דף הבית חוק ומשפט פטנטים פטנטים כתנופה לפיתוח מוצר במדע וטכנולוגיה
פטנטים כתנופה לפיתוח מוצר במדע וטכנולוגיה
אתר פטנטים 04/12/12 |  צפיות: 13003

מוצרים רבים בתחום המדע והטכנולוגיה מבשילים לשלב פיתוח המוצר, פיתוח המוצר מהווה חלק מהצלחת המיזם אך לא רק, לצד הצד הטכני יש לדאוג במיזם גם לפן העסקי וכמו כן לרישום פטנטים.

מיזם טכנולוגי בעל חדשנות והתקדמות המצאתית יכול לקבל פטנט במידה ויענה לתנאי תקנות וחוק הפטנטים והפסיקה, פטנטים רשומים יכולים להוות מנוף שיווקי שאינו מבוטל בכדי להשיג השקעות בשלב הראשון ובהמשך בכדי להגן על המוצר שפותח בתהליך השיווק והייצור כנגד מתחרים פוטנציאליים.

משקיעים רבים מחפשים מוצרים שמוגנים בפטנטים בכדי שאכן ידעו שהממציא עושה עימם עסקה על המצאה ייחודית וחדשה, חידוש טכנולוגי מאפשר במקרים רבים להציג לשוק מוצר ייחודי שמהווה יתרון משמעותי בתהליך המכירה וההפצה.

פטנט רשום מקנה מונופול לבעל ההמצאה לתקופה של 20 שנה מיום הגשת בקשת הפטנט, בדרך זו ניתן לשמור של השוק מפני מתחרים ולמנוע כניסת מתחרים והורדת מחירים.

פטנט בשלב הראשון כאשר ממציא מחפש משקיעים מאפשר לממציא להציג את המצאתו ולהוריד את החשש מהעתקה על ידי אילו שהוצג בפניהם הפיתוח הטכנולוגי החדש, באופן זה הממציא יכול לפנות למשקיעים רבים ולבחור את ההצעה הטובה ביותר עבורו.

המשקל שהחלטת משקיעים אם להשקיע במוצר חדש או לאו לעיתים תלויה בין השאר בהגנת הפטנט, יש חברות היום שרוכשות פטנטים רבים אפילו אם אין בכוונתם לייצרו בכדי להרחיב את בעלותם בקניין הרוחני באותו תחום בו הם עוסקים ולעיתים רק בכדי למנוע ממתחרים להיכנס לשוק.

השילוב של צוות טכני, עורכי פטנטים וצוות עסקי חשוב למיזם, יש ממציאים שנותנים משקל רב לתחום אחד ופחות לתחום האחר ולעיתים ניתן לראות מוצר שפותח טכנית שיש אב טיפוס עובד וכמו כן יש פטנט אך הצד השיווקי העסקי לא מפותח דיו והממציא לא פועל מספיק במאמץ השיווקי. כמו כן לעיתים יש הצלחה שיווקית למוצר ותוך זמן קצר יש מעתיקים רבים ומתחרים רבים מאחר והממציא לא הגיש וקיבל פטנט רשום.

על כן, יש צורך כבר בתחילת שלב היזמות העסקית לתכנן אסטרטגיה נכונה ומתאימה לממציא ולסוג ההמצאה, יש להתייעץ עם צוות טכני, צוות עסקי ועורך פטנטים שיכול לנסח ולהגיש את בקשת הפטנט.

פטנטים מהווים במקרים רבים כתנופה לפיתוח המוצר, פיתוח המוצר הוא יעד חשוב אך רישום הפטנט בטרם הצגת ההמצאה בפומבי חשובה לא פחות ויכולה להשפיעה על הצלחת המוצר בשוק.

לעיתים ממציאים חושבים קודם להתחיל ולמכור את המוצר ורק אחרי כן להגיש פטנט, דרך זו הנה בעייתית כי הגשת בקשת הפטנט לאחר פרסומו נוגדת את אחד התנאים שבחוק הפטנטים של דרישת החדשנות.

הפרטים לעיל הנם חלקיים ואינם מלאים, יש להתייעץ בכל מקרה ומקרה עם עורך פטנטים, בכדי לא להפסיד טכנולוגיה שהייתה עשויה להיות מוגנת בפטנט, טכנולוגיה אין משמעותה מהפכה, כפי שציין פסק דין בעניין זה, ע"א 345/87  Hughes Aircraft Co . נ' מדינת ישראל ואח', שם ציין בית המשפט, "ההתקדמות הנדרשת, על מנת שתהא בלתי מובנת מאליה, אינה צריכה להיות גדולה: צעד אמצאתי אכן נדרש, אך די שיהיה צנוע וקטן".


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אתר פטנטים


 


מאמרים נוספים מאת אתר פטנטים
 
פטנטים כתנופה לפיתוח מוצר במדע וטכנולוגיה
04/12/12 | פטנטים
מוצרים רבים בתחום המדע והטכנולוגיה מבשילים לשלב פיתוח המוצר, פיתוח המוצר מהווה חלק מהצלחת המיזם אך לא רק, לצד הצד הטכני יש לדאוג במיזם גם לפן העסקי וכמו כן לרישום פטנטים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI