דף הבית מחשבים וטכנולוגיה תוכנה על איחזור מידע בתוכנה להנהלת חשבונות
על איחזור מידע בתוכנה להנהלת חשבונות
אשבל טכנולוגיות 25/01/12 |  צפיות: 4896

במאמר זה נסקור את הכלים העיקריים שעומדים לרשות המשתמש לאיחזור מידע כמקובל בתוכנות המודרניות להנהלת חשבונות.

איחזור מידע במסכי המערכת הממשק העיקרי בין המשתמש לתוכנת הנהלת החשבונות מתבצע באמצעות מסכי העבודה, בעיקר משום שאלה משמשים להזנת הנתונים למערכת. תוכנות הנהלת חשבונות מודרניות מספקות למשתמש כלים לאיחזור נתונים כך שהמשתמש יכול לאחזר מידע ישירות למסכי העבודה מבלי להזדקק לדוחות יעודיים כפי שהיה מקובל בתוכנות הנהלת החשבונות של הדור הקודם. היתרון העיקרי של גישה זו בא לידי ביטוי בכלים האינטראקטיביים שמספק המסך לטיפול ברשומות המידע שהם במידה רבה דימוי של עבודה בגיליון אלקטרוני, כמו צביעת הרשומות לפי חוקים שהוגדרו מראש, ביצוע מיונים, סיכומים וביצוע פעולות עידכון גורפות. אם לא די בכל אלה מאפשרות התוכנות המודרניות להנהלת חשבונות להעביר את כל הרשומות שנשלפו למסך העבודה לגיליון אלקטרוני לצורך ביצוע עיבודים שאינם ניתמכים במסכי המערכת.

כדי להקל עוד על המשתמש לאיחזור המידע למסכי המערכת, כוללות תוכנות מודרניות להנהלת חשבונות, כלים להגדרת שליפות מובנות של נתונים שהמשתמש חוזר עליהן לעיתים תכופות כמו "כל החשבוניות שנרשמו במהלך החודש האחרון". לאחר שמגדירים שליפת מובנית מעין זו של נתונים יכול המשתמש להפעילה כאשר הוא במסך המתאים (מסך חשבוניות בדוגמא שהובאה כאן) בהקלקה על מקש הפעלה אחד.

איחזור מידע באמצעות כלי BIכלי ה BI הם תוספת חשובה ליכולת של המשתמש לאחזור נתונים מתוך תוכנת הנהלת החשבונות ולניתוחם. הייחוד של כלים אלה מתבטא בתצוגה הדינאמית של הנתונים, כאשר המשתמש יכול "לפלח" את הנתונים לפי קריטריונים שונים. נניח שהמשתמש רוצה ללמוד מסך החשבוניות שהופקו בחודש האחרון, מי היו הלקוחות המובילים ומה היה סך החיובים לכל אחד מהם. כלי ה BI מאפשרים זאת. המשתמש יכול להמשיך ולתחקר בתוך אותה תצוגה, מה היתה התפלגות החשבוניות שהוצאו לכל לקוח ולקוח מבחינת התפלגות החיובים לפי המוצרים בהם חוייב.

למעשה, יש בכלי ה BI יכולת שעד לפיתוחו (או בהעדרו) נדרש המשתמש לעבוד ולעיין במספר רב של דוחות בעת ובעונה אחת.

כותבת המאמר: קרן שרר טיבר, מנהלת פיתוח עסקי חו"ל בחברת אשבל טכנולוגיות  היצרנית של תוכנת Priority החל משנת 1986.

אשבל מתמחה בפיתוח, שיווק ויישום של מערכות Priority ו-ZOOM, תוכנות אינטגרטיביות לניהול ארגוני כולל WMS/ERP/CRM של גופים תעשייתיים, מסחריים וציבוריים בארץ ובעולם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אשבל טכנולוגיות


 


מאמרים נוספים מאת אשבל טכנולוגיות
 
תוכנה להנהלת חשבונות בענן החששות והפתרונות
25/01/12 | תוכנה
קבלת שירותי תוכנה להנהלת חשבונות בענן אמנם מאפשרת מצד אחד, לרואה החשבון של העסק, לעבוד על תוכנת הנהלת החשבונות של העסק ממשרדיו. אך מצד שני מעלה חששות בבעל העסק, לגבי יעילות העבודה של אנשי הנהלת החשבונות, הן מבחינת ממשק המשתמש והן מבחינת אבטחת המידע.

על איחזור מידע בתוכנה להנהלת חשבונות
25/01/12 | תוכנה
כפי שסקרנו במאמרים קודמים, יעילות העבודה בתוכנת הנהלת החשבונות ניתנת לבחינה בשני נושאים עיקריים, היכולת להגיע למידע המבוקש בזמן הקצר ביותר והיכולת לרשום נתונים לתוכנה או לקולטם ממקורות שונים במאמץ הנמוך ביותר. לרשות המשתמש בתוכנה להנהלת חשבונות אוסף של כלים לאיחזור מידע כפי שיובא בסקירה שלהלן.

על יעילות העבודה בתוכנה להנהלת חשבונות
10/01/12 | ERP
יעילות העבודה בתוכנת הנהלת החשבונות ניתנת לבחינה בשני נושאים עיקריים, היכולת להגיע למידע המבוקש בזמן הקצר ביותר והיכולת לרשום נתונים לתוכנה או לקולטם ממקורות שונים במאמץ הנמוך ביותר. המרכיבים המתוארים כאן מתיחסים לניצול של קשרים בין ישויות תוכנת הנהלת החשבונות כדי לתת למשתמש אפשרות להגיע למידע המבוקש בהקלקה אחת או שתיים.

על קלות התנועה (נוויגציה) בתוכנה להנהלת חשבונות
05/01/12 | ERP
ליכולת התנועה (להלן – נוויגציה) בתוכנת הנהלת החשבונות חשיבות רבה הן לגבי הקלות התפעולית והן לגבי זמן הלימוד שנדרש למשתמש חדש (שלא מכיר את המערכת) לתפעל את התוכנה. במאמר זה נסקור את המרכיבים העיקריים שמשפיעים על יכולת הנוויגציה של המשתמש בתוכנת הנהלת החשבונות.

כיצד לבחון את הידידותיות של תוכנה להנהלת חשבונות
27/12/11 | ERP
יצרני תוכנות הנהלת החשבונות נוהגים למכור את התוכנות שלהן כ"ידידותיות למשתמש". מהי תוכנת הנהלת חשבונות ידידותית?

על הקשר בין מערכת הנהלת חשבונות לטלפונים ניידים "חכמים"
במאמר זה נעסוק ביתרונות העסקיים הנובעים ממערכת הנהלת חשבונות "שמתקשרת" עם הניידים "החכמים" שנמצאים ברשות עובדי הארגון.

השילוב בין תוכנת הנהלת חשבונות למערכת שיתוף מידע – מאמר שני בסידרה
05/12/11 | ERP
במאמר זה נעסוק בהיבטים שונים של הקשר בין תוכנת הנהלת החשבונות למערכות הדואר האלקטרוני של אווטלוק וגוגל מייל, לרבות התיאור של שימושים שונים שניתן לעשות בשילוב זה.

השילוב בין תוכנת הנהלת חשבונות למערכת שיתוף מידע – מאמר ראשון בסידרה
04/12/11 | ERP
במאמר זה נעסוק בהיבטים שונים של הקשר בין תוכנת הנהלת החשבונות למערכת שיתוף המידע, לרבות התיאור של שימושים שונים שניתן לעשות בשילוב זה.

תוכנת הנהלת החשבונות כתוכנה לניהול הקשר עם הלקוחות
27/11/11 | ERP
עולם התוכנות המודרניות להנהלת חשבונות שהתפתח בשנים האחרונות, מציע מספר תוכנות אשר בנוסף ליכולות המתבקשות לצורך שירותי ניהול החשבונות של העסק, כוללות גם כליים לניהול היומיומי של העסק מול לקוחותיו.

על החשיבות של תחזוקת אשראי ואובליגו ללקוח בתוכנת הנהלת החשבונות
15/11/11 | ERP
רבים נוטים להתעלם מהחשיבות של תחזוקת האשראי והאובליגו ללקוח בתוכנת הנהלת חשבונות. מאמר זה נועד להמחיש כי המאמץ לתחזוקת נתונים אלה קטן ביותר לעומת היתרון הנובע מכך למשתמש בהקטנת הסיכון של המשתמש בבואו למכור מכירות המשך ללקוחותיו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI