דף הבית אינטרנט והחיים ברשת פרסום באינטרנט חנות וירטואלית
חנות וירטואלית
מרטין 02/10/11 |  צפיות: 3270

ניהול ממוקד וכלי מעקב


אפיינתם כהלכה את החנות הוירטואלית שלכם, העשרתם את האתר במרכולתכם, יישמתם את הקווים המנחים ליצירת התמצאות וניווט יעיל באתר, אולי אפילו פרסמתם את החנות בראש חוצות. ברם, כיצד נוכל למדוד או לכמת את הצלחת האתר?
נוכל לומר שהצלחת האתר תיקבע על בסיס עמידה ביעדי מכירה שהצבנו לעצמנו. זה בהחלט נכון, אולם לא מספיק!

קל מאוד להבין את טענתי על בסיס הדוגמא שלהלן:
נניח שקיימות שתי חנויות וירטואליות מתחרות לממכר חפצי אמנות. שני מנהלי החנויות הציבו לעצמם יעדים זהים וכל אחד מהם הצליח למכור בשנה מסוימת 1000 מוצרים. על פניו, ניכר שהתחרות בין השניים שקולה וכי לאחד לא קיים יתרון על פני השני. אולם, אם נבחן את כמות הכניסות שיש לאתר אחד לעומת האתר השני, נוכל לראות כי באתר הראשון היו 2,500 מבקרים חדשים בשנה לעומת 10,000 מבקרים חדשים שהיו לאתר השני. חישוב גס יראה לנו שאחוז הקונים מתוך כלל המבקרים באתר הראשון עמד בשנה האמורה על ממוצע של 40%, בעוד שבאתר השני עמד נתון זה על 10% בלבד.

מכאן שלכל אחד מהאתרים קיים יתרון אחר על פני השני:

  • כמות כניסות של מבקרים חדשים - האתר השני מצליח למשוך אליו כמות מבקריםהגדולה פי 4 מאשר האתר הראשון. הסיבה יכולה להיות פרסום איכותי יותר,קידום מוצלח יותר של האתר וכו'.
  • יחס המרה (יחס מבקרים לקונים) - כאמור, לאתר הראשון יחס המרה טובמשמעותית מאשר לאתר השני. הסיבה במקרה זה יכולה להיות מבנה אתר ידידותילמבקר, ניווט קל וברור באתר, מוצרים הנתפסים איכותיים יותר, מחירים טוביםיותר וכו'.

יש לשים לב שכמות כניסות של מבקרים חדשים לאתר מושפעת מגורמים חיצוניים (פרסום, קידום) שלא בהכרח קשורים לאתר, בעוד שיחס ההמרה מושפע מגורמים פנימיים (מבנה אתר מזמין, איכות מוצרים).

נחזור כעת לטענה שהעליתי. כאמור, יעדי מכירה הם יעד טוב, אולם נכון הרבה יותר למדוד את יחס ההמרה של מבקרים לקונים, משום שזה האחרון מתחשב הן במכירות והן בכמות המבקרים. כפי שראינו בדוגמא, לשני האתרים אותה כמות מכירות אולם שניהם יכולים להגדיל אותה משמעותית באמצעות טיוב הפרמטר החלש שלהם ביחס ההמרה.

יחס ההמרה נמדד באמצעות מערכת סטטיסטיקה הלוקחת בחשבון קריטריונים שמנהל האתר מגדיר כמדדים להצלחה (או להמרה). בדרך כלל, כפלט לדרישות מנהל האתר, המערכת מפיקה קוד המרה אותו נדרש לשלב באתר. כפי שיתואר בהמשך, ישנן מערכות ניהול תוכן המספקות כלי סטטיסטיקה ומעקב לניהול שוטף של האתר.
חשוב להבין שתהליך בדיקת יחס ההמרה איננו חד פעמי ונדרש לעקוב אחריו באופן רציף בכדי לשפרו ולהגדיל את אחוז הקונים מסך המבקרים.

 

 

 

 


צמצום הוצאות, מקסום הכנסות


חנות וירטואלית דורשת הרבה יותר משאבי ניהול מאשר כל אתר תדמיתי אחר. המשאבים הללו נדרשים לטובת ניהול מוצרי החנות, עדכוני מחירים, מלאים וכמובן מעצם האינטראקציה עם הלקוחות, הכוללת מערך הזמנות, משלוחים, סליקה וכדומה. קיימים אינספור כלים שיכולים להיות משותפים לכל אתר ורלוונטיים כמובן גם לחנויות וירטואליות, ביניהם מערכות קשרי קהילה כגון: ניהול ניוזלטר, רשימות תפוצה וכדומה.

כיצד אם כן, נוכל לנהל את כל הכלים הללו בצורה יעילה ועדיין לשמור על רווחיות החנות?
רבות כבר נכתב על יתרונותיהן של מערכות ניהול תוכן והאמצעים שאלו מספקות לטובת ניהול ותחזוקת אתרים, אולם בהקשר של חנויות וירטואליות, יתכן והן התשובה האמיתית לשאלה זו.
שימוש במערכת ניהול תוכן המספקת כלים לתחזוקה שוטפת, ניהול מוצרים, מעקב הזמנות וטיפול בלקוחות וכלי מעקב סטטיסטי (כמות כניסות, המרות וכדומה) מקטין משמעותית את הוצאות התפעול ומסייע להשיג רווח נקי לכל יחידת מוצר נמכרת.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מרטין


 


מאמרים נוספים מאת מרטין
 
משכנתא חוץ בנקאית אצל המומחה- מרטין בוקסדורף "הבולדוג"
22/02/20 | בנקאות
נתקעתם במצב קשה וצריכים משכנתא חוץ בנקאית שתוכל לחלץ אתכם מהבעיה? הגעתם למקום הנכון בדיוק. שמי מרטין בוקסדורף, המומחיות שלי להשיג משכנתא חוץ בנקאית לאנשים שנמצאים במצבים מסובכים, על מנת לפתור את הבעיה.

מרטין בוקסדורף- כשהבנק לא מוכן לאשר משכנתא לסגירת חובות
המצב הזה הוא בלתי נסבל וגורם לאנשים סיוטים. יוצא לי לדבר עם הרבה מאוד אנשים שהם באמת צריכים את הכסף של המשכנתא, אבל באמת צריכים והבנקים עושים להם בעיות בקבלת הכסף. כאן בדיוק אני נכנס לתמונה, העבודה שלי היא להיכנס לתמונה במצבים שהבנקים לא מוכנים לאשר משכנתא ולנסות להפוך את התמונה כדי להשיג אישור למשכנתא בכל מקרה.

מרטין בוקסדורף- יועץ מומחה לליווי מסורבי משכנתא! בבנקים בלבד!
הבנק מסרב לתת לכם משכנתא? לא מוכנים להסתפק במשכנתא חוץ בנקאית כל שהיא? רוצים להילחם כדי לקחת משכנתא בנקאית? בשביל זה אני כאן, שמי מרטין בוקסדורף ואני משיג משכנתאות למסורבים מזה עשר שנים. יש לי מאות ממליצים שישמחו להעיד על המקצועיות שלי!

מרטין בוקסדורף- משכנתאות למסורבי משכנתא/ רק בבנקים
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

משכנתא לאחר פשיטת רגל - רק מרטין בוקסדורף יועץ מומחה
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

דרור אטרי בדרישה: העולם העיסקי צריך לשכת מסחר חזקה יותר
דרור אטרי המכהן כיושב ראש לשכת המסחר ירושלים, יוצא בדרישה הוגנת להרחיב את סמכויות לשכת המסחר בקרב בעלי העסקים. לטענת אטרי רק לשכות המסחר שהן מקומיות ונמצאות בשטח יכולות לתת את התרומה המשמעותית לעולם העיסקי, יותר מאשר כל גוף ממשלתי אחר עם כוונות טובות וראויות.

אין מי שיעזור עם המחשב? הלפ פי סי כאן בשבילך!
לכולנו הדברים האלו קורים כל הזמן, אנחנו כביכול דור שמבין המון במחשבים ואנחנו מבינים המון בכל מה שקשור לטלפונים שלנו. ההורים שלנו מתייעצים איתנו כל הזמן איזה אתר לקנות, איך לטפל במחשב, איך לנהוג איתו ואיזה מחשב לרכוש. אז אנחנו אולי חיים בתחושה שאנחנו מבינים גדולים בתחום.

הדפסת פליירים- בכמויות גדולות ובמהירות
האינטרנט הוא אמצעי שיווקי עצמתי ואפקטיבי מאין כמוהו אבל יש עוד מנועי ומנופי שיווק נוספים שמתקיימים מחוץ לרשת. פליירים, לדוגמה. בין אם יש לכם עסק קטן וקהל הלקוחות העיקרי שלכם מצוי בעיקר בשכונה שלכם

שימושים שונים של מדבקות
כפי שכל אחד ואחת מאיתנו יודעים, עולם המדבקות, או סטיקרים כפי שהם מכונים בלועזית הוא עצום ומעניין ויש סוגים רבים ומגוון אשר מתאימים לשלל שימושים על ידי שלל משתמשים. המדבקות מתאימות לא רק לשימוש על ידי ילדים בחוגי היצירה ובגני הילדים, גם לאנשים מבוגרים יש בשנים האחרונות שימוש רב בכל מה שלקשור לתחום של מדבקות. כאן נזכיר כמה שימושים של המדבקות דווקא בקרב אוכלוסיית המבוגרים כאן בארץ אשר מתאימים לשלל מצבים בבית או מחוצה לו.

הזמנה היא הבטחה לעתיד לבוא:
הזמנות מודפסות הן כשער, הן כפתח למה שעומד לקרות ויותר מכל עליהן להיות באמת מזמינות ונושאות בחובן הבטחה לגבי התוכן המודפס בהן. הזמנות הן כרמז לעתיד לבוא ולכן העיצוב שלהן, רמת ההדפסה שלהן ורמת הגימור שלהן היא חשובה לעין ערוך ומייצגת את התוכן הכתוב בתוכן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI