דף הבית חוק ומשפט חוק ומשפט - אחר דיני משפחה – הסכם ממון וצוואה
דיני משפחה – הסכם ממון וצוואה
מיכל ז 31/07/11 |  צפיות: 2212

כיום כסף הוא אחד הדברים החשובים לנו ביותר. אנו חושבים תמיד מאיפה נשיג כסף ואיך נסתדר בלעדיו או עם המעט שיש לנו באותו רגע. דיני משפחה הוא מושג המתייחס, בין השאר, לנושאים חשובים כלכליים כאלו, וליתר דיוק לנושאים כמו חלוקת רכוש וגם הסכם ממון.

אם כן, דיני משפחה עוסקים בתחום של חלוקת רכוש. מונח זה מתייחס לדרך בה הון של נפטר מתחלק בין קרובי המשפחה שלו ולדרך בה ידועים בציבור וזוגות נשואים מחלקים את רכושם בעת הפרידה או הגירושין.

ניתן לקבוע חלוקת רכוש, בין היתר, על ידי הסכם ממון. הסכם ממון הוא מסמך חשוב למי שרוצה להגן על הרכוש שלו. למעשה, מדובר בהסכם אותו מנסחים בני הזוג יחד והוא מסדיר חלוקת רכוש ביניהם באם ייפרדו או יתגרשו. באמצעות ההסכם בני הזוג מחליטים איזה חלק מהרכוש של שניהם הוא אישי ומה מהרכוש הוא משותף. אם הזוג מתגרש או נפרד, הרכוש שנקבע כאישי יישאר אצל כל אחד מהצדדים ורכוש שהוחלט כי הוא משותף יתחלק ביניהם באופן שווה.

כיום, הסכם ממון הוא נפוץ בעיקר אצל בני זוג שיש ביניהם פער כלכלי משמעותי. בכל מקרה, חשוב לעשות את ההסכם עם עורך דין שמתמחה בהכנת הסכמי ממון, על מנת שלא יהיה עוררין על ההסכם.

כלי אחר שקשור להסדרת חלוקת רכוש הוא צוואה, אותה מכין אדם טרם מותו יחד עם עורך דין והיא מהווה מסמך משפטי לכל דבר. במסמך זה האדם מצהיר כיצד הוא רוצה שרכושו יחולק לאחר מותו. גם את הצוואה הזה יש לבצע בעזרתו של עורך דין שמתמחה בהכנת צוואות.

גם מי שלא מבין הרבה אודות דיני משפחה ובאילו נושאים הם מטפלים, יכול לראות כי מדובר בנושאים חשובים המשפיעים על החיים, בין אם הסכם ממון הוא העניין או חלוקת רכוש מסוג אחר או שמדובר בנושאים יותר רגישים כמו גירושים ומזונות. בכל מה שקשור למשפחה, כאשר רוצים לקבל תוקף על פעולות כלשהן בתא המשפחתי הקרוב, צריך לעשות זאת עם עורך דין המתמחה בנושאים האלו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI