דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים מבחן מור- כל המידע על מבחן מור
מבחן מור- כל המידע על מבחן מור
בית הספר האמריקאי 20/02/13 |  צפיות: 3329

מבחן מור מתמקד בבדיקת רמת הכישורים האישיים של כל מועמד. כישורים כמו תקשורת בין אישית, רמת מוטיבציה, הבעת חוות דעת מקצועית על מגוון נושאים ועוד.

מבחן מור מתבצע בשפה העברית בלבד. אין כל צורך בכישורי שפה שונים, הם אינם מהווים משמעות מסוימת בשקלול ציון מבחן מור הסופי.

מי אחראי על המבחן?

הגוף האחראי על מבחן מור, הוא מ.ס.ר - המרכז לסימולציות רפואיות. זהו אחד הגופים הפעילים בישראל, המפתח ומפעיל שיטות רפואיות מתקדמות. רופאים ואנשי מקצוע רבים מגיעים אל המרכז, להתאמן ולשפר את רמת השירות שהם מעניקים למטופלים שלהם.

המרכז הארצי לבחינות והערכה, הסמיך את מ.ס.ר להקים את מרכז ההערכה עבור מבחן מור. המרכז ממוקם בבית החולים שיבא, תל השומר.

מדוע בעצם קיים המבחן?

המבחן מתקיים על מנת להשלים את כל החסר אצל המועמדים להיות רופאים בעתיד, ודרך כך להקנות להם יכולות נוספות להתמודדות וטיפול עם סיטואציות שונות, ותופעות משגרת יומו של הרופא. יכולת ההתמודדות ברמה האנושית עם מטופלים, החובה לדווח ולספר לבני משפחה חדשות לא טובות לגבי מטופל ועוד. כל האלמנטים הללו בלתי ניתנים לזיהוי על סמך מבחני הבגרות או הבחינה הפסיכומטרית, לשם כך נוסד בעצם מבחן מור.

אופי המבחן

המבחן מאופיין בשל הלחץ הפסיכולוגי המופעל על המועמד בעת ביצוע המבחן. כל מי שאינו עומד ברף הלחץ הזה, סביר להניח שלא ייצא רופא מכל התהליך הזה, פשוט משום שלא יוכל להתמודד בהצלחה עם בעיות דומות ואולי גדולות יותר בעתיד. המבחן מספק למועמד מצבי לחץ שונים, אשר עליהם יידרש לספק תשובות מנומקות והחלטיות, תוך הפעלת שיקול דעת רב. הלחץ הגדול הוא בגלל פרק הזמן הקצר למתן פתרון ודרך פעולה. העוברים בהצלחה את המבחן, יכולים להתחיל את לימודי הרפואה ברגל ימין. מעבר המבחן עם ציון גבוה, היא קפיצת דרך משמעותי בדרך למקצוע הנחשק.

הליך ההרשמה למבחן

אין בעצם הרשמה קולקטיבית  רשמית למבחן מור, היות והמועמדים למבחן נשלחים מטעם מוסד אקדמי מסוים לבצע עבורו את המבחן. כך שכל מועמד יודע עבור מי הוא מבצע את מבחן מור, ומטעם מי הוא נשלח.

ההרשמה עולה כ-750 שקלים, ומתבצעת דרך המרכז הארצי לבחינות והערכה. בסיום הליך ההרשמה, מקבל המועמד תאריך התייצבות למרכז ההערכה. ביום זה יהיה עליו לקחת חלק בסדרת מבחנים המותאמים בלוח זמנים אישי הניתן מראש. משך זמן יום זה הוא כשבע שעות בערך. במסגרת יום זה, עובר המועמד בשמונה תחנות שונות, הכוללות בתוכן סימולציות, דינאמיקה קבוצתית, שאלוני אישיות שונים ועוד.

מבחן מור - ציון

תוקף הציון הוא לשנת הלימודים העוקבת למועד המבחן. כלומר, מועמד שניגש למבחן לפני כשנתיים ומעוניין להירשם שוב ללימודי הרפואה, נדרש לעבור שוב את מרכז ההערכה.

ציון המבחן מתפרסם כמה שבועות לאחר מועד המבחן עצמו, ונשלח למוסד האקדמי שמטעמו ביצע המועמד את המבחן.

המלצה

מומלץ מאוד להתכונן למבחן מור בצורה רצינית ומקיפה. הדרך הטובה ביותר היא קורס הכנה מלא למבחן. בין הקורסים המובחרים בשוק כיום, ישנו קורס ההכנה למבחן מור של בית הספר האמריקאי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בית הספר האמריקאי


 


מאמרים נוספים מאת בית הספר האמריקאי
 
מבחן מור- כל המידע על מבחן מור
מערכת מיון והתאמה המיועדת למועמדים לקראת לימודי רפואה באוניברסיטת תל אביב, טכניון, ולמועמדים ללימודי רפואת שיניים באוניברסיטה העברית בירושלים (שם נחשב המבחן לתנאי הכרחי לקבלה ללימודים). מומלץ מאוד להתכונן למבחן מור בצורה רצינית ומקיפה. הדרך הטובה ביותר היא קורס הכנה מלא למבחן. בין הקורסים המובחרים בשוק כיום, ישנו קורס ההכנה למבחן מור של בית הספר האמריקאי.

הכנה לצו ראשון
במהלך החטיבה העליונה בסביבות גיל 16-17 מקבל כל מועמד לשירות ביטחון צו אל ביתו. צו זה הוא הצו הראשון, והוא מחייב התייצבות בלשכת הגיוס הקרובה למקום המגורים. אל הצו מצורפים טפסים אותם המועמד צריך למלא לקראת יום ההתייצבות בלשכת הגיוס.

צו ראשון מבחנים פסיכוטכנים
יום צו ראשון כולל בתוכו את שלב המבחנים הפסיכוטכנים. מה מחכה לכם במבחנים האלו ואיך צריך להתכונן אליהם- הכל במאמר.

מבחן אמי"ר
מבחן אמי"ר הינו חלק אינטגראלי מהבחינה הפסיכומטרית ומי שניגש לבחינה פסיכומטרית בעבר נבחן גם במבחן אמי"ר.

מבחן אמירם- מבנה המבחן
מבחן אמירם- אנגלית מיון רמות ממוחשב, הוא מבחן שנועד לספק לאוניברסיטאות ומוסדות לימוד להשכלה גבוהה מידע על רמת האנגלית של הסטודנט המיועד. המידע עוזר למוסד הלימודים לבדוק האם המועמד זקוק לתגבור בשפה האנגלית במסגרת הלימודים האקדמיים, או שהמועמד בעל רמה מספקת בשפה האנגלית- רמת פטור.

מבחן מור- מידע כללי
מבחן מור הינו מערכת סינון של בתי הספר לרפואה. בעזרת מערכת זו בתי הספר מסננים את המועמדים הרבים המבקשים ללמוד בשעריהם.

מבחן מתאם- מבנה הבחינה
מבחן מתאם מורכב משני חלקים, אחד מהם נקרא טקסטים מדעיים.

מבחן אמיר- מבנה המבחן
ממה מורכב מבחן אמיר, ואיך לגשת לכל חלק.

לימודי רפואה ברומניה - טיפים לקראת לימודי רפואה ברומניה
לימודי רפואה ברומניה - טיפים לקראת לימודי רפואה ברומניה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI