דף הבית רפואה ובריאות סרטן סרטן שד, אפשר להשתקם מזה
סרטן שד, אפשר להשתקם מזה
שחזור שד 27/11/12 |  צפיות: 4084

אם יש תחום בחיים שלנו אשר בו אנחנו יכולים לראות התקדמות מדהימה והרבה מאוד שינויים, זה תחום הרפואה. תחום הרפואה לעולם לא נשאר סטטי, כי תמיד החוקרים עובדים על פיתוחים נוספים, ומעבר לכך, כל ההמצאות הטכנולוגיות מאפשר לנו לטפל בצורה טובה ויעילה יותר בהרבה יותר מחלות. אחת הדוגמאות הן סרטן השד. בעבר הלא רחוק, אחוזי התמותה מסרטן השד היו הרבה יותר גבוהים מאשר היום, אך הדברים השתנו, והגיע הזמן להבין שהיום אפשר להשתקם מהמחלה הזו. אין ספק כי סרטן השד זו מחלה קשה שפוגעת הן בגוף של החולים, ובעיקר החולות, והן נפש, אך היום אחוזי ההחלמה ממחלה כמו סרטן השד הם הרבה יותר גבוהים לעומת מה שהיה בעבר, והכול תודות לפיתוחים המחקריים ולרפואה המתקדמת של ימינו.

שחזורו של השד

לא אחת קורה שעל מנת להציל את חיי של מטופלת, יש להוריד לה חלק מהשד או את השד כולו. מדובר על ניתוח שהוא יחסית לא מסובך, אך אין ספק שמבחינה רגשית מדובר על עניין מאוד קשה בשביל הנשים. השדיים היו מאז ומעולם אחד מהסממנים החזקים ביותר של כל אישה, ומאוד לא פשוט מבחינה רגשית להתמודד עם אובדן של שד. יחד עם זאת, היום הרפואה הפלסטית יודעת לעשות שחזור שד, מה שאומר שהרבה נשים עוברות ניתח של שחזור שד, כך שמבחינה חיצונית כלל אי אפשר להבחין בכל מה שעבר עליהן ועל הגוף שלהן בגלל המחלה.

מתי עוברים ניתוח כזה

יש מועדים שונים שבהם כדאי לעבור ניתוחים של שחזור שד, אם בכלל. ברור שלא כל אישה תרצה לעבור ניתוח כזה, ובפירוש מדובר על החלטה של האישה אם היא כן רוצה או לא לעבור את הניתוח. יחד עם זאת, יש לא מעט נשים שהיו רוצות לעבור ניתוחים כאלה אך המצב הבריאותי שלהן לא תמיד מאפשר את זה. לא אחת הרופאים ממליצים לעבור את הניתוח בסמוך לניתוח הורדת השד הטבעי, כדי למנוע יותר מידי טראומה לגוף וכדי לסיים על כל הטיפולים והניתוחים בבת אחת. מובן שההחלטה על כך מתקבלת על ידי הרופאים, במידה והאישה מעוניינת לעבור את הניתוח הזה, שכן הרופאים מאשרים האם מצבה הבריאותי מתאים או לא לניתוח. לסיכום, מדובר אומנם על מחלה שהיא לא פשוטה, והיא פוגעת באחוזים גדולים של האוכלוסייה, אך יחד עם זאת, יכולת ההתמודדות שלנו עם המחלה הולכת וגדלה תמיד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שחזור שד


 


מאמרים נוספים מאת שחזור שד
 
שחזור השד לאחר טראומה וחזרה לחיים רגילים
29/05/13 | סרטן
גילוי של גידול סרטני בשד מחייב פעולה מהירה. ככל שהגידול מתגלה בשלב מוקדם יותר, כך ניתן לטפל בו במהירות וביעילות רבה יותר. במקרים שהגידול הגיע לממדים בעייתיים או שנראה כי התערבות ניתוחית לא תשיג את המטרה הרצויה, נאלצים הרופאים לבצע כריתה של חלק מהשד הנגוע או של השד כולו.

סרטן הלשון- פותרים ומשקמים
29/04/13 | סרטן
בשנים האחרונות הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת מאפשרת טיפולים אפקטיביים למצבים של סרטן הלשון וסוגים נוספים של סרטן. יש לזכור כי אבחון מקדים יכול להציל חיים ולכן חשוב שכל אחד ואחת יהיו מודעים לסימנים המקדימים ויפנו אל רופא המשפחה בכל מקרה של חשש. מאמר זה יגולל בפני הקוראים אודות סימנים מקדימים, מאפייני סוג זה של סרטן, סוגי הטיפול והכול אודות טיפולי שחזור.

הניצחון על סרטן השד
17/03/13 | סרטן
נשים רבות נפגעות מהסרטן, ולמרות הגילוי המוקדם ודרכי הטיפול היעילות, רבות מן הנשים מאבדות את השד הפגוע, שכן הבחירה בין השד לבין החיים ברורה.

סרטן השד ומציאת המנתח הטוב ביותר לשחזור השד
29/01/13 | סרטן
אחד מסוגי הסרטן ממנו יראות וחוששות נשים הכי הרבה, הוא סרטן השד. הסרטן איננו פוסח על פני נשים בגילאים שונים, והוא גם תוקף נשים בשנות ה- 30 לחייהן. לעיתים סרטן זה מסתכם בתוצאות עגומות, או אז הרופאים המטפלים נאלצים לכרות שד אחד או שניים.

סרטן השד וכיצד מתבצע שחזור שד?
29/01/13 | סרטן
נדמה שכמעט לא תמצאו אדם אחד אשר איננו ירא ממחלה זו – הסרטן. לא פעם אנו שומעים על אנשים ידועים, על חברים או מכרים שחלו באחד מסוגי הסרטן, ולרוע המזל, חלק מסוגי הסרטן הם חשוכי מרפא.

סרטן השד – התקווה שבשחזור
20/01/13 | סרטן
סרטן השד הוא מחלה שרוב החולים בה הוא נשים; המחלה מאופיינת בגושים בלתי כואבים בחזה הנשי, וגם בבתי השחי. המחלה מתחילה באיזור החזה אבל כמו כל סוגי הסרטן יש לה נטייה להתפתח למקומות אחרים בגוף, אפילו מרוחקים מאד מאיזור החזה. הסוג הנפוץ ביותר הוא קרצינומה.

סרטן הפה, איך חוזרים לחיים?
23/12/12 | סרטן
בעולם שלנו יש הרבה מאוד סוגים של מחלות ממאירות, ואחת מהמחלות הממאירות הקשות ביום הן סרטן הפה. סרטן הפה נמצא במקום השישי בשכיחות שלו מתוך המחלות הממאירות, והתמותה ממחלה כמו סרטן הפה עלולה להגיע ל50% תוך 5 שנים.

יש פתרונות לכריתת שד – שחזור
17/12/12 | סרטן
אחת המחלות שרוב הנשים חוששות מהן מאוד, ובצדק, היא מחלה של סרטן השד. נשים רבות חוששות ממחלה זו כיוון שהיא באמת תוקפת אחוזים מאוד גדולים של האוכלוסייה, ומעבר לכך, במחלה כמו סרטן השד גם ההתמודדות הרגשית היא מאוד לא פשוטה.

5 עובדות על שחזור אף שחייבים לדעת
17/12/12 | סרטן
לצערנו הרב, יש לא מעט סוגים של סרטן בעולם, וכל אחד מהסוגים האלה דורש התמודדות שונה על ידי הרופאים. מזה הרבה מאוד שנים מושקעים כספים רבים, לימודים ומחקרים על מנת שאפשר יהיה להתמודד בצורה טובה יותר עם מחלת הסרטן

סרטן שד, אפשר להשתקם מזה
27/11/12 | סרטן
אם יש תחום בחיים שלנו אשר בו אנחנו יכולים לראות התקדמות מדהימה והרבה מאוד שינויים, זה תחום הרפואה. תחום הרפואה לעולם לא נשאר סטטי, כי תמיד החוקרים עובדים על פיתוחים נוספים, ומעבר לכך, כל ההמצאות הטכנולוגיות מאפשר לנו לטפל בצורה טובה ויעילה יותר בהרבה יותר מחלות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI