דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה דתות למה? ככה! / אור אלון
למה? ככה! / אור אלון
הדס כהן 15/09/11 |  צפיות: 4251

היה לי יום מטורף. הוא התחיל מוקדם בבוקר בריצה לעבודה, טלפונים ומיילים. המשיך בריצה ללימודים, מפגש פרידה מידידה ותיקה וישיבת מועצה. ברכב, בדרך לחזרה בת"א.

לקראת הופעה ראשונה עם ההרכב החדש שלי, בעודי נוהג לי ומהרהר באירועי היום, מעביר בראשי שמות אפשריים ללהקה החדשה ופוסל אותם אחד אחד, נזכרתי ברשימת שמות כזו שהכנתי מבעוד מועד בלפטופ הקטן שלי. הצצתי לחלקיק שניה למושב שלצידי, כדי להעניק מבט מלא חיבה והערכה ליצור הטכנולוגי, וליבי החל לפעום בפאניקה מטורפת- המחשב לא היה שם!

בזמן שהתרוצצתי בקמפוס בחיפוש אחר נרתיק לפטופ שחור, קטן וסטנדרטי, מהסוג שיש לאחד מכל שני סטודנטים בכל מוסד אקדמי, לא יכולתי שלא לתהות בשאלה הנצחית - למה? או במילים אחרות- את מי צריך להאשים כאן, בעצם?

נכון, זה נורא קורבני לחשוב שמישהו מנסה להתעלל / לפגוע / להכאיב לך בכוונה, אבל בסופו של דבר, כשקורים דברים שאינם לחלוטין בשליטתנו, אנחנו מוצאים את עצמנו ניצבים בצומת שבין השלמה וקבלה של מה שקרה לבין התהייה לשם מה, לעזאזל, זה צריך היה לקרות?

ומכאן העולם יתחלק לשני סוגי טיפוסים: המאמינים, ואלו שאינם מאמינים. כשהגעתי אני לצומת הזו, נחלקית בדיוק לשני החבר'ה הללו.

הנה, למשל, האני השכלתני-ארצי שבי: בוא ננסה לנתח את המצב מנק' מבט רציונלית. קודם כל- המחשב היה אצלי בידיים, ועכשיו הוא איננו, מה שאומר שאני די אהבל, ואף אחד לא אשם בזה שאני אהבל חוץ ממני. האחריות עלי. עכשיו - מה לומדים מזה?

אז - האני הגאון והמפוקח שבי מתחיל בניתוח סטטיסטי. בטון מתנשא הוא מודיע לי ש- 95% מהאוכלוסיה - שזה נתח לא מבוטל!- הם אנשים ישרים, ולכן כנראה שהמחשב יוחזר אלי בעוד מספר ימים ונוכל להשאיר את התקרית המצערת הזו מאחורינו. ואיתה גם את רגשות הנחיתות שהיא הביאה עימה.

לעומתו, האדם המאמין שבי, שמאמין ברצונו הטוב של האל, עסוק בלברר מה בעצם אני אמור להרוויח ממה שקרה. מה מנסים לומר לי. כן כן, תאמינו או לא - כל אדם מאמין בטוח שאלוקים מנסה לדבר עליו ישירות. הם קוראים לזה השגחה פרטית, או אם תרצו- "האח הגדול".

ופתאום אני נזכר, שכמה ימים קודם ממש התפללתי שיגאלו אותי מההתמכרות הנוראה שלי לאינטרנט, על שלל צ'אטיו, סרטיו ומשחקיו. מהבחינה הזו ההיעלמות הזו של המחשב הייתה מענה מבורך לבקשותי. התגשמות חלום ממש. תראו איזה יופי!! פשוט נס!!!

מה שבאמת הבנתי מכל התקרית הזו, הוא שיש הבדל בין שאלת ה'למה' של האדם המאמין לזה שאינו מאמין. כשאני כאדם לא מאמין שואל 'למה?', אני מנסה להבין מהן הנסיבות שהביאו את הדברים להתגלגל לאן שהתגלגלו. מדובר בתהליך הסקת מסקנות רציונלי, מפוקח ומעשי מאוד. זה אחלה, אבל לפעמים זה פשוט לא מספיק. כי לא תמיד אני מצליח לגלגל את כל שרשרת האירועים שהביאו אותי עד הלום, ואז אני נהיה די מתוסכל. לעומת זאת, כשאני כאדם מאמין שואל: 'למה?', אני יוצא מנקודת הנחה שלא רק הנסיבות הביאו אותי למקום המדכא שבו אני נמצא עכשיו, אלא שיש כאן גם כוונה ללמד אותי משהו.

כשאני שואל 'למה?' אני מתכוון בעצם ל- 'לשם מה?'. נקודת המוצא היא שאני אמור להפיק משהו. אבל כשמאמינים שלכל דבר יש תכלית, נגזר מכך בהכרח שתהיה לכל דבר גם סיבה שאמורה לשרת אותה. גם זה יכול מאוד לתסכל. בשביל זה המציאו את הפסוק: 'נסתרות דרכי האל'.

תראו, בסופו של דבר אני לא בוחר איך לחשוב בכל מקרה ומקרה. לא ברור לי שיש דרך חשיבה אחת שמשרתת אותי טוב יותר מהאחרת. בהרבה מצבים בחיים שלי, כשנקלעתי למבוי סתום, חילצה אותי הרציונליות הטהורה, ה- 'למה' הקלאסי, שעזר לי להסיק מסקנות ולחלץ אותי מהנסיבות המלחיצות / מרגיזות / מאיימות שנקלעתי אליהן. אבל בהרבה מאוד מצבים בחיים - בעיקר כאלו שמתמשכים, כמו פרידה מאהובה, תקופה קשה מנטלית, כלכלית או חברתית וכדו' - האמונה שלכל דבר ודבר יש סיבה משרתת אותי טוב יותר,  בעיקר בשל הנחמה שהיא מציעה לי.

בקיצור, מה שאני בעצם מנסה לומר כאן, הוא שאם מישהו מצא מחשב אייסוס כחול בתיק שחור סטנדרטי, שייצור איתי קשר דחוף!! חייב אינטרנט!!!

_______________________________________________________________

מתוך הבלוג של אור אלון מאתר הארגון "צו פיוס"


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 הדס כהן


 


מאמרים נוספים מאת הדס כהן
 
הערכת יהלומים
01/04/24 | ביטוח
רכישת תכשיטי יהלומים דורשת השקעה כספית נכבדת. מטבע הדברים, כרוכשים אנו מצפים לקבל תמורה מלאה למחיר, ומאמינים כי היהלומים שרכשנו הינם אכן יהלומים טבעיים ומקוריים. הבעיה היא שבשוק הזיופים המתפתח של ימינו, לא כדאי לקחת סיכונים מיותרים כשמדובר ביהלומים יוקרתיים, אלא לפנות לבדיקת הערכת יהלומים מקצועית

הערכת אומנות
תחום האומנות כולל תחתיו מגוון יצירות יוקרתיות ובעלות ערך רב במיוחד, המשמשות פעמים רבות כחלק מאוספים ייחודיים של אספנים חובבים ובעלי הון. בין אם ברשותנו יצירת אומנות ובין אם אנחנו מתכוונים לרכוש אחת כזאת, כדאי תמיד שנדע מה הסיפור שעומד מאחורי יצירת האומנות, וכמובן - מה השווי שלה

שווי יהלומים
01/03/24 | חתונות
עבור רבים מאיתנו, יהלומים הם הבחירה הטבעית כאשר מתכוונים לרכוש תכשיט יוקרתי. בכדי לוודא כי אכן מדובר ביהלום איכותי, ושאנחנו מקבלים תמורה מלאה למחיר הקנייה, חשוב לבדוק את שווי היהלומים. כיצד עושים זאת בדיוק? מוזמנים לקרוא ולגלות

הערכת תכשיטים
01/03/24 | עיצוב
בין אם בחרנו לרכוש תכשיט כמתנה יוקרתית, ובין אם קיבלנו את התכשיטים בירושה, אין ספק כי מדובר בפריטים העשויים להיות שווים כסף רב. בכדי לוודא שאכן מדובר בתכשיטים כאלו, חשוב ומומלץ לקחת אותם לבדיקת הערכה מקצועית ומהימנה, שתצביע על השווי המדויק של כל תכשיט

שווי יהלומים
28/01/24 | נישואין
יהלומים הם ללא ספק הבחירה המועדפת של רבים מאיתנו במסגרת מגוון התכשיטים השונים. לצד היוקרתיות והערך הרב שיש לכל יהלום, ניתן למצוא גם לא מעט חיקויים וזיופים. אז כיצד נדע להעריך שווי יהלומים?

הערכת תכשיטים
בעולם התכשיטים ניתן למצוא מגוון נרחב של תכשיטים, כך שאין פלא שעסקאות רכישה/ מכירה של תכשיטים הן עסקאות נפוצות למדי. מאחר ומדובר בעסקה הכרוכה בהשקעה של סכומים לא מבוטלים, מומלץ יהיה לפנות לשירותי הערכת תשיטים, בכדי לוודא כי התכשיט המיועד אכן שווה את ההשקעה שלנו

שווי יהלומים
יהלומים הם בעלי מקום ייחודי בהיסטוריה, וזה כך כבר מאות שנים. מעבר ליופי המיוחד שלהם, הם גם בעלי משמעות סימבולית- יהלומים מייצגים אהבה, כוח ויוקרה. מסיבות אלה ליהלומים יש שווי גבוה, אותו מודדים דרך ארבעה קריטריונים. השילוב של ארבעתם נותנים לכם את הערך של היהלום ואת השווי שלו בהתאם. את כל אלה מודדים אנשי מקצוע בתחום היהלומים.

הערכת תכשיטים
תכשיטים קיבלו מקום של כבוד בעולמנו, ורבים בוחרים לענוד אותם - גם ליומיום וגם לאירועים מיוחדים. יש להם ערך מבחינה תרבותית ומבחינה היסטורית, והשווי שלהם בהתאם. הערכת תכשיטים היא חיונית מסיבות רבות, ואותה מבצעים אנשי מקצוע שידעו לבחון את הקריטריונים השונים.

הערכת תכשיטים. שווה השקעה
על מנת לבצע הערכת תכשיטים נכון וכדאי לגייס אנשי מקצוע בעלי ידע עשיר ומתקדם בחומרים בהם מיוצרים תכשיטים: כסף, פלטינה, זהב ועוד.. היום ניתן למצוא כמעט כל תכשיט שרק נדמיין בטווח רחב של מחירים. לצד תכשיטים שווי ערך המיוצרים מחומרי גלם משובחים קיים שוק עצום של תכשיטים שעל פניו נראים המיטב שבמיטב אבל בפועל הם מיוצרים מחומרים זולים ופשוטים.

שווי יהלומים – כי יש להם ערך רב
שווי יהלומים צריך להיעשות על ידי מביני עניין ודבר בלבד. אנשי מקצוע מיומנים, בעלי ידע וכלים. ומדוע זה חשוב? כי יש לזה ערך. האם הייתם רוצים שיהלומים שבידכם יוערכו מחצית משווים? ככל הנראה לא. ההשערה היא שתבחרו לגשת למי שייתן לכם הערכה מדויקת. לכן, בדיקה מקצועית של שווי יהלומים שווה את ההשקעה ואת הזמן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI