דף הבית רפואה ובריאות סרטן סרטן הלשון- פותרים ומשקמים
סרטן הלשון- פותרים ומשקמים
שחזור שד 29/04/13 |  צפיות: 13301

בשנים האחרונות הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת מאפשרת טיפולים אפקטיביים למצבים של סרטן הלשון וסוגים נוספים של סרטן. יש לזכור כי אבחון מקדים יכול להציל חיים ולכן חשוב שכל אחד ואחת יהיו מודעים לסימנים המקדימים ויפנו אל רופא המשפחה בכל מקרה של חשש. מאמר זה יגולל בפני הקוראים אודות סימנים מקדימים, מאפייני סוג זה של סרטן, סוגי הטיפול והכול אודות טיפולי שחזור.

סרטן הלשון- כרטיס ביקור

סרטן הלשון מהווה את אחת מהמחלות השכיחות בפלג הגוף העליון. סרטן זה תוקף אחוזים רבים יותר של גברים בהשוואה אל נשים. באם קיים פצע בלשון אשר אינו נרפא תקופה של שבועיים ימים ויותר, גוש בלשון, כאבים, דימום, נמנמת של הלשון או לשון כבדה אשר אינה מתפקדת כראוי, חובה לפנות אל הרופא על מנת שיבדוק את המצב ויאבחן את הבעיה. בדרך כלל יש לפנות אל הרופא באם הבעיה אינה נפתרת משך 14 יום. כאן הרופא יבצע בדיקה ראשונית על מנת לשער מהי הבעיה ומה הבדיקות המתאימות לה. באם הוא חושד כי מדובר במקרה של סרטן הלשון הוא יפנה את המטופל לבדיקות דם, ריאות, בדיקת סיב אופטי, בדיקת סי.טי וביופסיה. בסיום הבדיקות הרופא יעדכן את המטופל באם מדובר בגידול שפיר או סרטני, מה הגודל של הגידול הסרטני ואיזה טיפול יתאים.

מטפלים ופותרים

במקרה בו המטופל אכן חולה בסרטן הלשון הרופא יבדוק מהו שלב המחלה ויאמר למטופל מה הטיפול המתאים לו ביותר. נכון להיום ישנם כמה סוגים של טיפולים והמטופל יכול לעבור אחד מהם (על פי המלצת הרופא) או מספר טיפולים בהדרגה ועל בסיס הצלחתו של כל טיפול. הטיפולים הם:

  • טיפול תרופתי-כאן מדובר לרוב על טיפול כימותראפי
  • הקרנות- טיפולממוקד של הקרנת גלי אור על האזור הנגוע.
  • ניתוח- רובהמטופלים עוברים ניתוח שכן מדובר על הפתרון הטוב ביותר למיגור של המחלה.  הרופאים ימליצו באם יש צורך בניתוח חלקי,חלקי עמוק ומורחב או כריתה שלמה של הלשון. כך או כך יש אפשרות של שיקום הפהעל ידי שחזור לשון. בניתוח זה חשוב לוודא כי מדובר בכירורג פלסטי בעלניסיון עשיר ומוניטין מוצלח בתחום שחזור של אותו חלק חסר בלשון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שחזור שד


 


מאמרים נוספים מאת שחזור שד
 
שחזור השד לאחר טראומה וחזרה לחיים רגילים
29/05/13 | סרטן
גילוי של גידול סרטני בשד מחייב פעולה מהירה. ככל שהגידול מתגלה בשלב מוקדם יותר, כך ניתן לטפל בו במהירות וביעילות רבה יותר. במקרים שהגידול הגיע לממדים בעייתיים או שנראה כי התערבות ניתוחית לא תשיג את המטרה הרצויה, נאלצים הרופאים לבצע כריתה של חלק מהשד הנגוע או של השד כולו.

סרטן הלשון- פותרים ומשקמים
29/04/13 | סרטן
בשנים האחרונות הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת מאפשרת טיפולים אפקטיביים למצבים של סרטן הלשון וסוגים נוספים של סרטן. יש לזכור כי אבחון מקדים יכול להציל חיים ולכן חשוב שכל אחד ואחת יהיו מודעים לסימנים המקדימים ויפנו אל רופא המשפחה בכל מקרה של חשש. מאמר זה יגולל בפני הקוראים אודות סימנים מקדימים, מאפייני סוג זה של סרטן, סוגי הטיפול והכול אודות טיפולי שחזור.

הניצחון על סרטן השד
17/03/13 | סרטן
נשים רבות נפגעות מהסרטן, ולמרות הגילוי המוקדם ודרכי הטיפול היעילות, רבות מן הנשים מאבדות את השד הפגוע, שכן הבחירה בין השד לבין החיים ברורה.

סרטן השד ומציאת המנתח הטוב ביותר לשחזור השד
29/01/13 | סרטן
אחד מסוגי הסרטן ממנו יראות וחוששות נשים הכי הרבה, הוא סרטן השד. הסרטן איננו פוסח על פני נשים בגילאים שונים, והוא גם תוקף נשים בשנות ה- 30 לחייהן. לעיתים סרטן זה מסתכם בתוצאות עגומות, או אז הרופאים המטפלים נאלצים לכרות שד אחד או שניים.

סרטן השד וכיצד מתבצע שחזור שד?
29/01/13 | סרטן
נדמה שכמעט לא תמצאו אדם אחד אשר איננו ירא ממחלה זו – הסרטן. לא פעם אנו שומעים על אנשים ידועים, על חברים או מכרים שחלו באחד מסוגי הסרטן, ולרוע המזל, חלק מסוגי הסרטן הם חשוכי מרפא.

סרטן השד – התקווה שבשחזור
20/01/13 | סרטן
סרטן השד הוא מחלה שרוב החולים בה הוא נשים; המחלה מאופיינת בגושים בלתי כואבים בחזה הנשי, וגם בבתי השחי. המחלה מתחילה באיזור החזה אבל כמו כל סוגי הסרטן יש לה נטייה להתפתח למקומות אחרים בגוף, אפילו מרוחקים מאד מאיזור החזה. הסוג הנפוץ ביותר הוא קרצינומה.

סרטן הפה, איך חוזרים לחיים?
23/12/12 | סרטן
בעולם שלנו יש הרבה מאוד סוגים של מחלות ממאירות, ואחת מהמחלות הממאירות הקשות ביום הן סרטן הפה. סרטן הפה נמצא במקום השישי בשכיחות שלו מתוך המחלות הממאירות, והתמותה ממחלה כמו סרטן הפה עלולה להגיע ל50% תוך 5 שנים.

יש פתרונות לכריתת שד – שחזור
17/12/12 | סרטן
אחת המחלות שרוב הנשים חוששות מהן מאוד, ובצדק, היא מחלה של סרטן השד. נשים רבות חוששות ממחלה זו כיוון שהיא באמת תוקפת אחוזים מאוד גדולים של האוכלוסייה, ומעבר לכך, במחלה כמו סרטן השד גם ההתמודדות הרגשית היא מאוד לא פשוטה.

5 עובדות על שחזור אף שחייבים לדעת
17/12/12 | סרטן
לצערנו הרב, יש לא מעט סוגים של סרטן בעולם, וכל אחד מהסוגים האלה דורש התמודדות שונה על ידי הרופאים. מזה הרבה מאוד שנים מושקעים כספים רבים, לימודים ומחקרים על מנת שאפשר יהיה להתמודד בצורה טובה יותר עם מחלת הסרטן

סרטן שד, אפשר להשתקם מזה
27/11/12 | סרטן
אם יש תחום בחיים שלנו אשר בו אנחנו יכולים לראות התקדמות מדהימה והרבה מאוד שינויים, זה תחום הרפואה. תחום הרפואה לעולם לא נשאר סטטי, כי תמיד החוקרים עובדים על פיתוחים נוספים, ומעבר לכך, כל ההמצאות הטכנולוגיות מאפשר לנו לטפל בצורה טובה ויעילה יותר בהרבה יותר מחלות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI