דף הבית קניות וצרכנות צרכנות כללי אמון הציבור לתחום משלוחי פרחים
כללי אמון הציבור לתחום משלוחי פרחים
דיווה 31/12/14 |  צפיות: 3927

אמון הציבור הוא מלכ"ר שנוסד במטרה לקדם הגינות בעסקים בישראל ולהעמיד לרשות הציבור, העסקים ומקבלי ההחלטות מידע אמין ומקצועי שישרת מטרה זו. הארגון הגדיר את "כללי אמון הציבור" שהינם כללים להתנהלות עסקית הגונה, ישרה ואמינה והארגון פועל להנחיל כללים אלה בקרב חברות וארגונים במשק הישראלי, כמו גם להביא לידיעת הצרכנים תוכן כללים אלה.

כללי אמון הציבור מבוססים ברובם על החקיקה בישראל, בעיקר חוק הגנת הצרכן, ובחלקם הינם הרחבות ופרשנות בנושאים שהחוק לא מגדיר או כאשר החוק לא ברור. אחד מהתחומים הפרוצים שבהם החוק לא מוגדר מספיק הוא תחום משלוחי פרחים ומכירת פרחים באמצעות אתרים של חנויות פרחים ואתרים מתווכים כגון פורטלים ואתרים להשוואות מחירים. העמימות החוקית בתחום זה מתאפשרת מסחר לא הוגן, הטעיה ואפילו הולכת שולל.

נושא ההגינות והיושרה בתחום מכירת פרחים מרחוק ומתן שירותי משלוחי פרחים חשוב שבעתיים מפני שלפי חוק הגנת הצרכן, ללקוח אין אפשרות חוקית לבטל עסקה.  מסיבה זו חשוב להנחיל את כללי אמון הציבור לענף הפרחים שבאים לידי ביטוי בעיקר בנושא הגילוי הנאות ושקיפות המידע באתרים למכירת פרחים ולהזמנת משלוחי פרחים. לפי כללים אלה, אתרי מכר לפרחים צריכים לקיים את הדרישות הבאות:

1.      אתר לשיווק ומכירת פרחים נדרש להציג תמונה אותנטית של כל זר ו/או סידור פרחים.

2.      דף שיווק ומכירה של זר/סידור פרחים נדרש לפרט את מספר הפרחים מכל סוג שיש בכל זר/סידור.

3.      דף שיווק ומכירה של זר ו/או סידור פרחים נדרש להציג את מידות (גובה ורוחב/קוטר) הזר/סידור.

4.      אתר למכירת פרחים והזמנת משלוחי פרחים נדרש להציג את כל העלויות הנוספות כגון דמי משלוח בשלב בחירת זר/סידור הפרחים על מנת שהצרכן ידע מראש מה העלות הכוללת של ההזמנה.

5.      אתר למכירת פרחים נדרש להציג לצרכן בצורה ברורה ומפורשת את מדיניות ביטול העסקאות לפני ביצוע העסקה.

6.      אתר למכירת פרחים ולהזמנת משלוחי פרחים יבקש פרטי כרטיס אשראי רק לצורך ביצוע חיוב כרטיס האשראי אונליין בסיום ההזמנה.

7.      אתר למכירת פרחים ישלח ללקוח מיד עם סיום ההזמנה, העתק של ההזמנה עם פירוט הפריטים שהוזמנו, מחירם, ופרטי בית העסק (שם, מספר ח.פ., טלפון, כתובת).

תחום אתרי מכירות פרחים והזמנת משלוחי פרחים בישראל סובל מחוסר שקיפות והגינות. 99% מהאתרים לא עומדים בכללי אמון הציבור ולכן הלקוחות לא יכולים לדעת מה הם רוכשים ומאחר שחוק הגנת הצרכן אינו מאפשר ביטול עסקאות בתחום הפרחים, הצרכן נמצא במצב של נחיתות מוחלטת מול חנויות פרחים.

אודות הכותבת - הכותבת מנהלת חנות פרחים ולאור ניסיונה הרב, היא ממליצה להזמין משלוח פרחים באתר באליזר www.balizer.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דיווה


 


מאמרים נוספים מאת דיווה
 
שיקולי פרופורציה בעיצוב זרי פרחים
21/09/16 | צרכנות
עיצוב זרי פרחים הוא אמנות של ארגון אלמנטים עיצובים הגלומים בפרחים ובאבזרים על פי העקרונות של אמנות העיצוב. מעצבי זרי פרחים וסידורי פרחים בדרך כלל משתמשים בטכניקות ועקרונות במטרה ליצור קומפוזיציות יפות ונעימות למראה. מאמר זה מסביר את נושא הפרופורציה המומלצת בעיצוב זרי פרחים.

הזמנת משלוחי פרחים לחוץ לארץ עם מסירה מידית
21/09/16 | צרכנות
הזמנת משלוחי פרחים לחו"ל עם מסירה מידית יכולה להתבצע באחת משתי דרכים. אפשרות ראשונה, הזמנת המשלוח מאתר ישראלי שמקושר ברשת בינלאומית של חנויות פרחים. האפשרות השנייה, הזמנת משלוח פרחים ישירות מחנות פרחים בקרבת כתובת היעד למשלוח.

משלוח פרחים לאחר לידה
אישה לאחר לידה מעדיפה להישאר בשקט בבית עם התינוק, מבלי שיטרידו אותה כל הזמן עם ביקורים שדורשים ממנה לארח את האורחים. מצד שני, היא רוצה ושמחה לקבל מתנות שעושות לה מצב רוח טוב. הפתרון הוא משלוח פרחים שמובא על ידי שליח כך שמקבלים מתנה "נטו".

משלוח פרחים תל אביב בתוך עשר דקות אינו מומלץ
19/09/16 | קניות
חברת מוניות אינטרנטית משווקת שירות חדש של משלוח פרחים תל אביב בתוך עשר דקות. מתבקשת השאלה האם השירות מקצועי ומומלץ או שרק נכנס שחקן חדש לשוק משלוחי פרחים שמנצל את תמימות הציבור.

מיומנויות העבודה בחנות פרחים
עבודה בחנות פרחים אינה עבודה קלה והיא דורשת מיומנויות מיוחדות. המאמר מפרט אילו מיומנויות נדרשות ולמי מתאים לעבוד בחנות פרחים.

טיפים להארכת תוחלת חיי סוגי פרחים נפוצים
19/09/16 | גינון
ברגע שפרח נקטף מתחיל לפעול שעון שקובע את תוחלת חייו. צרכן שמזמין משלוח פרחים יכול להאריך את תוחלת חיי הזר וליפות את מראהו אם ינהג לפי הטיפים שמפורטים במאמר.

שתילים ופרחים בעיצוב הבית
יש אין ספור אפשרויות לשילוב פרחים ועציצים בעיצוב הבית. חנות פרחים מקצועית תציע לכם פתרון יצירתיים כמו גם שירות של משלוח פרחים ועציצים.

תוחלת חיי ציפור גן עדן בבית הלקוח
31/12/14 | צרכנות
לציפור גן עדן יש תוחלת חיים ארוכה יחסית, הוא אוהב חום, זקוק למים רבים ולאור. במאמר מוסבר כיצד חנויות פרחים והצרכנים צריכים לטפל בפרח זה על מנת להפיק מהפרח את מלוא פוטנציאל היופי שלו.

עלות משלוחי פרחים
31/12/14 | צרכנות
משלוחי פרחים כרוכים ב-3 הוצאות: זמן עבודת השליח, דלק ועלות הרכב. לכן מוצדק לגבות דמי משלוח. מצד שני, יש חנויות פרחים שגובות מחירים מופרזים. צרכן חכם צריך לבחור חנות פרחים שמציע שירות אמין במחיר סביר.

כללי אמון הציבור לתחום משלוחי פרחים
31/12/14 | צרכנות
תחום משלוחי פרחים והזמנת זרי פרחים באמצעות אתרי אינטרנט של חנויות פרחים אינו מתנהל בצורה שקופה והגונה. ולאור חוק הגנת הצרכן שלא מאפשר ביטול עסקאות בתחום זה, נדרש לאמץ ולהנחיל את כללי אמון הציבור לענף הפרחים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI