דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר טיפול באמצעות חמצן
טיפול באמצעות חמצן
Daniel.B 16/06/14 |  צפיות: 3079

ישנם לא מעט אנשים הסובלים ממחלות נשימתיות שונות, הגורמות לאי ספיקה נשימתית. מחקרים הראו, שכאשר מדובר במחלות כמו מחלת ריאה חסימתית (COPD = Chronic Obstructive Pulmonary Disease), יתר לחץ דם ריאתי, אסתמה ומחלות חריפות נוספות, טיפול באמצעות חמצן משפר מאוד את איכות חייהם. במסגרת הטיפול מקבלים החולים תוספת של חמצן מועשר ישירות אל תוך מערכת הנשימה, דבר שמאפשר לגופם לצרוך יותר חמצן נקי ולתעל אותו לטובת תפקוד תקין הן של מערכת הנשימה בפרט והן של כל שאר המערכות בגוף.

דרכי הטיפול בחמצן

הרבה פעמים הטיפול בחמצן צריך להתבצע בבית החולים, עד לייצוב מצבו של החולה. לאחר מכן, בזכות העובדה שיש היום מכשירים ביתיים המאפשרים טיפול בחמצן, ניתן לשחרר את המטופל לביתו, מתוך אמונה כי השהות בבית תתרום גם היא להטבה במצבו.  יש היום מספר דרכים שבאמצעותן ניתן לספק תוספת חמצן לחולים במחלות נשימה, ביניהן:
בלון חמצן ביתי – מכל בצורת תרמוס המכיל חמצן דחוס ומחובר למכונה שבאמצעותה ניתן לקבוע את קצב המעבר של החמצן מהמכל אל החולה. ניתן להשיג מכלים בגדלים שונים, כאשר חשוב מאוד לקבל את ההחלטה הנכונה בנוגע לגודל המכל על פי הכמות הנדרשת לטיפול. ניתן לחשב את משך הזמן שלו יספיק הבלון באמצעות תרגיל פשוט: על כל בלון חמצן מצוין הנפח שלו (0.5 -20 ליטר. יש גם בלונים בנפח 40 ליטר, המתאימים למרפאות או למטופלים שאינם משתמשים במכשיר חמצן ביתי חשמלי). על מנת לחשב לכמה זמן הוא יספיק, יש להכפיל את נפח הבלון בלחץ שמופיע על השעון הצמוד לבלון כשהוא מלא (בדרך כלל בין 150 ל-200 אטמוספרות). כך למשל, אדם שברשותו בלון חמצן בנפח של 20 ליטרים והלחץ בו הוא 200 אטמוספרות, מכפילים את המספרים ומקבלים 4000 ליטרים חמצן – כמות החמצן המצויה בתוך הבלון. את המספר הזה יש לחלק בצריכה של המטופל. כך למשל, אם המטופל צורך 5 ליטרים לדקה, הרי שהבלון יספיק ל-800 דקות (13 שעות ו-20 דקות).

מחולל חמצן ביתי – ישנם סוגים שונים של מכשירי חמצן המאפשרים טיפול בבית, כאשר הנפוץ ביותר ביניהם כיום הוא מחולל החמצן. מדובר במכשיר חשמלי אשר מפריד את החמצן מהאוויר הנמצא בחלל, מרכז אותו ומספק אותו למטופל במינון הנדרש עבורו. היתרון הגדול שלו על פני בלון החמצן הוא שניתן למלא את מכל החמצן שלו בצורה קלה ונוחה ואין צורך לדאוג להחלפות חוזרות ונשנות של בלון החמצן. את המחולל ניתן לקבל במחירים נוחים במיוחד לאחר הצגת טופס 17 ואישור רפואי מתאים שניתן על ידי רופא מומחה.

לדעת אם הטיפול עובד

כל מי שמקבל טיפול ביתי באמצעות חמצן, צריך שיהיה בביתו גם מד חמצן ביתי, או בשמו המקצועי "מד סטורציה". מדובר במכשיר פשוט להפעלה אשר מודד את רמת החמצן בדם דרך האצבע או דרך אמת היד חשוב לדעת, כי ישנם מדי חמצן ביתיים המציגים את התוצאה על גבי מסך גדול במיוחד (מתאים מאוד לאנשים מבוגרים ולכבדי ראייה), מכשירים צבעוניים המותאמים לילדים ומכשירים משוכללים המשלבים מד חמצן עם מד לחץ דם.

אמינות היא מילת המפתח

הדבר החשוב ביותר עבור כל מי שמקבל טיפול בחמצן ביתי הוא לדעת שהוא מקבל את הטיפול המתאים ושהמכשור שנמצא ברשותו הוא אמין ואיכותי. לכן, חשוב מאוד לרכוש או לשכור ציוד אך ורק מחברות מוכרות, המחויבות לאספקת מכשירים מתוצרת החברות המובילות בעולם ומספקות את המכשירים עם אחריות מלאה. כך אתם יכולים לדעת, שבכל מקרה של בעיה או תקלה, יש לכם אל מי לפנות וממי לקבל שירות מדויק ומהיר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Daniel.B


 


מאמרים נוספים מאת Daniel.B
 
שחזור הודעות וואטסאפ - התמודדות עם החידושים הטכנולוגיים
מידע הוא נכס בעל ערך רב. וכיום, עת כולנו מרבים לעשות שימוש בתקשורת כתובה הדבר נכון שבעתיים. כל אחד מאתנו מחזיק בידיו המון מידע, קבצים ואינפורמציה שעשויים להיות בעלת משמעות רבה מבחינות שונות. לדוגמה, בהיבט משפטי, פיננסי, כלכלי ואפילו פוליטי או חברתי.

ללמוד אנגלית בדרך חוויתית
בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, כמעט בלתי אפשרי להתקדם מקצועית מבלי ללמוד לדבר אנגלית ברמה גבוהה ביותר. תכניות הטלוויזיה שבהן אנו צופים, משחקי המחשב שאנו משחקים וכמובן, האינטרנט שבו אנו גולשים חלק ניכר משעות היממה משפרים באופן משמעותי את האנגלית שלנו - אך לא מספיק כדי לשדרג אותה לרמה שתאפשר לנו להתחרות בדוברי אנגלית כשפת אם במשרות המחייבות כישורים מסוג זה.

איפה מעדיפים לבלות את הקיץ? סאמר קאמפ או סאמר סקול
יש שמעדיפים לבלות את הקיץ לא בסאמר קאמפ עם חברים וחוויות מתחרויות ופעילויות ספורטיביות, אלא בסאמר סקול, וזה במטרה לשפר את האנגלית שלהם לפני תחילת שנת הלימודים.

מערכות מיגון אזעקה ומעקב
מערכות מיגון חיוניות להגנה על רכוש, בין אם הבית, העסק או הרכב. כמו כן, המערכות האלו חיוניות לקבלת אישור פוליסה של חברות הביטוח שברוב המקרים אינן מפצות על נזקים לרכוש במקרים שהמקום אינו מוגן.

להיות מדריכים במחנה קיץ
הדרכה במחנה קיץ בארה"ב היא חוויה מעשירה לבני הנוער שמקבלים הזדמנות לחוויה נפלאה הרחק מהבית, אך גם למדריכים השוהים במחנה במהלך תקופת הפעילות. כדי להיות מדריך סאמר קאמפ יש לעמוד בתנאי העסקה בסיסיים הכוללים תעודת סיום לימודים והכרה טובה של השפה האנגלית.

סרט תדמית לחברות ועסקים
הפקת סרט תדמית מתבצעת כחלק מאסטרטגיה שיווקית או ניהולית של חברות ועסקים, שבשלב מסוים רוצים להציג את ערכי החברה בסרטון תדמית מופק היטב.

הכול על הפקת סרטונים לאירועים
וידאו קליפים הם סרטונים קצרים, שמתאימים כמתנה לאירוע וכדרך נפלאה לחוות מחדש את החתונה, בר המצווה או מסיבת הרווקות בכמה רגעים קצרים. מכיוון שקליפ אורך כמה דקות בלבד, חשוב שיהיה מעניין ושלא יהיה בו רגע משעמם. מידת היצירתיות שבהפקת וידאו קליפים כרוכה בטעם האישי ובבחירה מתוך סגנונות שונים.

יש לכם רעיון לאפליקציה? מה עושים
26/03/17 | פטנטים
רישום פטנטים מבוצע אצל רשם פטנטים של מדינה מסוימת. ניתן לרשום המצאה חדשנית כפטנט אבל קבלת פטנט על אפליקציה מסובכת יותר מקבלת אישורים על המצאות אחרות. בארה"ב מקובל יותר לאשר פטנטים על אפליקציות, אך לא כן באירופה...

איך בודקים אם פטנט קיים
26/03/17 | פטנטים
פטנט הוא זכות שניתנת לממציא לבלעדיות על המצאתו. זוהי זכות מוגבלת בזמן שמתקבלת לאחר הגשת בקשה לרישום הפטנט ושמוגבלת גם למדינה שבה הוגשה הבקשה, אם כי ישנן אמנות בין-לאומיות המקלות על רישום הפטנט גם במדינות החברות באמנה...

5 סיבות מדוע כדאי לשלוח את הילדים למחנה קיץ
חופשת קיץ היא התקופה בה הילדים מבלים במגוון פעילויות שבהן לא יכלו ליטול חלק בתקופת הלימודים. חוגים, קייטנות, פעילויות אקסטרים או טיולים מאורגנים לחו"ל מאפשרים לבני הנוער מגוון אפשרויות לבילוי ולהנאה. מתוך סך הפעילויות הפופולריות שהורים יכולים להעניק לילדיהם בתקופת החופש הגדול, מחנה קיץ בארה"ב, או כפי שהוא מכונה "סאמר קאמפ", הוא חוויה ענקית הכוללת כמעט את כל פעילויות הקיץ האפשרויות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI