דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב תעשייתי יתרונות פיתוח אב טיפוס בישראל
יתרונות פיתוח אב טיפוס בישראל
עיצוב תעשייתי 29/10/12 |  צפיות: 6911

השלב הראשון של תכנון מוצר הוא יצירת אב טיפוס שיכול ללמד את המפתחים לא מעט דברים. חשוב להבין עד כמה תכנון יסודי ומושקע יכול לפתור מראש לא מעט בעיות שיכולות לצוץ בשלבי הפיתוח האחרים או חלילה בזמן הייצור ההמוני. יצרנים איכותיים עושים את הכול על מנת להציג ללקוחות שלהם מוצרים יפים ושמישים גם יחד, כך שלאב הטיפוס יש חלק משמעותי בכך.

בזכות אב טיפוס שיוצר לאחר תכנון תיאורטי יכולים המפתחים לעשות שינויים מסוימים בהתאם לצורך ולשפר את איכות המוצר בטרם הם פונים לייצורו ההמוני. בישראל של היום עדיין פועלים יצרנים מקומיים איכותיים ומפעלים שונים שמעוניינים לייצר ולשווק מוצרי איכות, וניתן לראות כיצד חלק מהם שואל מדוע כדאי לפתח את האב טיפוס דווקא בישראל.

קל יותר לתכנן ולעשות את ההתאמות הנדרשות

נראה כי מעבר לפטריוטיות צריך לספק סיבות אמינות ורציניות על מנת להדגיש מדוע פיתוח אב טיפוס בישראל הוא דבר כדאי מאוד. נתחיל מכך שלהבדיל מייצור המוני הרי שבשלבי הפיתוח נערכים שינויים רבים שכרוכים בהבאת חומרי גלם אחרים, החלפת חלקים במכונות הייצור ועוד התאמות שצריכות להתבצע במהרה. כך שייצור בארץ מאפשר שינויים מהירים בהתאם לרצונם של המפתחים.

בעסקים ובייצור זמן זה כסף ולכן פיתוח אב טיפוס במדינה זרה ומרוחקת יכול לגרור אחריו בזבוז רב של משאבים שונים. בין אם מדובר בזמן יקר שנדרש על מנת לשנע חלקים שונים ובין אם מדובר בעלויות של תובלה או שילוח הרי שרק אב טיפוס שיוצר בישראל הוא כזה שיכול להציג גמישות רבה למפתחים ואפשרות אמיתית לתגובה מהירה לכל צורך.

האיכות האמיתית של אנשי מקצוע מקומיים

חשוב להבין עד כמה תכנון ראשוני חייב להיות רציני וכזה שמתבסס על ידע וניסיון רבים, ועד כמה עבודות ייצור של אב טיפוס מחייבות עבודה מקצועית וממוקדת של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. כאן מגיע הזמן לזקוף לזכותם של אנשי המקצוע בישראל את ההכשרות המרשימות שלהם ואת העובדה שהם מוכיחים בכל פעם מחדש את חשיבותו של הון אנושי ברמה גבוהה.

בפועל אפשר לראות כיצד לאנשי המקצוע יש חלק קריטי ביצירת התכניות הראשוניות, בשינויים החשובים שמשפרים את רמת המוצר ובניהול המערכות השונות בצורה רציפה ומקצועית. כוח האדם המוכשר והמיומן שקיים בישראל יכול להדגיש גם הוא עד כמה פיתוח אב טיפוס הוא דבר שכדאי מאוד לכל מי שמעוניין לייצר מוצר איכותי ומרשים להשאיר אותו בתחומי מדינתנו המבורכת בהון אנושי ברמה גבוהה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עיצוב תעשייתי

Quattro-d

חברה לעיצוב תעשייתי המסוגלת לתת מענה בקשת רחבה של תחומים. ממוצרים מורכבים בהייטק ומכשור רפואי ועד למוצרי הצריכה השכיחים ביותר.

לפרטים נוספים כנסו לאתר שלנו:
http://www.quattro-d.co.il/

או בטלפון:
03-6322252



 


מאמרים נוספים מאת עיצוב תעשייתי
 
פטנט – הפיכת רעיון מופשט למוצר מתפקד
מאז המצאת הגלגל קבעו המצאות חדשות ומעניינות את מסלול ההתקדמות הטכנולוגי של האנושות. כל עוד היה השימוש בטכנולוגיה נדיר, גם אפשרויות החיקוי היו זניחות והממציא יכל לשמור על הייחוד שלו במשך שנים ארוכות. נכון להיום, כאשר המידע זמין וזולג במהירות רבה לרשת האינטרנט, נוצר הצורך להגן על הממציא ולשמר את האפשרויות שלו ליהנות מפרי המצאתו.

מהו אב טיפוס ?
מילה משונה בחרו לדגם הראשון של הפטנט או המכונה שיצרתם. המודל הראשוני אמנם נקרא אב טיפוס אבל בהרבה מובנים הוא ילד ויש שיאמרו – בייבי, הבייבי שלכם. אחרי השלבים הראשונים של פיתוח ואפיון הקונספט, שרטוט של רישומים ותכניות על נייר ומחקר מקדים ומעמיק מגיע השלב בו צריך לראות איך כל העסק הזה עובד.

עיצוב מוצר הוא הרבה יותר מעטיפה נוצצת
למשמע צמד המילים עיצוב מוצר, עשויה לעלות במוחנו תמונה של מעצב נלהב ויצירתי ששוקד ימים כלילות על הקניית מראה מושך למוצר חדשני. מראה יפה ואפילו עיצוב פונקציונאלי, הם אכן חלק חשוב מעבודתו של מעצב המוצרים, אבל תפקידו מורכב הרבה יותר מאשר נדמה במבט ראשון. מעצב המוצרים למעשה, חשוב במידה שאי אפשר להתעלם ממנה.

מדריך בניית מוצר
אם נסתכל סביבנו, או שניזכר בכל מיני שיחות שהיו לנו בהזדמנויות שונות עם אנשים, אנחנו נראה שלהרבה אנשים יש רעיונות טובים לכל מיני מוצרים ופטנטים. אם כן, מדוע לא כל אחד הופך לעסוק בתחום של עיצוב תעשייתי? ומדוע לא כל אחד מאיתנו הופך את הרעיון שלו למוצר?

יתרונות פיתוח אב טיפוס בישראל
השלב הראשון של תכנון מוצר הוא יצירת אב טיפוס שיכול ללמד את המפתחים לא מעט דברים. חשוב להבין עד כמה תכנון יסודי ומושקע יכול לפתור מראש לא מעט בעיות שיכולות לצוץ בשלבי הפיתוח האחרים או חלילה בזמן הייצור ההמוני. יצרנים איכותיים עושים את הכול על מנת להציג ללקוחות שלהם מוצרים יפים ושמישים גם יחד, כך שלאב הטיפוס יש חלק משמעותי בכך.

3 דברים שצריך לדעת על עיצוב תעשייתי
בראש ובראשונה חשוב להדגיש את חשיבותו הרבה של עיצוב התעשייתי. זאת מאחר ויש לא מעט אנשים שמתעלמים מחשיבות זו ולא מבינים עד כמה לעיצוב יש חלק משמעותי לא רק במראה של מוצר מסוים אלא גם בנוחות השימוש שלו וכו'.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI