דף הבית רפואה ובריאות סרטן AMAS – בדיקת דם לגילוי מוקדם של סרטן
AMAS – בדיקת דם לגילוי מוקדם של סרטן
ד"ר עידן סער 11/07/08 |  צפיות: 3586

 

בדיקת ה-amas הינה פטנט רשום של מעבדת oncolab בארה"ב. זוהי בדיקת דם בה ניתן לגלות פעילות סרטנית כלשהי חודשים ואף שנים (לפעמים 5-10 שנים) לפני שניתן למצוא כל עדות קלינית אחרת לתהליך ממאיר בגוף הנבדק.

הבדיקה קיבלה אישור ראשוני לשימוש ב-1977 ואישור רשמי מה-fda ב-1988 כבדיקה ניסיונית. ב-1995 אושרה ע"י ה-fda כבר מעבר למעמד של "בדיקה ניסיונית", דבר שהביא לאישורה גם ע"י ה-medicare האמריקאי הממשלתי, שהוא הגוף המחמיר ביותר להכרה בבדיקות רפואיות בארה"ב.

 

בדיקת ה-amas (anti malignin antibody in serum) מבוססת על העובדה שלכל סוגי הסרטן יש חלבון אחד משותף – מליגנין. גם בכמויות מזעריות עשוי המליגנין להמריץ את המערכת החיסונית לייצר כנגדו נוגדנים. נוגדנים אלה (מסוג igm) ניתנים לזיהוי בקלות בדם, וכך, לפי כמות הנוגדנים, ניתן לדעת ברמת דיוק גבוהה מאד אם יש סרטן בגוף או לא. כלומר, בדיקת ה-amas מודדת את כמות הנוגדנים בדם כתגובה לסרטן פעיל, ללא קשר מהותי למיקום או סוג הסרטן. רמת הדיוק של הבדיקה היא 95% בבדיקה אחת ו-99% כאשר עושים שתי בדיקות בהפרש זמן קצר יחסית האחת מהשניה. רמת דיוק זו גבוהה יותר אפילו מביופסיות וממוגרפיה.

 

מבחינת הרפואה המקובלת מהווה ה-amas בעיה במידה מסויימת. אמצעי הטיפול העומדים לרשות האונקולוגים (כימותרפיה, הקרנות וניתוחים) הינם רעילים ואגרסיביים, ובמקרים רבים אינם יעילים. כאשר מתגלה (בזכות ה-amas) פעילות ממארת בשלב כה מוקדם בו הממצאים הקליניים עדיין חבויים (הגידול עשוי להיות קטן ביותר, מיקומו טרם זוהה וסוגו טרם הוגדר), אין הצדקה מוסרית להשתמש באמצעים האונקולוגיים הנ"ל, שהינם הרסניים עבור מערכת החיסון, והרופא המטפל מוצא עצמו במבוכה לגבי בחירת הטיפול המתאים. מסיבה זו מרבית האונקולוגים עדיין לא מכירים את בדיקת ה-amas.

זוהי כנראה גם אחת הסיבות לכך שעד היום עדיין ישנה התנגדות ל-amas מצד חלק מהאונקולוגים וחלק מהממסד הרפואי. התנגדות זו הולכת ופוחתת ככל שהמחקר הרפואי והמדעי מתקדם וככל שיותר ויותר רופאים מגלים את אמינותה של הבדיקה. מרכזים רפואיים מפורסמים בארה"ב כמו mayo clinic, harvard medical center ו-stanford medical center כבר משתמשים ב-amas.

ברפואה ההוליסטית לעומת זאת, נותן גילוי מוקדם כזה את האפשרות להתחיל מייד בטיפול מתאים, וכך יש סיכויים מצויינים למניעת התפתחותה של מחלה ממארת ואף לאפשרות לריפוי מלא מהמחלה.

 

מבחינת הנבדק, בדיקת ה-amas הינה כמו כל בדיקת דם אחרת. אבל...  מעבדת oncolab היא היחידה בעולם העושה את האנליזה לדגימות הדם. כדי שהדם יגיע לארה"ב במצב תקין יש לשמור אותו בקירור עמוק. לכן לוקחים בארץ את דגימות הדם רק במעבדה שעובדת בקשר עם oncolab, ומעבדה זו שולחת את הדגימות במשלוח אקספרס ובקירור עמוק לארה"ב, דבר המייקר מאד את הבדיקה (מחיר הבדיקה הוא 1200 ש"ח). כדי למנוע עלות יקרה יותר דואגת המעבדה לרכז את לקיחת הדגימות רק כאשר ישנם לפחות 5 מעוניינים כדי לשלוח את כל הדגימות שלהם ביחד.

תוצאות הבדיקה נמסרות בפקס לאחר כשבוע-שבועיים ואת פירושן והסבר המשמעויות לנבדק מבצעים רופאים אשר מכירים את הבדיקה או מטפלים אשר הוסמכו לכך ע"י מרפ"י (המרכז לרפואה פונקציונלית בישראל).

 

למי כדאי להיבדק ב-amas?

  1. כל אחד עם היסטוריה משפחתית של סרטן.
  2. מי שלקה בסרטן בעבר וחושש מהתפרצות מחודשת.
  3. חולה סרטן שעובר טיפול אונקולוגי. במקרים רבים, למשל לאחר ניתוח להוצאת גידול, עושים הרופאים טיפול נוסף של הקרנות וכימותרפיה למקרה שנשארו בגוף עוד גרורות או גידולים קטנים שלא נראו. בדיקת ה-amas יכולה להראות אם יש באמת צורך בטיפולים הנוספים או לא.
  4. מי שנחשף לאורך זמן לגורמי סיכון לסרטן כגון: חומרים רעילים, מתח נפשי, מערכת חיסונית חלשה וכו'.
  5. מי שחי עם פחד משמעותי מסרטן.
  6. מי שנמצאו בגופו ממצאים שאינם חד-משמעיים (בבדיקה ידנית או בדיקות הדמיה כמו ממוגרם או אולטרה-סאונד).
  7. למי שסובל מסימפטום או סימפטומים מעורפלים, שאחד הגורמים להם עלול להיות סרטן.

 

לאחרונה זוכה ה-amas לפופולריות רבה בארה"ב ובאירופה. בישראל שמעו עליה רק מעטים עד כה, אך סביר להניח שהיא תתפוס תאוצה גם כאן, כאשר יהיו מספיק רופאים ומטפלים אשר יכירו אותה וידעו להסביר למטופליהם את הממצאים.

מידע מפורט באנגלית ניתן למצוא באתר של מעבדת אונקולב בארה"ב:    http://www.oncolabinc.com

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר עידן סער

ד"ר לרפואה אלטרנטיבית, מרצה ומטפל ברפואה משלימה.
מתמחה בייעוץ וטיפול תומך בחולי סרטן ומחלות אחרות.
משלב את הידע של הרפואה החדשה עם רפואה פונקציונלית, קינסיולוגיה, תזונה ותוספים, מגנטותרפיה, הילינג, תרמוגרפיה ועבודה המשלבת גוף ונפש.
מידע על הרפואה החדשה באתר: www.healthychoice21.com
אתר תרמוגרפיה: http://www.thermomed.biz
אימייל: [email protected]
טל': 04-6619118



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר עידן סער
 
סרטן במוח – הבנות ותגליות מפתיעות לפי הרפואה החדשה
20/06/10 | סרטן
מאמר זה מביא הבנות חדשות ושונות מאד מהמקובל לגבי גידולים במוח. המאמר מסביר מדוע במרבית המקרים אין צורך לפחד מגידולים במוח ואין צורך למהר לעשות טיפולים אגרסיביים אשר עלולים לגרום יותר נזק מתועלת

טינטון (טיניטוס) – לפי ההבנות של הרפואה החדשה
תופעת הטיניטוס (טינטון) נגרמת כתוצאה מקונפליקט ביולוגי הניתן בד"כ לפיתרון.
מאמר זה מפרט את הגורם לבעיה ודרכי טיפול אפשריות בגישה הוליסטית.


טרשת נפוצה (MS) – לפי ההבנות של הרפואה החדשה
מאמר זה מביא הבנות חדשות ושונות מהמקובל לגבי המחלה טרשת נפוצה (MS) ומפרט אפשרויות להבריא ממחלה זו בדרכים טבעיות

דלקת מפרקים – לפי ההבנות של הרפואה החדשה
מאמר זה מביא הבנות חדשות ושונות מהמקובל לגבי מחלות מפרקים ומפרט אפשרויות להבריא מדלקות מפרקים בדרכים טבעיות, ללא צורך בהתערבות פולשנית.

אוסטיאופורוזיס – הבנות מפתיעות לפי הרפואה החדשה
מאמר זה מציג הבנות שונות מהמקובל ומפתיעות על מחלת האוסטיאופורוזיס ומפרט דרכים טבעיות לריפוי.

כימותרפיה – האם זה באמת מועיל?
21/03/09 | סרטן
מאמר זה חושף מידע רב על חוסר התועלת שיש בטיפול כימותרפי לחולי סרטן. מטרתו של המאמר היא לספק לחולים ידע נוסף כאשר הם צריכים להחליט על דרך הטיפול במחלתם. המאמר נכתב מתוך כאב של מי שרואה את סבלם של המטופלים בכימותרפיה ורוצה לחסוך מהם עד כמה שניתן סבל מיותר זה.

סרטן המעי הגס – לפי התגליות המפתיעות של הרפואה החדשה
11/01/09 | סרטן
מאמר זה מציג מבט שונה מהמקובל על סרטן המעי הגס. המאמר מפרט את הגורמים הרגשיים שמביאים להתפתחות המחלה, את ההבדלים בסימפטומים בין שלבי המחלה השונים, וכיצד ניתן להגיע לריפוי גם ללא הטיפולים האגרסיביים המקובלים.

סרטן הדם (לוקמיה) – הבנות חדשניות לפי הרפואה החדשה
24/10/08 | סרטן
מאמר זה מציג מבט שונה מהמקובל על סרטן הדם (לוקמיה). המאמר מפרט ומסביר את הגורמים הרגשיים והפיזיים שמביאים להתפתחות המחלה, את התהליכים הפיזיולוגיים והסימפטומים בשלבי השונים של המחלה, וכיצד ניתן להגיע לריפוי מלא גם ללא הטיפולים האגרסיביים המקובלים.

בדיקה אמינה לגילוי מחלות שד – ללא קרינה וללא סיכונים
16/10/08 | בריאות
משרד הבריאות פרסם מסמך המזהיר מפני הסכנות שיש בקרינה מייננת הנפלטת ע"י מערכות אבחון שונות כולל בצילומי CT ובדיקות ממוגרפיה. מטרתה של כתבה זו היא ליידע את הציבור על כך שניתן לעשות בארץ גם בדיקת שד תרמוגרפית, שהיא ללא קרינה וללא סיכונים.

סרטן העצמות – הבנות מהפכניות לפי הרפואה החדשה
16/10/08 | סרטן
מאמר זה מציג מבט שונה מהמקובל על סרטן העצמות. המאמר מפרט ומסביר את הגורמים הרגשיים שמביאים להתפתחות המחלה, את התהליכים הפיזיולוגיים והסימפטומים בשלבי השונים של המחלה, וכיצד ניתן להגיע לריפוי גם ללא הטיפולים האגרסיביים המקובלים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI