דף הבית אינטרנט והחיים ברשת ממשק משתמש חשיבות חווית משתמש להצלחת המוצר
חשיבות חווית משתמש להצלחת המוצר
טל זולברג 31/12/12 |  צפיות: 16963

אחד המושגים שהולכים ותופסים תאוצה בשנים האחרונות הוא חווית משתמש. אנחנו מוצפים במוצרים שונים, באפליקציות שונות, במשחקים חדשים, בשירותים שונים ולעתים נראה שכל אחד רק מנסה לרכב על גל ההצלחה של זה שקדם לו בתחום. אם כך, איך מוצר הופך להצלחה, כיצד שני מוצרים שממלאים בדיוק את אותו הצורך זוכים לרמות כה שונות של פופולאריות? מדוע אפליקציה אחת היא הצלחה גורפת ואחרת נעלמת לתהומות הנשייה? ובכן, קצרה היריעה מלהכיל את כל האספקטים השונים שיכולים להשפיע על הצלחה של מוצר זה או אחר, אבל בכל זאת ננסה בטקסט הקצר שלפניכם לגעת בקצה קצהו של הביטוי – חווית משתמש.

חווית משתמש על קצה המזלג

כשמדברים על חווית משתמש מתייחסים למערכת היחסים או יחסי הגומלין בין משתמש הקצה למוצר. המוצר צריך לענות על צרכים מסוימים, אך חווית משתמש מוצלחת יכולה לספק למשתמש הרבה יותר משציפה לו ולהפך – חווית משתמש גרועה יכולה לגרום לו לנטוש את המוצר. קחו למשל את מכשיר האייפון. חווית המשתמש שלו, כלומר הדרך בה הוא מופעל, הדרך בה המשתמש חווה את המכשיר שינתה באופן מוחלט את כל מה שהכרנו עד לרגע בו יצא המכשיר לשוק. מאותו הרגע, השוק הסלולארי עבר תהפוכה רצינית. באופן עקרוני, עד אז מכשירים רבים הכילו אפשרות של גלישה באינטרנט ומכולם ניתן היה לצלם או לדבר בטלפון, אבל חווית המשתמש באייפון הייתה כל כך מוצלחת, שההצלחה של המכשיר הייתה חסרת תקדים בתחום.

תחומים רבים במושג אחד

חווית משתמש הוא אמנם מושג אחד, אבל מאחוריו מאוגדים ומשולבים זה בזה לא מעט תחומים. מדובר על תחום מולטידיסציפלינרי שלרוב מעורבים בעיצוב שלו אנשים מתחומים שונים. אתם יכולים לקחת כל מוצר ולבחון את חווית המשתמש שלכם. קחו למשל קופסא של גבינה מסוימת שאתם רוכשים ברשתות השיווק. מדובר על מוצר שנתון בתוך קופסת פלסטיק. הקופסא מעוצבת מבחינה מבנית בסגנון מסוים, בוצעה עליה עבודה גרפית, הוחלט על מנגנון הפתיחה שלה וכתוצאה מכך יהיה קל יותר או פחות לסגור אותה, היא תהיה מסוגלת לעמוד בפני לחצים שונים, למנוע או לא למנוע רטיבות וקלקול וכיו"ב. חווית המשתמש של מוצר בעל אריזה קשה לפתיחה או כזו שגורמת להשפרצה של נוזלים בעת הפתיחה תגרום בסופו של דבר לכישלון שלו.

המרכיבים השונים

בין המרכיבים הרבים של חווית משתמש ניתן למנות עיצוב אינטראקציה, כתיבה טכנית, כתיבה שיווקית או כתיבת תכנים, עיצוב גרפי או תקשורת חזותית אם תרצו, גורמי אנוש, תורת הנגישות, ארכיטקטורת מידע ועוד. כיום ישנם מסלולי לימוד רבים במוסדות לימוד לא מעטים ברחבי הארץ שמתמחים בתחום הכל כך מרתק הזה של חווית משתמש. בעולם כל כך תחרותי, מדובר על תחום שהולך ונהיה מבוקש יותר ויותר. בהצלחה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טל זולברג


 


מאמרים נוספים מאת טל זולברג
 
80 שנה של חדשנות בחברת אמנה
08/01/13 | צרכנות
במאמר זה תמצאו מידע על ההיסטוריה של אחת מחברות מוצרי החשמל החדשניות בעולם, שהביאה לנו בין השאר את המיקרוגל

חשיבות חווית משתמש להצלחת המוצר
כחלק מהקדמה הטכנולוגית, חווית משתמש היא אחד המושגים שהולכים ותופסים תאוצה בשנים האחרונות. חווית משתמש עשויה להסביר מדוע אפליקציה אחת היא הצלחה גורפת לעומת אאפליקציה אחרת שנעלמת במהירות. בטקסט זה נסביר על האספקטים השונים של חווית המשתמש.

מים - מקור החיים
כולנו יודעים מהי חשיבות המים לחיינו. לכן, חשוב גם שנדע איזה סוג מים כדאי לשתות כדי לספק לגוף את כל המרכיבים החיוניים - כל הפרטים במאמר זה.

מה הסיבות לקחת הלוואה שלא דורשת ערבים?
12/12/12 | הלוואות
הלוואה ללא ערבים היא אחת הדרכים היעילות למתן עזרה כלכלית - קראו במאמר זה מהי המשמעות של הלוואה כזו

גיל 60 והבריאות שלנו
בעולם המשתנה שלנו, תוחלת החיים עולה בהתמדה הודות לפיתוחים טכנולוגיים. ככל שאנו מתבגרים, מתרבות השיחות בנוגע לבריאות. איזה בעיות עלולות לצוץ אחרי גיל 60 ומהם הגורמים לכך?

היום, קולט אדים הינו חלק בלתי נפרד מכל מטבח ומטבח
10/12/12 | צרכנות
על אף ירידה תלולה במחירים של קולטי אדים איכותיים רבים, רוב האנשים ובעלי המטבחים עדיין לא מודעים לחיוניותם של קולטי האדים במטבח. במאמר זה נסביר מדוע.

הקשר בין מתקני מים איכותיים למיכלים נוחים לשימוש
למתקני מים בעלי מיכלי מים ישנם מספר יתרונות חשובים - הכנסו למאמר כדי לקרוא אודותיהם

כרטיסי אשראי – יתרונות וחסרונות
15/11/12 | הלוואות
מה כדאי לדעת בנוגע לכרטיסי אשראי? מאמר זה יפרט את יתרונותיהם וחסרונותיהם של כרטיסי האשראי.

האם אי פעם חשבתם על מקורו של מדיח כלים ביתי?
מדיח כלים הוא רק דוגמא אחת למוצר חשמלי שנמצא בבתים רבים בישראל ורוב הסיכויים שמעולם לא ייחסתם לו כל חשיבות. כאן תמצאו מידע על המצאת מדיח הכלים.

טיפים להכנת עוגיות מושלמות
הכנת עוגיות היא אחת מעבודות המטבח הכיפיות ביותר, את רוב הסוגים של העוגיות קל מאוד להכין ולא נדרשת מומחיות גדולה. אין כמו עוגיות טריות שיוצאות מהתנור, אף אחד לא יכול לעמוד בפניהן. אמנם לא מסובך לרוב להכין עוגיות, אך כמה טיפים קטנים בהחלט יכולים להקל עוד יותר על המשימה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI