דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה דתות מטריד / קרן בטמן-טייב
מטריד / קרן בטמן-טייב
הדס כהן 21/12/11 |  צפיות: 14359

לאחרונה פורסמו ברחבי הרשת בכלל, ובאתר צו פיוס בפרט, כל מיני דעות שונות והיבטים על נושא הדרת נשים, כיסויי ראש, הטרדות מיניות ובכלל נהייתה התעסקות בעין פקוחה על המתרחש באזורים היותר מעורפלים של חיינו.

כל אחד משמיע דעתו, כולם פתאום תוהים מהי הטרדה מינית בכלל? מה מקומה של האשה בתוך כל זה?

היה קשה לי מאוד עם ההתייחסות של כולם כולל כולם לנשים, כאילו הטרדה מינית תלויה באיזה שהיא צורה עם היא תלך עם כיסוי ראש או עם חצאית מיני, האם היא תשיר מול קהל גברים מרייר או לא, והאם היא תסתובב לבד ברחוב.

דבר אחד הפריע לי במיוחד: חיפוש ההבדלים וההבחנות בין הקהל הדתי, החרדי והחילוני בנושא הטרדות מיניות.

מדוע שיהיה הבדל בין האנשים? האם לא כולנו עשויים מאותו החומר? האם לא כולנו נופלים לאותן תאוות?

זה נכון שגם בקרב הקהל החרדי יש הטרדות מיניות, אבל למה זה בכלל מעסיק את החילוני? האם זה נותן לו לגיטימציה להמשיך לתהות באפילה וליהנות מהספק? האם באיזה שהיא צורה זה גורם לו לתלות אשמה שוב באותן נשים שלא יודעות להבדיל בין שריקה כהטרדה מינית ובין קריצה כהומוריסטית?

חילוני יקר - הטרדה מינית היא מה שאתה חווה בעצמך בכל פעם שעירום נשי מעוור לך את העיניים בשלטי חוצות, לא מפליא כלל שאין לך מושג איך לפרוק את הרוויה המינית שמשתלטת על עולמך. הטרדה מינית היא כל מבט חודר, כל דבר שמרגיש לך "שטח אפור", כל מילה שמשתמעת לשני פנים. אם אתה לא יודע להתמודד עם נשים, אולי דע להתרחק קצת יותר?

הגבר החרדי נופל גם הוא כי אפילו שיחה עם אשה מרגשת אותו הרבה, ואולי בגלל זה שם זה נפוץ על אף הצניעות ועל אף ההפרדות. כי זה כאן להישאר, לא נוכל לברוח מזה.

גברים יקרים מכל המגזרים: זה אחד הנסיונות שלכם.

אנחנו כנשים, יכולות רק לנסות לעזור לכם להתמודד איתם, אבל אתם אלו שבסופו של דבר תיצטרכו לעמוד בנסיון. ודי לכם להאשים את האשה בנפילות שלכם. האדם הראשון התחיל עם זה בגן עדן, ומאז הוא עושה זאת ללא הפסק. רגע גבירתי, אולי תנסי להתכסות, אולי תתכסי קצת יותר? אולי תזוזי אחורה? אולי אל תדברי איתי... אולי אל תתבלבלי מכל מילה שאני מבלבל.

האשה היא כאן כדי לנסות ולעזור (עזר כנגדו) אנחנו הנסיון שלכם, אבל אנחנו גם האמהות שלכם, ברור שאנחנו רוצות בהצלחתכם.

זו הסיבה שאמרתי כן לכיסוי ראש - כיסוי הראש הוא הנסיון שלי לעומתכם. אני צריכה להתמודד עם מבטים מתייגים, עם שיער ארוך, שופע ומטופח שנועד רק לעיניו של בעלי בלבד. ואני מוכנה. מוכנה לנסות לעמוד בנסיון שלי כדי שאולי יותר גברים יצליחו לחזור הביתה לנשים שלהם מבלי שהראש יטייל למקומות אחרים. אומרים שהאדם נמצא איפה שהמחשבה שלו מונחת - זה אומר שכל אותם פעמים שנישקת את אשתך וחשבת על החדשה מהמשרד - בגדת באשתך עם החדשה מהמשרד.

גבר יקר, זה ממש לא משנה עם אתה דתי, חילוני, חרדי או מוסלמי. האשה היא החולשה שלך וכדאי שתכיר בזה.  כשאתה מכיר את האויב, אתה יודע להילחם בו. אז אל תתן לכל וויז'ואל של בר רפאלי בבגד ים לחדור לך לתודעה, תקל על עצמך קצת, אל תיסגר לבד בחדר עם אשה, אל תכניס את עצמך למקומות שגדולים ממך נפלו שם. אל תחשוב - לי זה לא יקרה - אני חזק, אל תחשוב ששום דבר לא יכול להיכנס בינך ובין האשה שלך. מסתבר שאת כולם זה מפתיע בכל פעם מחדש.

ההלכה מהתורה לא כאן כדי להקשות על חייכם - התורה מכירה ויודעת את החולשות, לכן גם החרדי הכי מאמין, ביום שיישב בייחוד עם אשה, ישכח תוך שנייה שהקב"ה נמצא ומסתכל. זה יותר חזק ממך - הנחש עירום מכל חיית השדה - אל תשכח.

ואנחנו הנשים? אין מה לעשות - אנחנו נפגעות, אנחנו בוכות - בכל מקרה, גם אם יטרידו אותנו מינית וגם אם ימדרו אותנו הצידה. זו הקללה שלנו - הרבה ארבה עצבונך. אבל היי, אל תדאגו לנו, מי שינחם אותנו ויצחיק אותנו ויחזיר לנו את השמחה לחיים, הוא הגבר שבחר לחיות איתנו את חייו. זו המצווה שלו. ולי אחד זה מספיק, לא צריך קהל.

___________________________________________________________

מתוך הבלוג של קרן בטמן טייב, מתוך אתר הארגון צו פיוס .


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 הדס כהן


 


מאמרים נוספים מאת הדס כהן
 
שווי יהלומים
01/03/24 | חתונות
עבור רבים מאיתנו, יהלומים הם הבחירה הטבעית כאשר מתכוונים לרכוש תכשיט יוקרתי. בכדי לוודא כי אכן מדובר ביהלום איכותי, ושאנחנו מקבלים תמורה מלאה למחיר הקנייה, חשוב לבדוק את שווי היהלומים. כיצד עושים זאת בדיוק? מוזמנים לקרוא ולגלות

הערכת תכשיטים
01/03/24 | עיצוב
בין אם בחרנו לרכוש תכשיט כמתנה יוקרתית, ובין אם קיבלנו את התכשיטים בירושה, אין ספק כי מדובר בפריטים העשויים להיות שווים כסף רב. בכדי לוודא שאכן מדובר בתכשיטים כאלו, חשוב ומומלץ לקחת אותם לבדיקת הערכה מקצועית ומהימנה, שתצביע על השווי המדויק של כל תכשיט

שווי יהלומים
28/01/24 | נישואין
יהלומים הם ללא ספק הבחירה המועדפת של רבים מאיתנו במסגרת מגוון התכשיטים השונים. לצד היוקרתיות והערך הרב שיש לכל יהלום, ניתן למצוא גם לא מעט חיקויים וזיופים. אז כיצד נדע להעריך שווי יהלומים?

הערכת תכשיטים
בעולם התכשיטים ניתן למצוא מגוון נרחב של תכשיטים, כך שאין פלא שעסקאות רכישה/ מכירה של תכשיטים הן עסקאות נפוצות למדי. מאחר ומדובר בעסקה הכרוכה בהשקעה של סכומים לא מבוטלים, מומלץ יהיה לפנות לשירותי הערכת תשיטים, בכדי לוודא כי התכשיט המיועד אכן שווה את ההשקעה שלנו

שווי יהלומים
יהלומים הם בעלי מקום ייחודי בהיסטוריה, וזה כך כבר מאות שנים. מעבר ליופי המיוחד שלהם, הם גם בעלי משמעות סימבולית- יהלומים מייצגים אהבה, כוח ויוקרה. מסיבות אלה ליהלומים יש שווי גבוה, אותו מודדים דרך ארבעה קריטריונים. השילוב של ארבעתם נותנים לכם את הערך של היהלום ואת השווי שלו בהתאם. את כל אלה מודדים אנשי מקצוע בתחום היהלומים.

הערכת תכשיטים
תכשיטים קיבלו מקום של כבוד בעולמנו, ורבים בוחרים לענוד אותם - גם ליומיום וגם לאירועים מיוחדים. יש להם ערך מבחינה תרבותית ומבחינה היסטורית, והשווי שלהם בהתאם. הערכת תכשיטים היא חיונית מסיבות רבות, ואותה מבצעים אנשי מקצוע שידעו לבחון את הקריטריונים השונים.

הערכת תכשיטים. שווה השקעה
על מנת לבצע הערכת תכשיטים נכון וכדאי לגייס אנשי מקצוע בעלי ידע עשיר ומתקדם בחומרים בהם מיוצרים תכשיטים: כסף, פלטינה, זהב ועוד.. היום ניתן למצוא כמעט כל תכשיט שרק נדמיין בטווח רחב של מחירים. לצד תכשיטים שווי ערך המיוצרים מחומרי גלם משובחים קיים שוק עצום של תכשיטים שעל פניו נראים המיטב שבמיטב אבל בפועל הם מיוצרים מחומרים זולים ופשוטים.

שווי יהלומים – כי יש להם ערך רב
שווי יהלומים צריך להיעשות על ידי מביני עניין ודבר בלבד. אנשי מקצוע מיומנים, בעלי ידע וכלים. ומדוע זה חשוב? כי יש לזה ערך. האם הייתם רוצים שיהלומים שבידכם יוערכו מחצית משווים? ככל הנראה לא. ההשערה היא שתבחרו לגשת למי שייתן לכם הערכה מדויקת. לכן, בדיקה מקצועית של שווי יהלומים שווה את ההשקעה ואת הזמן.

בדיקה גיל
02/11/23 | NLP
בדיקה גיל

כיצד מתבצע אבחון שווי יהלומים?
24/09/23 | חקירות
אם חשבתם שלהביט ביהלום ולהתפאר מיופיו החיצוני זו הערכה לשוויו של יהלום אז קבלו תיקון. שוויו של יהלום נמדד על ידי פרמטרים רבים, לצד זאת, צריך לדעת להבחין כי איננו מעריכים חיקוי זול שאיננו שווה הערכה ראויה כלל. על מנת לבצע בחינת שווי יהלומים נכון להיוועץ באיש מקצוע בעל ידע נרחב בענף.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI