דף הבית רפואה ובריאות בריאות הנפש פסיכותרפיסטית – כדאי לדעת
פסיכותרפיסטית – כדאי לדעת
ריקי מורגנשטיין 23/04/13 |  צפיות: 3652

טיפול פסיכותרפיסטי מתמקד בתהליכים הנפשיים המתרחשים אצל המטופל בהקשר לעברו. מטרת הטיפול היא להבין את אותם תהליכים על מנת להביא לשינוי התנהגותי אצל המטופל. טיפול נפשי אצל פסיכותרפיסטית יכול לשנות הרגלי חשיבה קודמים אשר מנעו מהמטופל ללכת בכיוון ישר ובריא ועל ידי כך לסייע לו בהכוונה נכונה ומקצועית שתוביל אותו לכיוון חיים חדש ובריא.

טיפול פסיכותרפיסטי - לאיזו מטרה?

טיפול נפשי מאפשר למטופל להבין לאן מועדות פניו. משמעות הדבר היא שכל מטופל לומד כיצד להתמודד עם אירועים שהתרחשו בעברו באופן בריא ויעיל ועל ידי כך מקבל כלים המאפשרים לו להתמודד עם הקשיים בהווה. מטרת הטיפול הפסיכותרפיסטי הוא לגרום לכל מטופל להבין כי רק לו יש את הכוח לשנות את חייו ועל מנת לעשות עליו להשקיע זמן ומאמצים שבסופו של התהליך, יוכל להגשים את עצמו וחלומותיו.

טיפול נפשי אצל פסיכותרפיסטית - למי זה מיועד?

מרבית האנשים אשר מגיעים לקבל טיפול נפשי אצל פסיכותרפיסטית הם מי שאינם מצליחים להתמודד עם הקשיים בהם הם נתקלים במהלך חיי היום יום וכתוצאה מכך אינם מסוגלים להגשים מטרות ויעדים שהציבו לעצמם. תפקידו של כל פסיכותרפיסט הוא להקנות כלים וידע למטופל אשר יסייעו לו בהתמודדות עם המעצורים שמונעים ממנו להגיע להגשמה עצמית. במהלך הטיפול, כל מטופל לומד להכיר את עצמו והיכולות שלו טוב יותר וכך ניתנת לו ההזדמנות להבין מה מפעיל אותו, להציב יעדים ברורים וריאליים ויישום אותן מטרות. כל מי שחש שאירועים מהעבר מונעים ממנו התקדמות לכיוון טוב יותר בחיים, יכול לגשת אל טיפול נפשי אצל פסיכותרפיסטית וכך להביא לשינוי אמיתי בחיים.

תוכן הפגישות אצל פסיכותרפיסט

כל טיפול שונה ממטופל למטופל אך המשותף ביניהם הוא הכרה בטראומות העבר ומתן כלים להתמודדות עם ההווה ובניית העתיד. במרבית מהפעמים, אותו מטופל, לא יהיה מסוגל להציג את חייו בראייה אובייקטיבית ולכן תפקידו של פסיכותרפיסט היא לכוון אותו ולפקוח את עיניו של המטופל. התמקדות בעבר לא תעזור להגשים מטרות ויעדים, אך הכרה באירועי העבר, הבנתם וקבלתם באופן בריא, מציאותי ולא סובייקטיבי, היא שפותחת את הדלת לכל מטופל בזמן הטיפול הנפשי אצל פסיכותרפיסטית לחיים חדשים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ריקי מורגנשטיין


 


מאמרים נוספים מאת ריקי מורגנשטיין
 
פסיכותרפיסטית לטיפול בדיכאון
דיכאון מכונה 'מחלת העולם המודרני'. על פי מחקרים שנעשו במדינות שונות בשנים האחרונות נראה כי אחוזים ניכרים מהאוכלוסייה יסבלו בשלב כלשהו בחייהם מדיכאון ברמה כזו או אחרת. על פי הערכות מסוימות מדובר בכ-20 עד 40 אחוז.

פסיכותרפיסטית – כדאי לדעת
טיפול פסיכותרפיסטי מתמקד בתהליכים הנפשיים המתרחשים אצל המטופל בהקשר לעברו. מטרת הטיפול היא להבין את אותם תהליכים על מנת להביא לשינוי התנהגותי אצל המטופל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI