דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב פנים סוככים, הצללה ואיכות חיים
סוככים, הצללה ואיכות חיים
מרקיזה 22/03/13 |  צפיות: 3185

אחד הדברים הנפלאים במדינת ישראל הוא מזג האוויר הנהדר, שטוף השמש והמלא חיים. ואולם אותה השמש הנפלאה, המביאה חיים ופריחה, מביאה איתה גם חום מעיק. אחד הפתרונות היותר טובים להגנה והצללה בימים חמים ושטופי שמש הם סוככים – סככות המגוננות על היושבים מתחתן מקרני השמש הקופחות ומהסכנות שהן מביאות איתן. בבתים רבים, בעסקים ואפילו בבתים משותפים נעשה לעיתים קרובות שימוש באבזרים אלה לאו דווקא כתחליף למזגן אלא כהגנה מפני קרני השמש במרפסות או דקים פתוחים.

סוגים שונים של אמצעים להצללה

אחד המאפיינים של סוככים כאמור היא העובדה שהם ניתנים לקיפול ואינם חייבים להיות קבועים דווקא. העובדה הזאת הופכת אותם לאטרקטיביים יותר, כיון שבעת הצורך ניתן לפרוש אותם להגנה מפני השמש ובהעדר צורך ניתן פשוט לקפל אותם ולהנות מהנוף בלא הפרעות מיותרות.

סוככים לחלונות – נפוצים ביותר בבתים משותפים או בבתים עם שבהם יש חלונות הטובלים במשך רוב שעות היום בקרני השמש. רובם הגדול מתקפלים, אם באמצעות מנוע חשמלי ואם באמצעות מכשיר ידני, ומאפשרים תמרון בין הרצון למצות את כל היתרונות מהחלון לבין הצורך להימנע מחדירת קרני השמש הביתה.

בלא מעט מקרים מתעורר הצורך באטימה מוחלטת של הבית מכניסת קרני שמש. במקרים כאלה ניתן להתקין מרקיזה – סככה המספקת הגנה מפני קרני השמש כמו גם מפני הגשם, כאשר היא סגורה. אחד היתרונות של המרקיזה הוא שאין כל צורך באישורי בנייה מהעיריה או בשינויי תב"ע, כיון שסוג הסככה הזה איננו מוגדר כשינוי בנייה. בהעדר הצורך ניתן לקפל את המרקיזה ולהחזיר את המצב לקדמותו.

סוככים בחלונות ומרפסות פתוחות

בדירות או בבתים שבהם ישנה מרפסת פתוחה הסוככים הם אבזר חיוני, בעיקר אם המרפסת פונה לכיוון דרום, דרום מזרח או דרום מערב. כיון שהמרפסת היא הפתח הגדול ביותר בבית, חודרות קרני השמש בצורה מסיבית לתוכו. סוככים מותקנים כהלכה מווסתים את חדירתם תוך הימנעות מאטימה מוחלטת של הבית באמצעות תריסים מוגפים. גם עסקים רבים משתמשים בסוככים כאמור להצל על הקונים כמו גם על הסחורות, שחשיפה ממושכת לשמש החמה עלולה לפגום באיכותן.

חשוב להתאים את הסוככים או המרקיזות לצרכים המדויקים של הלקוח. לשם כך מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע מיומנים שיעירו את הערותיהם ויחוו את דעתם בנדון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מרקיזה

פטיו סוככים פטיו סוככים הינה חברה שמספקת סוככים, מרקיזה וכמעט את כל פתרונות ההצללה והקרוי הקלות והקבועות.

לפרטים:

052-597-6767
http://www.ziv-patio.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת מרקיזה
 
סוכך למרפסת – שילוב בין איכות להגנה מרבית
אם אתם אוהבים לבלות בימי הקיץ במרפסת שלכם, אך בו זמנית סובלים מהשמש החמה וקרניה החזקות, מה דעתכם על סוכך למרפסת? סוכך כזה יכול להיות פתרון מושלם עבורכם ולהציע לכם את ההצללה המתאימה. סוכך מסוג זה מוצע על ידי חברות שונות בארץ, המתמחות בתחום פתרונות ההצללה והקירוי ומביאות ללקוחותיהן מבחר של מוצרים איכותיים, כדי לעזור להתמודד עם השמש הקופחת והחום הרב. מהו סוכך למרפסת? אילו סוגים שונים של סוככים יכולים להתאים וכיצד בוחרים אותם? על כך במאמר הבא.

סוכך זרועות – הצללה לפי הצורך
נושא הצללת החצר הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב הגינה או המרפסת. הבחירה הניצבת בפני בעלי הבית או המעצבים היא הצללת השטח בצורות שונות, וזאת ללא פגיעה כלשהיא באסתטיקה. סוכך זרועות מעוצב ומתוכנן כהלכה עשוי להוות פתרון מצוין.

סוככים, הצללה ואיכות חיים
אחד הדברים הנפלאים במדינת ישראל הוא מזג האוויר הנהדר, שטוף השמש והמלא חיים. ואולם אותה השמש הנפלאה, המביאה חיים ופריחה, מביאה איתה גם חום מעיק.

פתרונות הצללה – למען הצל
בבית או בחצר, במרפסת או מעל לדלת הכניסה, מעל לחלון, במקום וילון, או מעל פינת האירוח שמאחורי הבית, בכל מקום שחשוף לשמש, לחום, לרוח או לקור, ניתן להתקין פתרונות הצללה וקירוי. לכל אחד טעם שונה, ובית שונה וצרכים שונים.

מרקיזות – האצילות מחייבת
כאשר אנו רוצים להגן על הראש מפני חום השמש, אנו נהוגים לחבוש כובע. כשאנו יוצאים החוצה בגשם, אנו מגנים על עצמנו באמצעות מטריה ומעיל. אבל כיצד נגן ונשמור על הבית או על החנות שלנו מפני השמש והחום, הקור והגשם?

מרקיזה - מה זה בכלל?
מרקיזה, סוכך דקורטיבי ויוקרתי, ממש כמו שמה אשר המזכיר תואר אצולה אירופאי. המרקיזה משמשת כפיתרון נהדר לכל עונות השנה, לימות הקיץ והחורף יחדיו ומותירה את קרני השמש היוקדות מחוץ לבית וכך גם את מי הגשמים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI