דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה איכות הסביבה טיהור מים אפורים – שיקולים לבחירה
טיהור מים אפורים – שיקולים לבחירה
אייל עמירון 20/02/11 |  צפיות: 3418

טיהור מים אפורים – שיקולים לבחירה

מערכות מים אפורים יכולות להגיע בכמה גרסאות וכל אחת מן המערכות יכולה להיות טובה לסוג מסוים של שימוש, או צרכנים. יש להכיר את המערכות השונות על מנת שניתן יהיה לבחור את מערכת מים אפורים הטובה ביותר עבור כל אחד מאיתנו. בשבילנו, כצרכנים נבונים, צריכות לעלות מספר שאלות שיכולות לעזור לנו להבין איזו מערכת כדאי לנו לבחור. השיקולים מגוונים ומשלבים ביניהם גם את האלמנט הכלכלי וגם את האלמנט הסביבתי, בין השאר. להלן מספר שיקולים חשובים שיש להתחשב בהם.

טיהור מים אפורים או סינון מים

יש הבדל מאוד גדול בין מערכת שמסננת את המים ובין מערכת שמטהרת אותם. ההבדל הוא כמובן בתוצר הסופי שיוצא בסופו של דבר. מערכת סינון מים מנפה את כל החלקיקים המזהמים שיכולים להיווצר במים, אך מערכת טיהור מים אפורים בעצם הופכת את המים לשמישים לחלוטין, וכן ניתן לחזור ולהשתמש בהם לצרכים אחרים. כאשר אנו מתקינים מערכת לסינון מים בלבד, יכול להיווצר מצב עתידי של סתימת צינורות וחורים בטפטפות הגינה, הרעלת הצמחים על ידי שימוש במים שלא טוהרו וכיוצא בזה. בעיה נוספת היא הישארות של חומרים ממיסים בתוך המים, שלאורך השנים יכולים להתפרק אל תוך צמחיית הגינה, ולהרעיל את הצומח. הדבר יכול להיות בעייתי כאשר אנו גם רוצים להשתמש במים להשקיית הגינה, שיש בה צמחי תבלין, ירק ועצי פרי. ההרעלה העצמית היא נושא שיש לחשוב עליו גם לטווח הארוך.

הוצאה כספית לאורך זמן

בבחירת מערת טיהור מים אפורים אנו חייבים להתחשב גם בשיקולים הכלכליים. מערכת שכזו עולה כסף, ולא אחת גם מדובר בסכומים גבוהים, שאמנם אמורים להחזיר את עצמם לאורך השנים, אך עדיין כן צריך לדעת כמה כסף אנו יכולים להרשות לעצמנו להוציא על המערכת המדוברת. בנוסף לעלות ההתקנה צריך גם לדעת מה כוללת האחזקה השנתית, ועד כמה המערכת באמת מחזירה את ההוצאות לאורך זמן.

לשלב בין כל השיקולים

השילוב הבסיסי וההכרחי בין כל השיקולים צריך לאפשר לנו לחיות את איכות החיים שאנו רוצים וחולמים עליה. באמצעות המערכת אנו יכולים גם להישאר סמוכים ובטוחים שאנו חוסכים במים, גם שההוצאות על המים ירדו לאורך הזמן, וגם שלא נצטרך לדאוג שמא ניפגע כתוצאה מהרעלה עתידית. הוצאות מיותרות על המערכת צריכות להימנע עוד בשלב סקר השוק, וכן צריך למצוא המלצות על כל חברה שמציעה את שירותי ההתקנה והאחזקה של המערכות הללו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אייל עמירון


 


מאמרים נוספים מאת אייל עמירון
 
פתרונות ירוקים
10/06/11 | גינון
בשנים האחרונות ישנה מודעות רבה לכל נושא השמירה על כדור הארץ. כולנו עדים לתופעות הטבע המוזרות אשר פקדו אזורים שונים בעולם. קרחונים נמסים בקוטב, רעידות אדמה, מזג אוויר משוגע ולא מעט אסונות. עושה רושם שכדור הארץ מנסה לשדר לנו שהגיע זמן להתחיל לשמור עליו. המודעות לנושאים ירוקים אלה גדלה ומדענים חברו למהנדסים והחלו להמציא שיטות בנושאים רבים כמו מחזור נייר, מחזור מים, הפקת חשמל, תחליף לפלסטיק ועוד.

טיהור מים אפורים – שיקולים לבחירה
מערכות מים אפורים יכולות להגיע בכמה גרסאות וכל אחת מן המערכות יכולה להיות טובה לסוג מסוים של שימוש, או צרכנים. יש להכיר את המערכות השונות על מנת שניתן יהיה לבחור את מערכת מים אפורים הטובה ביותר עבור כל אחד מאיתנו. בשבילנו, כצרכנים נבונים, צריכות לעלות מספר שאלות שיכולות לעזור לנו להבין איזו מערכת כדאי לנו לבחור

פתרונות ירוקים בעידן המודרני
השנים האחרונות מהוות נקודת מפתח מהפכנית של ממש בדרך שבה אנו חושבים על הסביבה והתפיסה האקולוגית הופכת להיות יותר ויותר נחלת הכלל, וכבר אינה שיגעון של מתי מעט שמבקשים את טובתנו האישית ביחד עם טובתו של כדור הארץ.

חיסכון במים – מספר טיפים
20/02/11 | גינון
חיסכון במים בבית, בעבודה או במבני ציבור שאנו מבקרים בהם מדי יום, זהו חסכון שצריך להבהיר עד כמה הוא חשוב. כאשר אנו מדברים על חיסכון במים אנו מדברים בעצם על חיסכון באחד המשאבים הנחוצים ביותר שלנו, ולא מדובר על משאב שאם ייעלם לנו יימצא פיתרון אחר, אלא מים הם הבסיס לקיום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI