דף הבית חוק ומשפט משפחה תהליך גירושין – בין הכיס לרגש
תהליך גירושין – בין הכיס לרגש
מיכל ז 09/10/12 |  צפיות: 3444

 

תהליך של גירושין הוא אף פעם לא תהליך נעים. אנחנו נפרדים לא רק מבן זוג, אב או אם לילדינו ושותף מלא לחיים, אלא נפרדים מתקופה שהתחילה בצורה יפה ונגמרה בצורה קשה ומסובכת עבורנו, הן מבחינה נפשית והן מבחינת שגרת היומיום. לרוב תהליך של גירושין מגיע לאחר שנים של התלבטויות וקשיים בזוגיות והוא מהווה סיום חמוץ שמעורר לעיתים קרובות תחושת כשלון וקושי. בעוד שמרבית הזוגות אכן יוצאים עם טעם חמוץ מתהליך גירושין, אחרים מצליחים לעקוף את המשוכות ולהתנהל בצורה שמשאירה אותם עם טעם טוב ואפילו עם חברות לכל החיים.

איך נשארים ידידים לכל החיים

אחת השאלות הקשות ביותר של זוג בשלבי גירושין הוא כיצד להמשיך מכאן הלאה. כשאין ילדים בתמונת מערכת היחסים לרוב תהליך הגירושין מסתכם בהליך של חלוקת רכוש לפי החוק או לפי הסכם ממון שנחתם בטרם התחתנו. במידה ויש ילדים יכולה התמונה להסתבך מעט כיוון שמאבקי משמורת רבים גובים מחיר לא קל מבני הזוג הנפרדים וכמובן מילדיהם. הדרך לעבור את תהליך הגירושין בשלום בשני המקרים היא להחליט מראש על מעשינו במידה של פרידה ולנסות לקיים תקשורת טובה וקשובה גם במהלך תהליך קשה זה.

הסכמי גירושין טובים לשני הצדדים נחתמים רק כשיש הקשבה והבנה של צרכי הצד השני. אין ספק שמשימה זו קשה לזוג שעובר תהליך של פרידה, אבל דווקא במצבים בהם יש ילדים מעורבים, חשוב תמיד לזכור ששניכם תהיו ההורים של הילדים גם אחרי תהליך גירושין ולכן כדאי לשמור על תקשורת טובה ומאוזנת ולהסתכל קדימה תוך טובת הילדים.

תהליך הוגן ישאיר טעם טוב

אחת הדרכים להימנע מטעם רע במהלך תהליך גירושין הוא לחתום מראש על הסכם ממון שלפיו תתבצע חלוקת רכוש במידה ונגיע לרבנות. עבור זוגות מאוהבים בתחילת דרכם הליך זה נשמע מוזר ואכזרי, אך למעשה יכול להציל את מערכת היחסים מקריסה טוטאלית ועוגמת נפש גדולה בסוף הנישואין. זוגות רבים מגלים כי אחרי שנים אינם חשים אותו הדבר עבור בן זוגם ומחליטים להיפרד, הסכם ממון וביצוע חלוקת רכוש הוגנת יחסוך ריבים מיותרים ויוציא את בני הזוג ממערכת היחסים בצורה קלה יותר לשני הצדדים.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI