דף הבית חוק ומשפט משפחה הסכם גירושין ששם את הילד במרכז
הסכם גירושין ששם את הילד במרכז
מיכל ז 14/08/11 |  צפיות: 2440

בני זוג שמתגרשים צריכים להכין הסכם גירושין ובו לפרט אודות כמה נושאים, ביניהם נושאים הקשורים לילדים. לא כל הזוגות המתגרשים מכינים הסכם גירושין אבל הדבר הוא מאוד נוח וחשוב, בשביל לוודא כי כל מה שסוכם בין בני הזוג בעל פה יתבצע בפועל לאחר שהגירושים יכנסו לתוקף.

כל הסכם גירושין כולל נושאים שונים, ביניהם נושאים שנוגעים לבני הזוג ונושאים שנוגעים לילדים, כמו מזונות ילדים ומשמורת והסדרי ראיה. כל הנושאים בתוך ההסכם חשובים באותה מידה, אך הנושאים שקשורים לילדים הם החשובים מכל ויש להסדיר אותם לפי הצרכים שלהם ולפי מה שיהיה הטוב ביותר בשבילם.

משמורת הוא בין הנושאים החשובים ביותר בהסכם הגירושין. משמורת מוענקת בדרך כלל רק לאחד ההורים, כלומר אחד מהם יזכה לגדל את הילד בבית שלו ולפי הכללים שלו. לפעמים הורים מסכימים על משמורת משותפת, ולפי הסדר זה הם מתחלקים בגידול הילד ביניהם בצורה שווה. הבעיה במשמורת הזו היא שהילד לא זוכה ליציבות שהוא צריך כל כך, כלומר לחיות בבית אחד מבלי להתרוצץ מבית אחד לאחד וחזרה. על כן יש עדיפות לחזקה בלעדית להורה אחד בלבד.

החוק אומר כי אם הילד בן 6 ופחות, האימא היא זו שמקבלת משמורת על הילד, אלא אם כן היא אינה כשירה לגדל אותו. האבא  והוא זוכה להיפגש עם הילד על בסיס קבוע, בהתאם לזמנים שנקבעו מראש. אם יש חשש לסכנה לילדים מצד האבא, הביקורים שלו מתנהלים בנוכחות עובד סוציאלי שבא לפקח על העניין. במידה והאבא לא מהווה סכנה ורוצה להיות חלק חשוב בחיי הילד, חשוב לתת לו הסדרי ראיה נדיבים.

מזונות ילדים גם הוא אחד מהנושאים הכי חשובים שכלולים בתוך הסכם גירושין והוא קשור להוצאות של ההורה המשמורן על צרכי הילד ולעזרה הכלכלית שהוא זקוק לה מצד ההורה הלא משמורן.

מזונות ילדים אמורים לכסות הוצאות של ההורה המשמורן על צרכיו של הילד. בחוק ישנו סכום מינימלי שגובהו תלוי בהוצאות החשובות של ההורה המשמורן. המזונות צריכים לכסות צרכים בסיסיים, כמו חינוך, ביגוד, בריאות ועוד, וגם צרכים מיוחדים, כמו שיעורי עזר או תרופות.

החוק רוצה להגן על הילד כל כך שהוא קבע כי נגד הורה שמתחמק מתשלום מזונות ילדים כפי שנקבע הליך הגירושין יופעלו צעדים חריפים, החל מהוצאה לפועל וכלה במאסר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI