דף הבית חוק ומשפט תעבורה טיפול נכון במקרה של נהיגה בשכרות
טיפול נכון במקרה של נהיגה בשכרות
עידן לוי 31/10/12 |  צפיות: 3117

אם תפסו אתכם נוהגים תחת השפעת אלכוהול מעל המותר, אתם צפויים לעונשים חמורים. העלייה המשמעותית במספר תאונות הדרכים, שרבות מהן נגרמות בשל שכרות או אי ציות לתמרורים, הובילה לאכיפה רבה יותר ולעונשים חמורים יותר מבעבר. מה חשוב לדעת במידה ונתפסים נוהגים בשכרות ולמי יש לפנות במקרים כאלה? על כך, במאמר הבא.

מה קובע החוק במקרים של נהיגה בשכרות

במקרים של נהיגה בשכרות עשויים לקבל עונשים חמורים במיוחד, לרבות שלילת רישיון באופן מיידי. נהיגה בזמן שכרות נחשבת לעבירת תנועה חמורה ביותר, שכן מדובר במצב העלול להוביל לתאונות קשות ולפגיעות חמורות. החוק קובע כי העונש על נהיגה בזמן שכרות הוא פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של שנתיים. אולם, במידה ונתפסים על ידי שוטר, באפשרותו לשלול את רישיון הנהיגה של הנהג הנתפס כבר במקום עצמו ולתקופה של חודש ובנוסף גם להחרים את רכבו לפרק זמן זהה. אין משמעות לכמות האלכוהול שקיימת בדם, כל עוד היא מעל המותר. בין אם מדובר בכמות הגבוהה בהרבה מעל המותר או במעט מעל המותר, העונש הצפוי הינו אותו העונש.

כיצד מתמודדים במקרים מסוג זה

במידה ואכן נתפסים נוהגים בשכרות חשוב לפנות בהקדם אל עוד לדיני תעבורה על מנת להתמודד עם המקרה באופן הנכון ביותר. ישנם מקרים בהם ניתן להפחית בעונש, אולם לשם כך נדרשת עזרתו של עורך דין, המתמחה בתחום ובקיא בסוגיות המשפטיות השונות. במקרים מסוימים אין מספיק ראיות כדי לקבוע כי אכן הנהג שנתפס נהג בשכרות ולכן לא בהכרח ניתן באופן מיידי עונש כלשהו. אולם, כדי להביא לזיכוי, או לכל הפחות, להפחית במידת חומרתו של העונש, חשוב להיעזר בעורך דין בעל ניסיון בתחום זה של עבירות תנועה. ישנם לא מעט עורכי דין לדיני תעבורה המציעים את שירותיהם במקרים בהם נהג נתפס נוהג בשכרות. עורכי דין אלה יכולים לייצג את הנהג הנתפס אל מול מערכת המשפט והמערכות השונות ולבחון את הדרכים הנכונות ביותר כדי להתמודד עם מצב זה. חשוב לפנות בהקדם אל עורך הדין כדי להסדיר זאת כמה שיותר מהר.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עידן לוי

עו"ד צורי סבן - ייצוג בבתי משפט לתעבורה ברחבי הארץ - דוחות ברירות משפט, הזמנות לדין, נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה, נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, תאונות דרכים, וכן מחלקה מיוחדת העוסקת בגרם מוות ברשלנות. ייצוג נהגים מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וועדות הערר שבתל השומר. ייצוג נהגים מול משרד הרישוי בכל הקשור בהנפקת רישיונות נהיגה, קשיים פרוצדורליים, וכן בענייני פסילות משרד הרישוי בגין שיטת הניקוד לשלושה חודשים הכולל בחינת תיאוריה בסיומה.



 


מאמרים נוספים מאת עידן לוי
 
טיפול נכון במקרה של נהיגה בשכרות
31/10/12 | תעבורה
אם תפסו אתכם נוהגים תחת השפעת אלכוהול מעל המותר, אתם צפויים לעונשים חמורים. העלייה המשמעותית במספר תאונות הדרכים, שרבות מהן נגרמות בשל שכרות או אי ציות לתמרורים, הובילה לאכיפה רבה יותר ולעונשים חמורים יותר מבעבר.

עבודה נכונה מול המערכת המשפטית במקרה של נהיגה בשכרות
23/10/12 | תעבורה
מערכת המשפט בישראל, בדומה למדינות אחרות בעולם, מחמירה במידה רבה במיוחד עם נהגים, הנתפסים נוהגים בזמן שהם שיכורים. נהיגה בשכרות נחשבת לאחת העבירות החמורות ביותר ולכן גם העונש הצפוי לנהג הנתפס נוהג שיכור הוא חמור גם כן. ישנם מקרים בהם ניתן להפחית במידת העונש או לקבל זיכוי מלא. כדי לעשות זאת חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין, המתמחה בתחום זה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI