דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה איכות הסביבה פתרונות ירוקים בעידן המודרני
פתרונות ירוקים בעידן המודרני
אייל עמירון 20/02/11 |  צפיות: 3152

פתרונות ירוקים בעידן המודרני

השנים האחרונות מהוות נקודת מפתח מהפכנית של ממש בדרך שבה אנו חושבים על הסביבה והתפיסה האקולוגית הופכת להיות יותר ויותר נחלת הכלל, וכבר אינה שיגעון של מתי מעט שמבקשים את טובתנו האישית ביחד עם טובתו של כדור הארץ. כיום ישנם פתרונות ירוקים מתאימים לכל אחד, וכל מי שרוצה לקחת חלק בתהליך השמירה על הסביבה צריך בסך הכל להפנים את הערכים ואת הנורמות שיש כיום בעידן המודרני, להשתמש בטכנולוגיה ובשיטות השונות לשמירה על איכות הסביבה, וכן ניתן לחשוב על מערכות של טיהור מים אפורים לשימוש ביתי או ציבורי.

פתרונות ירוקים מתחילים עם תשתית אנרגיה ירוקה

אחד המושגים המקובלים כיום הוא אנרגיה מתחדשת. כאשר אנו מדברים על אנרגיה אנו מתייחסים לרוב לחשמל ולדלק שאנו צורכים כל יום, והאנרגיה הזו היא אנרגיה מתכלה כמו נפט ופחם. יש לנו את האפשרות להשתמש היום באנרגיה מתחדשת, ורבים מבקשים להשתמש באנרגיות המחדשות כמו אנרגיה סולארית, אנרגית רוח וכיוצאת בזה, שבעצם אינן מזהמות את האוויר, ומאפשרות לנו להשתמש בהן עוד ועוד, משום שהן נמצאות שם, ואנו רק צריכים לנתב אותן גם לצרכים שלנו. תשתית של אנרגיה ירוקה גם תיתן לנו את היכולת לנהוג ברכבים שאינם מזהמים את האוויר, משום שכיום כבר מדברים על רכבים שאינם רק נוסעים על דלק, אלא גם על גז, מים וחשמל.

פתרונות ירוקים וגם אדריכלות אקולוגית

כולנו גרים בבתים. יש מי שגר בבית פרטי צמוד קרקע ויש מי שגר בדירה בתוך בניין. יש לנו את היכולת למצוא פתרונות ירוקים לכל מקום שבו אנו גרים, אם נשכיל לנתב את כל חומרי הגלם שלנו, את האנרגיה שאנו מוציאים ומשתמשים בה בצורה נוחה, חכמה ויעילה. אדריכלות אקולוגית צריכה להתחשב בחומרי הגלם, בניצול נכון של משאבים, בניצול נכון של מרחב מחייה ואיכות החיים בהחלט יכולה להשתפר אם נגור בבתים בעלי זכוכית כפולה בחלונות, לדוגמא, אז נוכל לבודד את האוויר הקר או החם שיש לנו בבית. גם מיקום הבית בהתאם לכוח הכבידה בשביל ליצור אגן ירוק למען טיהור מים אפורים באופן טבעי.

מחזור מים – חשוב והכרחי

בישראל יש בעיית מים לא פשוטה וצריך לדעת כיצד מתמודדים עם הבעיה הזו. פיתרון ירוק ונכון לבעיה המדוברת הוא מחזור מים. יש לנו את האפשרות ואת היכולת הטכנולוגית לטהר מים בצורה טובה ויעילה, ולהשתמש במים אפורים לטובת צרכים אחרים שיש לנו. אי אפשר וגם אסור לנו מוסרית לבזבז מים סתם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אייל עמירון


 


מאמרים נוספים מאת אייל עמירון
 
פתרונות ירוקים
10/06/11 | גינון
בשנים האחרונות ישנה מודעות רבה לכל נושא השמירה על כדור הארץ. כולנו עדים לתופעות הטבע המוזרות אשר פקדו אזורים שונים בעולם. קרחונים נמסים בקוטב, רעידות אדמה, מזג אוויר משוגע ולא מעט אסונות. עושה רושם שכדור הארץ מנסה לשדר לנו שהגיע זמן להתחיל לשמור עליו. המודעות לנושאים ירוקים אלה גדלה ומדענים חברו למהנדסים והחלו להמציא שיטות בנושאים רבים כמו מחזור נייר, מחזור מים, הפקת חשמל, תחליף לפלסטיק ועוד.

טיהור מים אפורים – שיקולים לבחירה
מערכות מים אפורים יכולות להגיע בכמה גרסאות וכל אחת מן המערכות יכולה להיות טובה לסוג מסוים של שימוש, או צרכנים. יש להכיר את המערכות השונות על מנת שניתן יהיה לבחור את מערכת מים אפורים הטובה ביותר עבור כל אחד מאיתנו. בשבילנו, כצרכנים נבונים, צריכות לעלות מספר שאלות שיכולות לעזור לנו להבין איזו מערכת כדאי לנו לבחור

פתרונות ירוקים בעידן המודרני
השנים האחרונות מהוות נקודת מפתח מהפכנית של ממש בדרך שבה אנו חושבים על הסביבה והתפיסה האקולוגית הופכת להיות יותר ויותר נחלת הכלל, וכבר אינה שיגעון של מתי מעט שמבקשים את טובתנו האישית ביחד עם טובתו של כדור הארץ.

חיסכון במים – מספר טיפים
20/02/11 | גינון
חיסכון במים בבית, בעבודה או במבני ציבור שאנו מבקרים בהם מדי יום, זהו חסכון שצריך להבהיר עד כמה הוא חשוב. כאשר אנו מדברים על חיסכון במים אנו מדברים בעצם על חיסכון באחד המשאבים הנחוצים ביותר שלנו, ולא מדובר על משאב שאם ייעלם לנו יימצא פיתרון אחר, אלא מים הם הבסיס לקיום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI