דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר סובלים מדורבן העקב? כל השיטות לטיפול בכאב
סובלים מדורבן העקב? כל השיטות לטיפול בכאב
אלטרנטיבה 06/01/13 |  צפיות: 2544

דורבן העקב הוא הסיבה הנפוצה ביותר להופעת כאבים באזור העקב והקרסול. תופעה זו מתאפיינת בהופעת בליטה קטנה בעצם העקב, שנוצרת עקב עומס וחיכוך יתר באזור כף הרגל. בעיה זו גורמת לכאבים חזקים ופוגעת ביציבה. הסובלים מדורבן בעקב ירגישו כאב עוקץ ודוקר באזור העקב ובמקרים מסוימים באזורים נוספים בכף הרגל. קיימים כיום מגוון רחב של טיפולים יעילים להקלה על הכאב הנגרם כתוצאה מדורבן העקב וגם טיפולים מונעים. ישנה חשיבות רבה לטיפול מהיר בבעיה על מנת למנוע החמרה של הבעיה ולמנוע נזק קבוע לכף הרגל.


אילו גורמים יכולים לגרום להתפתחות דורבן העקב?

אצל מרבית האנשים, הקשת הארוכה של כף הרגל משמשת כבולם זעזועים ומספקת תמיכה לכף הרגל בעת ביצוע פעולות שונות. כאשר יש עומס גדול מידי על הקשת, עלולים להתפתח קרעים מיקרוסקופים בקשת ובמהלך תהליך הריפוי של הקרעים עלול להתפתח דורבן בעקב. ישנם מספר גורמים אשר יכולים לגרום לדורבן העקב:


  • שגרת חיים - ספורטאים ואנשים אשר במסגרת עבודתם נדרשים לעמידה קבועה על הרגליים, נמצאים בקבוצת סיכון להופעת דורבן העקב.

  • הנעלה לא נכונה - נעליים עם סוליה דקה מידי, נעליים ללא בולמי זעזועים ונעלי עקב עלולים לגרום לקיצור של גיד אכילס ועל ידי כך להתכווצות וליצירת גירוי בעקב.

  • צורת כף הרגל - כף רגל שטוחה וכף רגל עם קשת גבוהה מידי עלולות לגרום לספיגה נמוכה של זעזועים בזמן הליכה וריצה.

  • גיל - במהלך השנים מתרחשים תהליכי שחיקה של הגוף וכתוצאה מכך עובי שכבות השומן התת עורי קטן בכלל הגוף ובעקב בפרט.

  • משקל - משקל עודף גורם לעומס רב על מפרקי הברכיים, הגפיים וכף הרגל.


מהן שיטות הטיפול בדורבן העקב?

קיים מגוון רחב של טיפולים אשר יעילים לטיפול בדורבן העקב, גם לטיפול בכאב וגם טיפולים מונעים:


  • טיפול תרופתי - מטרת טיפול זה היא להקל על הכאבים ולהפחית את התהליך הדלקתי בעקב.

  • פיזיותרפיה - טיפול זה יעיל להארכת גיד אכילס ולחיזוק שרירי הרגליים. באמצעות פיזיותרפיה ניתן להפחית את העומס על הקשת הארוכה ולגרום ליציבות לעקב.

  • טיפול בגלי הלם - מטרת טיפול זה היא לטפל בהסתיידות ובדלקת הנוצרת בעקב.

  • דיקור סיני ויפני - טיפול זה משפר את זרימת הדם לכף הרגל ומטפל בדלקת.

  • נעל פיזיולוגית טיפולים - התאמה של נעל פיזיולוגית יכולה לסייע בהסטת מרכז הכובד ולהורדת העומס ממפרק העקב.

  • טיפול כירוגי - במצבים קיצוניים, נדרש טיפול כירורגי להסרת הדורבן מהעקב. טיפול זה יבוצע רק במקרים בהם לא ניתן לטפל בשיטת טיפול אחרת ומלווים בכאבים קשים.


דורבן העקב הינה תופעה רפואית נפוצה אשר מלווה בכאבים בעקב ובכף הרגל ומשפיעה על היציבה. חשוב לזכור כי במרבית המקרים, במידה ומקפידים לאבחן את הבעיה במהירות ולהתחיל בטיפול, ניתן להבריא לגמרי מדורבן העקב ולמנוע נזק קבוע לכף הרגל. לכן במידה והנכם סובלים מכאבים בעקב מומלץ לפנות לרופא לאבחן את הגורם לכאבים ולהתאים טיפול המתאים עבורכם.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלטרנטיבה


 


מאמרים נוספים מאת אלטרנטיבה
 
סובלים מדורבן העקב? כל השיטות לטיפול בכאב
דורבן העקב הוא הסיבה הנפוצה ביותר להופעת כאבים באזור העקב והקרסול. תופעה זו מתאפיינת בהופעת בליטה קטנה בעצם העקב, שנוצרת עקב עומס וחיכוך יתר באזור כף הרגל. בעיה זו גורמת לכאבים חזקים ופוגעת ביציבה. הסובלים מדורבן בעקב ירגישו כאב עוקץ ודוקר באזור העקב ובמקרים מסוימים באזורים נוספים בכף הרגל.

מהם הסוגים השונים של כאב גב וכיצד ניתן לטפל בהם?
רבים מאיתנו סובלים או סבלו בעבר מכאבי גב. כאבי גב נחשבים לתופעה שכיחה ביותר – על פי מחקרים שנעשו בארץ כ-80% מהאוכלוסיה סבלו או יסבלו בחייהם מכאבי גב. כאב גב יכול לנבוע ממספר סיבות – בעיה בעמוד השדרה, מחלה או ליקוי תפקודי של איברים פנימיים, מחלות נוירולוגיות ויציבה לא נכונה. ישנם גם מקרים בהם כאבי הגב כרוניים ומלווים את הסובלים מהם במשך שנים רבות ומקשים על תפקודם. קיימים כיום מגוון רחב של טיפולים וטכנולוגיות מתקדמות אשר מאפשרים לטפל במקרים רבים של כאב גב ללא צורך בניתוח.

מהם הגורמים לכאבי ברכיים וכיצד ניתן לטפל בהם?
רבים מאיתנו סובלים או סבלו בעבר מכאבי ברכיים. כאבים אלו יכולים לנבוע מסיבות רבות ומגוונות. הסיבות השכיחות ביותר לבעיה הן שחיקת סחוס, דלקת מפרקים ניוונית (אוסטיאוארתריטיס), נעליים לא מתאימות (כגון נעלי עקב לנשים), קרע במיניסקוס המדיאלי, סיבוב חד של הברך, עומס יתר על הברכיים כתוצאה מספורט מאומץ, הרמת משקולות ועמידה מרובה, דלקת פרקים ודלקת מפרקים שגרונית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI