דף הבית מתכונים ואוכל מתכוני מאפים טיפים להכנת עוגיות מושלמות
טיפים להכנת עוגיות מושלמות
טל זולברג 22/03/12 |  צפיות: 18196
הכנת עוגיות - עבודה עם חומרים

החומרים שמהם מכינים עוגיות כוללים בדרך כלל קמח, מים וביצים בתוספות שונות כגון שקדים וסוכר. כמה טיפים קטנים יכולים לעזור להפוך את מלאכת הכנת העוגיות לקלה ופשוטה יותר:

הפרדת חלבון מחלמון – עשו זאת כאשר הביצים יוצאות מהמקרר ולא בטמפרטורת החדר. אם נופל קצת חלמון לחלבון פשוט קחו קליפת ביצה וקרבו אותה לטיפה שנפלה, החלמון יישאב לביצה – זה פטנט נהדר שעובד מצוין.

שקדים ואגוזים – כדי לא ללכלך את כל המטבח בזמן שבירת שקדים, אגוזים או אפילו ביסקוויטים, עשו זאת בשקית עטופה במגבת מטבח.

עוגיות חמאה – השתמשו בחמאה בטמפרטורת החדר, היא תשתלב טוב יותר עם יתר החומרים.

הקצפת ביצים – שלא כמו הפרדת חלבונים מחלמונים, הקצפת ביצים מומלץ לעשות בטמפרטורת החדר אלא אם כן המתכון דורש אחרת.

בצק – רידוד בצק פריך יש לעשות בין שני ניירות אפייה, רצוי כמה שפחות כדי שלא יאבד מפריכותו.

כלי עבודה להכנת עוגיות

כשאתם מכינים עוגיות מבצק שדורש יצירה של עוגיות על ידי תבניות חיתוך, תצטרכו לרדד אותו. כדי שהבצק לא יידבק למשטח העבודה, העדיפו קרש חיתוך מפלסטיק מקומח היטב. טיפ נוסף קשור לתבניות החיתוך, אם הבצק נדבק לתבניות שימו על שולי התבנית קצת קמח או שמן (תלוי בסוג הבצק), אלו ימנעו מהבצק להידבק ולהרוס את הצורה של העוגייה.

אפיית עוגיות

אפייה של עוגיות היא בדרך כלל קצרה מטבע הדברים. חשוב לשים לב היטב לחום התנור שנדרש במתכון ולמשך הזמן שהעוגיות צריכות להיות בתנור. עוגיות נשרפות מהר מאוד וחבל לקלקל את כל העבודה הקשה כי לא שמנו לב לזמן האפייה הנכון. אלא אם כן המכון דורש להשאיר את העוגיות בתנור לאחר גמר האפייה, הוציאו אותן מהתנור מיד, עדיף לשים את העוגיות על רשת כדי שיתקררו. היזהרו עם עוגיות עדינות, הן עלולות להתפורר כשהן חמות.

אחסון עוגיות

לפני שאתם מאחסנים עוגיות, וודאו כמובן שהן קרות לחלוטין, עוגיות שאמורות להיות פריכות כמו עוגיות חמאה למשל, חשוב מאוד לא לאחסן בקופסאות או צנצנות כשהן חמות. הלחות בעוגיות תילכד בקופסה והעוגיות לא יישארו טריות ופריכות. עוגיות שאמורות להיות רכות יותר ויצאו קשות מידי, אפשר להניח בשקית עם פרוסת לחם (או כמה פרוסות אם מדובר בכמות גדולה). עוגיות קשות סופגות לחות, הן יספגו את הלחות של הלחם ויצאו לאחר כמה שעות עד יומיים רכות ונעימות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טל זולברג


 


מאמרים נוספים מאת טל זולברג
 
80 שנה של חדשנות בחברת אמנה
08/01/13 | צרכנות
במאמר זה תמצאו מידע על ההיסטוריה של אחת מחברות מוצרי החשמל החדשניות בעולם, שהביאה לנו בין השאר את המיקרוגל

חשיבות חווית משתמש להצלחת המוצר
כחלק מהקדמה הטכנולוגית, חווית משתמש היא אחד המושגים שהולכים ותופסים תאוצה בשנים האחרונות. חווית משתמש עשויה להסביר מדוע אפליקציה אחת היא הצלחה גורפת לעומת אאפליקציה אחרת שנעלמת במהירות. בטקסט זה נסביר על האספקטים השונים של חווית המשתמש.

מים - מקור החיים
כולנו יודעים מהי חשיבות המים לחיינו. לכן, חשוב גם שנדע איזה סוג מים כדאי לשתות כדי לספק לגוף את כל המרכיבים החיוניים - כל הפרטים במאמר זה.

מה הסיבות לקחת הלוואה שלא דורשת ערבים?
12/12/12 | הלוואות
הלוואה ללא ערבים היא אחת הדרכים היעילות למתן עזרה כלכלית - קראו במאמר זה מהי המשמעות של הלוואה כזו

גיל 60 והבריאות שלנו
בעולם המשתנה שלנו, תוחלת החיים עולה בהתמדה הודות לפיתוחים טכנולוגיים. ככל שאנו מתבגרים, מתרבות השיחות בנוגע לבריאות. איזה בעיות עלולות לצוץ אחרי גיל 60 ומהם הגורמים לכך?

היום, קולט אדים הינו חלק בלתי נפרד מכל מטבח ומטבח
10/12/12 | צרכנות
על אף ירידה תלולה במחירים של קולטי אדים איכותיים רבים, רוב האנשים ובעלי המטבחים עדיין לא מודעים לחיוניותם של קולטי האדים במטבח. במאמר זה נסביר מדוע.

הקשר בין מתקני מים איכותיים למיכלים נוחים לשימוש
למתקני מים בעלי מיכלי מים ישנם מספר יתרונות חשובים - הכנסו למאמר כדי לקרוא אודותיהם

כרטיסי אשראי – יתרונות וחסרונות
15/11/12 | הלוואות
מה כדאי לדעת בנוגע לכרטיסי אשראי? מאמר זה יפרט את יתרונותיהם וחסרונותיהם של כרטיסי האשראי.

האם אי פעם חשבתם על מקורו של מדיח כלים ביתי?
מדיח כלים הוא רק דוגמא אחת למוצר חשמלי שנמצא בבתים רבים בישראל ורוב הסיכויים שמעולם לא ייחסתם לו כל חשיבות. כאן תמצאו מידע על המצאת מדיח הכלים.

טיפים להכנת עוגיות מושלמות
הכנת עוגיות היא אחת מעבודות המטבח הכיפיות ביותר, את רוב הסוגים של העוגיות קל מאוד להכין ולא נדרשת מומחיות גדולה. אין כמו עוגיות טריות שיוצאות מהתנור, אף אחד לא יכול לעמוד בפניהן. אמנם לא מסובך לרוב להכין עוגיות, אך כמה טיפים קטנים בהחלט יכולים להקל עוד יותר על המשימה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI