דף הבית ביטוח ביטוח רכוש ביטוח אופנוע - חובה
ביטוח אופנוע - חובה
טלי גל 07/11/12 |  צפיות: 13196

כל אחד מאיתנו מודע לעובדה כי המעורבות של רוכבי אופנועים בתאונות דרכים הוא פי כמה וכמה מאשר מעורבותם של נהגי רכבים. פרמטר זה והעובדה כי כמות גניבת האופנועים והקטנועים גדולה במידה ניכרת מרכבים, מובילה את חברות הביטוח לסייגים רבים ומחירים גבוהים בכל הקשור אל ביטוח אופנוע.

ביטוח אופנוע וחברות הביטוח

בעשור האחרון ניתן לראות כי תחום ביטוח אופנוע וכן כל הקשור אל ביטוחי קטנועים עברו תמורות רבות בכל הקשור אל תנאי הביטוחים, הסייגים הרבים והמחירים של ביטוחים אלו.

חברות הביטוח נאלצות להתמודד מדי שנה  עם מאות תביעות של בעלי אופנועים וזאת משום תאונות דרכים, גניבות ומיני נזקים שונים שנגרמים לאופנועים. כל אלו הובילו את חברות הביטוח להגיע למסקנה כי ביטוח רכב מקיף לאופנוע וכן ביטוחי חובה וצד שלישי אינם משתלמים להם מההיבט הכלכלי. כל אלו הולידו רפורמות רבות בתחום ביטוח רכב דו גלגלי.

ביטוח אופנוע והרפורמה

הרפורמה בתחום ביטוחי החובה לאופנועים כללה את העובדה כי אין לקבוע תעריף זהה לכל בעלי האופנועים וזאת משום שלכל נהג יש מאפייני סיכון שונים ולכן כל נהג צריך לשלם תעריף שונה וזאת בהתאם לרמת הסיכון המתאימה. התוצאה של רפורמה זו הולידה התייקרות משמעותית בתחום ביטוח קטנוע ואופנועים.

ביטוחי הקטנועים עד 25 סמ"ק התייקרו בעשרים וחמישה אחוזים מהתעריף שאותו שילמו הנהגים טרם הרפורמה, וביטוחי אופנועים שכללו מנוע מעל ל 250 סמ"ק התייקרו בין 5-10%. למרות ההתייקרות המשמעותית יצאה הוראה ברורה של המפקח על הביטוח כי חברות ביטוח מחויבות להוזיל את עמלת התיווך אותה גבו לכל אדם אשר בבעלותו יותר מאופנוע אחד.

חברות הביטוח מחייבות אתכם

אין שום דרך להימנע מביטוח חובה לאופנוע וכל בעל קטנוע או אופנוע מודע לעובדה כי ביטוחי רשות, כמו למשל ביטוח רכב מקיף או ביטוח צד ג, כדאיים למרות המחיר היקר וזאת משום ריבוי הגניבות, התאונות והנזקים הנקשרים לנהגי הרכב הדו גלגליים והרכבים שלהם.

חשוב לדעת כי חברות הביטוח נוקטות היום בשני דברים שיגבו מכם כספים נוספים בכל הקשור אל הביטוח שלכם. דבר הראשון הוא שבמקרה והאופנוע שלכם ייגנב תצטרכו לשלם סכום הנקרא השתתפות עצמית לחברת הביטוח. דבר שני תחויבו לדאוג לכך שלאופנוע יהיה אזעקה, קוד התנעה ומנגנונים נוספים אשר ימנעו או יהפכו את הגניבה של האופנוע למשימה קלה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טלי גל


 


מאמרים נוספים מאת טלי גל
 
ספרינקלרים - קו הפסקת האש
אחת השיטות היעילות לשליטה או למניעת שריפה הם הספרינקלרים. בבתי עסקים יש להתקין ספרינקלרים, וכל עסק מחויב לתקנים המחמירים ביותר של כיבוי וגילוי אש. בכל מקרה, חשוב לנקוט בצעדי מניעת שריפת גם בבתים פרטיים ובבתי מגורים על מנת למנוע אסון.

סדנת סושי לכל גיל
הכנת סושי דורשת מיומנות, לא מדובר במאכל פשוט כמו פיצה שכל אחד יוכל להכין בבית ללא הכנות מוקדמות. הטכניקה בה מכינים את הסושי אינה מורכבת אך היא כן דורשת תרגול והדרכה ראשונית. ההכנה הביתית מאפשרת הקפדה על שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים.

התקנת אזעקה - עצור בטרם תעבור גבול
יותר ויותר אנשים מבינים שאם יבצעו התקנת אזעקה. בביתם, מסיגי הגבול יחשבו פעמיים לפני שהם קופצים לבקר אצלכם בהפתעה ומבלי שהזמנו אותם בכלל.

סקסולוגית למסיבת רווקות - הטרנד הכי הסקסי לשדרוג המסיבה
רוצות להפיק ערב מרתק, סוחף חושים ומצחיק עד דמעות? אין היום מסיבת רווקות שלא כוללת בתוכה סקסולוגית מצחיקה שפותחת את הצ'קרות לכל מי שנמצא בחדר ומפיצה אווירה רומנטית וחושנית, וכמובן - בלתי נשכחת.

מסחר במט"ח - איך עושים את זה לקראת נסיעה
19/11/12 | מט"ח
ברגע שאתם מתכננים לנסוע לחופשה בחו"ל, אז סביר להניח שבתוך כל ההתארגנויות שלכם לקראת הנסיעה, תעברו בבנקים ובסניפים השונים כדי להמיר את המזומנים שלכם למטבע המקומי של הארץ אליה אתם נוסעים.

ניקוי יבש - מקצועיים בניקיון
ניקוי יבש מחזיר לסיבי הבד את הגמישות והרכות המקורית שלהם. בגדים שחוזרים מהמכבסה לאחר שעברו ניקוי יבש נראים ממש כמו חדשים. מגע עם מים מזיק לסוגים מסוימים של בדים, מכווץ אותם ופוגע באיכות הצבע.

טיפול שיאצו לילדים
טיפולי הרפואה המשלימה מתאימים לילדים, מבוגרים וקשישים כאחד. הרפואה הסינית משמשת לטיפול בבעיות נירולוגיות, בעיות אורתופדיות, הפרעות קשב וריכוז ושאר מחלות ילדות. בכדי לטפל בילדים עוברים המטפלים הכשרות מקצועיות מיוחדות, לומדים להכיר את המבנה האנטומי של הילדים ומפתחים גישה טובה לילדים.

עיצוב מטבחים - להוציא את הארוחה מהמטבח
בעבר, המטבחים היו מאופיינים בכך, שלצד ארונות המבטח, המקרר ושאר מוצרי המטבח, היה גם את שולחן המטבח ופינת האוכל. למעשה אנשים נהגו לאכול את ארוחת הצהריים שלהם במטבח, יתרה מזו, הם נהגו לארח (אם וכאשר אירחו) את המשפחה והחברים במטבח עצמו.

מזרקות לגינה - חלקת גן עדן קטנה
19/11/12 | גינון
מזרקות במקומות ציבוריים תמיד נותנים לנו הרגשה אירופאית של ממלכתיות ואציליות, יוקרה ושלווה. אז למה לא להפוך את המזרקה למשהו ביתי יותר, כזאת שתעמוד אצלכם בגינה, תשמיע קול קסום, ותהפוך את המרחב האישי שלכם

כנריות לאירועים - פורטים על המיתר הנכון
כשמדברים על אירוע מוצלח, מתכוונים לאירוע איכותי. בין כל המרכיבים נכללת גם, איך לא, המוסיקה: האם האנשים רקדו? האם הם שרו עם המוסיקה ברקע? האם הרחבה הייתה מלאה? האם הדי.ג'יי היה טוב? כולנו רוצים שהתושבות לכל השאלות הללו יהיו כן, ואת זה בקלות אתם יכולים להבטיח באמצעות כנריות לאירועים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI