דף הבית חינוך ולימודים הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז במבחנים
הפרעות קשב וריכוז במבחנים
שירה דרורי 27/05/11 |  צפיות: 3627

תקופת הבחינות היא תקופה לחוצה אצל בני נוער רבים ועל אחת כמה וכמה אצל בני בעלי הפרעות קשב וריכוז, שגורמות להם לחוסר נחת, אי יכולת להתמקד או להתרכז בהכנת שיעורי הבית ויום הלימודים הארוך מחמיר לעיתים את המצב.
העובדה שהם נדרשים להתכונן לעומק לבחינה ולשבת בריכוז בבחינה ארוכה (בשבילם היא ארוכה אפילו עם תוספת זמן), מחייבת אותנו ההורים להיות עם יד על הדופק ולסייע:

סימולציות הכנה: כדי לסייע לילד להתרכז בזמן עת בעת הבחינות ולהתמודדו עם תופעת הפרעות קשב וריכוז, ניתן לערוך מבחני דמה מקדימים כדי לאבחן בעיות, מה מסיח את דעתו, איפה הוא נתקע, האם קשה לו להתבטא בכתב ויותר קל לו במבחנים בעל פה (לעיתים לאחר אבחון ניתן לקבל רשות להיבחן בעל פה).
פרטנר להכנה: חשוב מאוד שתהיה דמות חיובית ותומכת שמכינה את הילד למתכונות ולבחינות. ילדי הפרעות קשב וריכוז זקוקים למורה פרטי שמבין את הצרכים שלהן או ילד אחר שלא סובל כמוהם אבל משרה אווירה רגועה וחיובית על הילד.
חלוקה נכונה: ניתן לחלק לילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז את החומר בצורה קלה יותר לעיכול עם הבלטה של ראשי פרקים וכדומה, כדי שהוא לא ייאלץ להתמודד עם מסה גדולה בבת אחת. כמו כן, בנו עבורו תוכנית מסודרת של לוחות זמנים להכנה מוצלחת.
תקשורת נכונה: כדאי לשתף את המורה בקשיים האינדיווידואליים של הילד, מתוך הכרות מעמיקה עם הילד והקשיים שעמדו בפניו בשנים קודמות בבית הספר או קשיים משוערים. מומלץ לארגן פגישה עם המורה לפני המתכונת או בחינת הבגרות ולדון על הקשיים וכיצד ניתן לעזור לילד, בין אם שיעורים תגבור אחד על אחד לקראת הבחירה.
הפסקות לצורך רענון: מומלץ לעודד את הילדים בעת הבחינות לצאת להתרענן גם על חשבון הזמן, כי הפסקות אלה יכולות לסייע להם לחזור עם אנרגיות חדשות. כמובן שאם ההפסקות קוטעות את חוט המחשבה מניסיון קודם, יש להמעיט בהן אך אם הן מסייעות - לעשות הפסקה במידה בכל עת שהילד חש לחוץ וצריך לחזור לריכוז.
כמו כן, בדקו אם יש משהו שיכול לסייע לילד ומשרה עליו רוגע בעת הבחינה.
חשוב להתייעץ עם יועצת בית הספר כדי לעבור עם ילדי הפרעות קשב וריכוז את תקופת הבחינות בדרך הטובה ביותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שירה דרורי

סטודיו קורן דור תוכן שיווקי



 


מאמרים נוספים מאת שירה דרורי
 
מדוע כדאי לעבוד בציוותי בידור בבתי מלון
שוקלים להשתלב בעבודה בציוותי בידור בבתי מלון? לפניכם מספר יתרונות לעבודה בציוותי בידור

מה מחכה לכם בסאמר סקול 2014?
25/10/13 | אטרקציות
אחרי ההצלחות של סאמר סקול בארה"ב, אנגליה וקנדה, לפניכם טעימה קטנה מהחוויות שמחכות לכם אם תירשמו לסאמר סקול גם בשנה הקרובה, 2014

בילויים בתל אביב – יותר מעיר ללא הפסקה
20/10/13 | בתי מלון
חובבי ההיסטוריה והמורשת, העיר תל אביב דאגה לשמר את ההיסטוריה שלה על ידי מספר אתרים הפזורים ברחבי העיר, כגון 'בית העיר תל אביב.

עיר הבירה – עיר הפסטיבלים
20/10/13 | אטרקציות
איזה פסטיבלים תוכלו למצוא בירושלים עיר הבירה? העיר מארחת מספר פסטיבלים במהלך השנה

עיר הקיץ הנצחית - חופשה באילת
20/10/13 | בתי מלון
אז מה עושים באילת בחורף? לפניכם מספר טיפים להצלחתה של חופשה באילת בחורף באדיבות מלון לאונרדו פריוילג' אילת

ללמוד אנגלית במקום בו הכל התחיל
לימודי אנגלית בלונדון לא רק ישפשפו את האנגלית שלכם לרמה טובה יותר, הם גם יקנו לכם דיקציה והגייה נכונים יותר, כזאת שאף אמריקאי, בריטי או דובר אנגלית אחר יבקש ממכם לחזור שוב על מה שאמרתם "כי הוא לא ממש שמע את המילה האחרונה".

לימודים באוסטרליה – למה כדאי?
אם אתם חושבים ללמוד בחו"ל, ושוקלים ללכת על מקום חדש וצעיר – הנה כמה סיבות למה כדאי לכם לבחור דווקא באוסטרליה

צימרים בכינרת – המסע לצפון מתחיל ונגמר בכינרת
18/05/13 | צימרים
התענוג המושלם בחופשה שלכם הוא המיזוג המושלם בין נוף טוב, אירוח מפנק, מיקום אטרקטיבי, אטרקציות בקרבת מקום והאגם הטוב במדינה – הכינרת.

חברת ההפקות של רוני אטיאס
ברת ההפקות של רוני אטיאס היא בעלת שם לאומי בתחום, ומציגה פורטפוליו עשיר ומקצועי של מיטב האירועים והמופעים שהתרחשו בארץ בשנים האחרונות.

סאמר סקול בלונדון – נקודות נוף מעניינות בעיר לבני נוער וילדים
כשנוסעים לסאמר סקול בלונדון, נהנים מביקור בעיר עצמה. אבל בעיה אחת גדולה היא שהזמן כל כך קצוב, ובעיר יש כל כך הרבה אטרקציות ומוקדי עניין, שקשה לדעת לאן ללכת. אז הינה לכם רשימה של נבחרת מרשימה בהחלט, של מקומות שאסור לפספס ונקודות נוף בהם חייבים לבקר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI