דף הבית חוק ומשפט משפחה ילדים באמצע הליך גירושים
ילדים באמצע הליך גירושים
מיכל ז 27/07/11 |  צפיות: 2502

גירושים הוא הליך לא פשוט לזוג שעובר אותו, אבל יותר מכך ההליך קשה מאוד לילדים. כאשר ההורים של הילדים מתגרשים הילדים עלולים להרגיש שעולמם חרב ולכן חשוב שההורים ינהלו את ההליך בצורה מתחשבת ואדיבה ביניהם וכלפי הילדים.

זוג שפותח בהליך גירושים צריך להכין הסכם גירושין שבו מסדירים מספר עניינים, כאלו הנוגעים לחיים שלהם בנפרד. בין היתר, הזוג צריך להסדיר חלוקת רכוש ואם יש ילדים צריך לקבוע מזונות ילדים וגם משמורת והסדרי ראיה.

החוק כיום נותן לאימא מעמד עליון והיא מקבלת באופן אוטומטי משמורת על הילדים כשהם בני 6 או פחות. במידה והאימא לא כשירה לגדל את הילדים האבא מקבל משמורת או קרוב אחר שנחשב כשיר. למרות שהאבא לא קיבל חזקה על הילדים, ההורים צריכים לקבוע הסדרי ראיה שנועדו לאפשר לו להיות בקשר עם הילדים ולהיפגש עימם.

אפשר לקבוע הסדרי ראיה גם בלי קשר למערכת היחסים של ההורים. כלומר, גם אם ההורים לא נשואים ולא התחתנו, ההורה שלא קיבל משמורת זכאי להסדרי ראיה שיתנו לו אפשרות להיות בקשר עם הילד. עובד סוציאלי יהיה מעורב בעניין ובמקרה של חשש לסכנה מצד האבא הפגישות שלו איתם יתנהלו בפיקוח של העובד הסוציאלי וככל הנראה המפגשים יהיו נדירים.

לצד משמורת והסדרי ראיה, הליך גירושים כרוך בהסדרת מזונות ילדים שאמור לשלם ההורה שאינו משמורן. כפי שהסדרי ראיה לא תלויים ביחסי ההורים, כך גם מזונות ילדים ואם האימא מגדלת את הילדים הגבר ישלם לה כדי שתוכל לעמוד בכל ההוצאות על הצרכים הבסיסיים של הילדים, כמו דיור, חינוך, בריאות ובמידה ויש להם צרכים מיוחדים גם עליהם.

חובה לשלם מזונות ילדים ועל ההורה לשלם אותם בעבור כל ילד עד אשר הילד בן 18. המזונות לא תלויים בהכנסה של ההורה שמשלם אותם והסכום תלוי אך ורק בצרכים של הילדים וסכום ההוצאות עליהם. הורה שלא משלם מזונות ילדים כפי שנקבע נחשב כמבצע עבירה פלילית ולכן יכולים להפעיל נגדו הליכים שונים, כמו הוצאה לפועל, איסור יציאה מהארץ ואף מאסר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI