דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה רפואה משלימה ואלרגיה
רפואה משלימה ואלרגיה
איתי זרביב 04/01/11 |  צפיות: 2541
רפואה משלימה ואלרגיה

אלרגיה היארגישות יתר תגובתית של הגוף או חלק ממנו למגע חיצוני, תגובה זושונהבעוצמתה מזו של אדם נורמלי. תגובת אלרגיה יכולה להיות קלה עד קשהויכולהלגרור בעקבותיה מספר רב של סימפטומים. נזכיר חלק מהם:

קשיינשימה, עניים מגרדות ודומעות, התעטשויות, סינוסיטיס, סתימת דרכיהנשימה, גרדואדמומיות בעור, רגישות לתרופה או עקיצת דבורה יכולים להובילבמיקריםמסוימים אף למוות.

למה אנחנו מפתחים אלרגיה?


כאן התשובה פשוטה, יכולה להיות לנו אלרגיה להכל כמו שזה נשמע ישנם אנשים שמפתחים אלרגיה לחיית המחמד שלהם, למרכיב מסויםבמזון שהם אוהבים, וישנם אפילו מקרים של אלרגיה לבן או בת הזוג. גורמיאלרגיה ידועיםהם מוצרי חלב, אבק, קרדיט הבית, תרופות, עקיצת דבורה אוחרקים למינהם,פריחתהדרים או עצים, דשא והרשימה עוד ארוכה.
חוקרים מצאו שזהו כשל במערכת החיסון שמיתיחס לחומר לא מזיקכאל פולש. משוםכך, הגוף  מיצר תגובה לא פורפוציונאלית בכדי להגן על עצמו וכך נוצרתאלרגיה.

אלרגיה- טיפול


טיפולתרופתי קונבנציונאלי כנגד אלרגיה יכלול בדרך כלל אנטי היסטמינים ולעיתים מתןסטרואידים כדי לדכא תגובה אלרגית. רפואה משלימה מציעה מספר שיטות לטיפולבאלרגיה שמניבות תוצאות מצוינות בדרך כלל ולאורךזמן. הראשונה שבהם היא טיפול בדיקורשהוכח כמעלה את תגובת מערכת החיסוןומחזק אותה. ניתן במקביל לתת גם צמחימרפא סיניים מותאמים. אישית לכלמטופל לפי הסימפטומים שהוא מציג .תזונה, צריך כמובן להתיחס לתזונת האדםהאלרגי ולבדוק דפוסי אוכל שיתכנו כגורמי אלרגיה.

סיפור מקרה אלרגיה


ענבלבת 28 הגיעה למרפאה מאחר ובכל עונת מעבר היא סובלת מסתימת דרכיהנשימה עלידי נזלת אלרגית בלתי נשלטת. הטיפול הקונבנציונאלי שקיבלה הואמתן סטרואידיםשהקלו במידה מסוימת על התופעה. לאחר אבחון הבעיה ומתן 3טיפולי דיקור וצמחימרפא עינבל יכולה לנשום ולהריח בחופשיות. מי שחפץ לדברעםענבל ומטופלים נוספים מוזמן לפנות למרפאה ונפנה אותו בשמחה.

המלצות להתמודדות עם אלרגיה

א) כמובן, ראשית נסו להימנע ממגע עם כל גורם אלגיה.

ב) במקרים של כאבי בטן או תופעות במערכת העיכול הורידו את האוכל העקרי שאתם צורכים לכמה ימים ובידקו אם התופעות נעלמו.

ג) במידה ויש דלקת באף עם נזלת יש לעשות שטיפה שלהאף עם כוסמים + כפיתמלח ים בוקר ובערב. יש להזריק את המים לאף בעזרת מזרק עד שמרגישיםשהמיםיורדים לגרון ואז לירוק אותם החוצה.

ד) במידה ואין לכם אלרגיה לכך, הרבו באכילת כוסברה תפוזים מנדרינות ואשכוליות.

ה) פעילות גופנית של הליכה 30 דקות ביום תורמת לבריאות. זאת, גם בלי קשר להופעת אלרגיה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איתי זרביב


 


מאמרים נוספים מאת איתי זרביב
 
פיסורה והטיפול בה
פיסורה כיב או קרע של התעלה האנאלית. פיסורה נגרמת עקב יציאות קשות ועצירות, שקורות בגלל תזונה לקויה או חוסר בשתייה. סיבה נוספת להיווצרותה של פיסורה היא החדרת חפצים או אצבעות (יתכן גם מגע מיני) שגורמים לשריטות ופציעה של פי הטבעת. הכאב שנגרם בעקבות פיסורה הוא חד ומתמשך, ויציאה לשירותים מגבירה את הכאב ויתכן אף דימום.

בין רפואה משלימה לתרופות
כמטפל רפואה משלימה אני נתקל בהרבה מידי מקרים של לקיחת תרופות ללא בקרה מספקת וללא מודעות המטופל לנזקים האפשריים שנגרמים לו מהתרופות. במחקר שנעשה ותוצאותיו פורסמו הסתבר שתרופות הם גורם התמותה החמישי במספר. לא מדובר בתרופות שניתנו בטעות אלא בתרופות מרשם שניתנו על ידי רופאים. הקלות הבלתי נסבלת של נתינת ולקיחת תרופות היא בלתי נתפסת בעיני.

רפואה משלימה -כיצד לבחור מטפל?
"רפואה משלימה מהווה היום תחליף ראוי לרפואה הקונבנציונאלית בחלק הולך וגדל של המקרים .כשנוצרת בעיה רפואית כלשהי וישנה החלטה ללכת לרפואה המשלימה נותרת הדילמה לאיזה מטפל עלי ללכת? במאמר זה אנסה להאיר את הנקודות החשובות לבחירת מטפל ברפואה משלימה."

רפואה משלימה ואלרגיה
אלרגיה היא רגישות יתר תגובתית של הגוף או חלק ממנו למגע חיצוני, תגובה זו שונה בעוצמתה מזו של אדם נורמלי. תגובת אלרגיה יכולה להיות קלה עד קשה ויכולה לגרור בעקבותיה מספר רב של סימפטומים.

רפואה משלימה
רפואה משלימה או רפואה אלטרנטיבית מאגדת בתוכה מספר שיטות טיפול אשר מהוות תחליף או ההשלמה  לרפואה הקונבנציונלית. שיטות הטיפול הן מגוונות והמטפלים עושים בהם שימוש בהתאם לבעיות הספציפית של אותו מטופל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI