דף הבית חוק ומשפט משפחה כך תכינו הסכם גירושין
כך תכינו הסכם גירושין
מיכל ז 14/09/11 |  צפיות: 2471

ישנן שתי דרכים לקבל החלטות שצריכים לנקוט בעת הליך גירושין והן: מחוץ לבית המשפט או בבית המשפט. לא משנה איפה מתנהל ההליך, הסכם גירושין הוא דבר שחשוב מאוד להכין. דיני משפחה הם החוקים שצריכים ללוות את בני הזוג כאשר הם מכינים את ההסכם ובכל עת שיש אי הבנות או אי וודאות הם החוקים שיש לבדוק.

הסכם גירושין כולל פירוט של התנאים לגירושין. כלומר, בהסכם יפרטו בני הזוג את האופן בו יתנהלו חייהם בנפרד לאחר שהגירושין יקבלו תוקף. הסכם גירושין יכלול חלוקת רכוש בין בני הזוג ואם יש לזוג ילדים הוא יכלול גם מזונות ילדים, משמורת והסדרי ראיה. על אף שחלוקת רכוש עלולה להעלות הרבה עימותים בין בני הזוג, הנושאים שקשורים לילדים הם המורכבים ביותר והם הנושאים שהופכים הליך גירושין לארוך.

גירושין הוא הליך אשר משפיע לא רק על בני הזוג אלא גם על הילדים שלהם. כדי לוודא שהילדים לא יחוו סבל מההליך, דיני משפחה כוללים חוקים רבים שנועדו להגן עליהם. בין היתר, דיני משפחה אומרים כי הילדים צריכים להישאר אצל האימא שלהם כיוון שהיא זו שדאגה להם רוב הזמן. עם זאת, במידה והאבא הוא זה שדאג להם בזמן שהאימא הייתה חסרה יש אפשרות לדון בעניין ולתת משמורת לאבא.

דיני משפחה גם קובעים כי ההורה הלא משמורן יקבל הסדרי ראיה כך שהילדים יוכלו להמשיך להיות איתו בקשר למרות הפרידה של ההורים שלהם. בנוסף, אותו הורה חייב לשלם מזונות ילדים כדי לכסות את ההוצאות על כל הצרכים של הילדים.

אם כן, נראה שהחוק מגן על הילדים בעת גירושין בצורה הברורה ביותר. כמובן, יש התייחסות בחוק לעניין חלוקת הרכוש בין בני הזוג והוא קובע שאם אין הסכם ממון כל הרכוש של שניהם יחד יתחלק ביניהם באופן שווה ואם יש הסכם ממון החלוקה תתבצע לפיו.

חשוב להכין הסכם גירושין כדי לוודא שעם תום הליך הגירושין שני הצדדים יפעלו על פי מה שסוכם. אם אחד הצדדים חורג ממה שנקבע בהסכם, הצד השני רשאי לפנות לבית המשפט ולדרוש את זכויותיו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI