. כאילו שמישהו מרגיש בכלל את חילופי החודשים. יונתן יבין סופר לאחור

כאן גרים בכיף / עינת ברזילי
12/12/10 | דת ומדינה
מקסים ואלינה סרדיוקוב יתחתנו בעזרת השם ובעזרת בג"צ. אבל יש עוד אלפי גרים בארץ שרבנים מקומיים מסרבים לרשום לנישואים מטעמי עליונות על הממסד הדתי – ציוני. זה הזמן לרפורמה

צל ואור בירושלים / עו"ד יובל אלבשן
05/12/10 | אקטואליה
מעשה בדירת עמידר בירושלים, שהמוסדות המטפלים חסמו את חלונותיה ומנעו ממנה אור. החושך, לפעמים פירושו אטימות.

זהות יהודית במאה ה-21 – מה זה בכלל?
25/08/10 | דת ומדינה
תוהים מהי מבחינתכם זהות יהודית במאה ה-21? לכל ישראלי יש את התשובות שלו: יהיו שיגידו כי זהות יהודית היא ציון החגים היהודיים; אחרים יטענו כי זהות יהודית הינה שמירת כל מצוות התורה; ויהיו גם כאלה שיאמרו כי זהות יהודית היא לגור בארץ ולשמור על הפולקלור היהודי מבית אימא. יהדות היא אפוא מגוון נרחב של תשובות לשאלות בסיסיות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI