דף הבית קניות וצרכנות צרכנות תוחלת חיי ציפור גן עדן בבית הלקוח
תוחלת חיי ציפור גן עדן בבית הלקוח
דיווה 31/12/14 |  צפיות: 4302

ציפור גן עדן הינו פרח נוי טרופי שמקורו בדרום אפריקה ושנמצא בכל חנות פרחים שמכבדת את עצמה. הפרח גדל על שיח שזקוק למים רבים וחשיפה ארוכה לשמש בכדי ליצור תפרחת מלאה ומרשימה. השם העברי של הפרח נובע מצורת הפרח שמזכירה ציפור אקזוטית. הפרח נמצא בראש גבעול עבה וארוך שמגיע לגובה של עד מטר אחד. בקצה הגבעול מצוי עלה גביע רחב שעוטף את הפרח ושנראה כמו "בטן" של ציפור. הפרח עצמו הוא תפרחת של 4-5 פרחים שנפתחים כמניפה. כאשר בכל פרח יש שלושה עלי גביע בצבע כתום ושלושה עלי כותרת בצבע כחול - שילוב שמעניק לו את מראהו המיוחד. פרחי ציפור גן עדן נחשבים להדורים ואקזוטיים במיוחד.

בהיותו פרח טרופי, ובניגוד לרוב הפרחים שמשווקים בחנויות פרחים, ציפור גן עדן רגיש לקור והוא נפגע אם הוא נחשף לטמפרטורות נמוכות מ- 6°c. מסיבה זו במהלך ההובלה של הפרח ממגדלי הפרחים לאזור האחסון של חנות פרחים מומלץ שהפרח יהיה בטמפרטורה של כ- 12°c. בבית הלקוח, מומלץ שהפרח יהיה בטמפרטורת חדר של 20°c עד 25°c ורצוי בחשיפה לאור חזק.

בגלל תוחלת החיים הארוכה  והמטבוליזם שלו, חשוב לספק לפרח זה תוספי מזון שמכילים סוכר, חומצת לימון וחומרים קוטלי בקטריות. קוטלי הבקטריות נחוצים במיוחד מהסיבה ששמירת הפרח בטמפרטורות גבוהות יחסית בתוספת הסוכר מהווים מצע מצוין לגידול בקטריות שגורמות לריקבון של הגבעולים. תוספי המזון, שמסופקים על ידי חנויות פרחים יוקרתיות, לא רק מגדילים את תוחלת החיים של הפרח אלא הם מאפשרים פריחה מלאה ומרשימה יותר.

תוחלת חיי ציפור גן עדן (בימים) מרגע הקטיף

טמפרטורת אחסון °c (מעלות צלזיוס)     7-9         15         25
ללא תוספי מזון                                   19          14         11
עם תוספי מזון                                     28          19         14
תוחלת חיי ציפור גן עדן שנשלחו
ע"י חנות פרחים מקצועית                                              11-13
תוחלת חיי ציפור גן עדן שנשלחו
ע"י חנות פרחים שאין לה מקרר                                      7-8

למרות שטבלה זו מראה שלציפור גן עדן יש תוחלת חיים ארוכה יחסית, ושלטמפרטורת החדר שבה הפרח נמצאת יש השפעה לא קטנה על תוחלת חיי הפרח, ניסיונות מראים שהורדת טמפרטורת החדר גורמת לתפרחת חלקית ולא מרשימה. הדבר בא לידי ביטוי בעובדה שבכל "בטן" של ציפור יש 4-5 פרחים ובטמפרטורות סביבה נמוכות או כשלפרח חסרים תוספי מזון, יפתחו רק חלק מאותם פרחים, כך שהפרח לא מגיע לשיא פוטנציאל היופי שלו. טבלה זו גם ממחישה את היתרון שבקניית הפרח בחנות פרחים מקצועית לעומת חנות פרחים שלא מספקת תנאי אחסון אופטימאליים.

אודות הכותבת - הכותבת מנהלת חנות פרחים ולאור ניסיונה הרב, היא ממליצה להזמין משלוחי פרחים באתר באליזר www.balizer.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דיווה


 


מאמרים נוספים מאת דיווה
 
שיקולי פרופורציה בעיצוב זרי פרחים
21/09/16 | צרכנות
עיצוב זרי פרחים הוא אמנות של ארגון אלמנטים עיצובים הגלומים בפרחים ובאבזרים על פי העקרונות של אמנות העיצוב. מעצבי זרי פרחים וסידורי פרחים בדרך כלל משתמשים בטכניקות ועקרונות במטרה ליצור קומפוזיציות יפות ונעימות למראה. מאמר זה מסביר את נושא הפרופורציה המומלצת בעיצוב זרי פרחים.

הזמנת משלוחי פרחים לחוץ לארץ עם מסירה מידית
21/09/16 | צרכנות
הזמנת משלוחי פרחים לחו"ל עם מסירה מידית יכולה להתבצע באחת משתי דרכים. אפשרות ראשונה, הזמנת המשלוח מאתר ישראלי שמקושר ברשת בינלאומית של חנויות פרחים. האפשרות השנייה, הזמנת משלוח פרחים ישירות מחנות פרחים בקרבת כתובת היעד למשלוח.

משלוח פרחים לאחר לידה
אישה לאחר לידה מעדיפה להישאר בשקט בבית עם התינוק, מבלי שיטרידו אותה כל הזמן עם ביקורים שדורשים ממנה לארח את האורחים. מצד שני, היא רוצה ושמחה לקבל מתנות שעושות לה מצב רוח טוב. הפתרון הוא משלוח פרחים שמובא על ידי שליח כך שמקבלים מתנה "נטו".

משלוח פרחים תל אביב בתוך עשר דקות אינו מומלץ
19/09/16 | קניות
חברת מוניות אינטרנטית משווקת שירות חדש של משלוח פרחים תל אביב בתוך עשר דקות. מתבקשת השאלה האם השירות מקצועי ומומלץ או שרק נכנס שחקן חדש לשוק משלוחי פרחים שמנצל את תמימות הציבור.

מיומנויות העבודה בחנות פרחים
עבודה בחנות פרחים אינה עבודה קלה והיא דורשת מיומנויות מיוחדות. המאמר מפרט אילו מיומנויות נדרשות ולמי מתאים לעבוד בחנות פרחים.

טיפים להארכת תוחלת חיי סוגי פרחים נפוצים
19/09/16 | גינון
ברגע שפרח נקטף מתחיל לפעול שעון שקובע את תוחלת חייו. צרכן שמזמין משלוח פרחים יכול להאריך את תוחלת חיי הזר וליפות את מראהו אם ינהג לפי הטיפים שמפורטים במאמר.

שתילים ופרחים בעיצוב הבית
יש אין ספור אפשרויות לשילוב פרחים ועציצים בעיצוב הבית. חנות פרחים מקצועית תציע לכם פתרון יצירתיים כמו גם שירות של משלוח פרחים ועציצים.

תוחלת חיי ציפור גן עדן בבית הלקוח
31/12/14 | צרכנות
לציפור גן עדן יש תוחלת חיים ארוכה יחסית, הוא אוהב חום, זקוק למים רבים ולאור. במאמר מוסבר כיצד חנויות פרחים והצרכנים צריכים לטפל בפרח זה על מנת להפיק מהפרח את מלוא פוטנציאל היופי שלו.

עלות משלוחי פרחים
31/12/14 | צרכנות
משלוחי פרחים כרוכים ב-3 הוצאות: זמן עבודת השליח, דלק ועלות הרכב. לכן מוצדק לגבות דמי משלוח. מצד שני, יש חנויות פרחים שגובות מחירים מופרזים. צרכן חכם צריך לבחור חנות פרחים שמציע שירות אמין במחיר סביר.

כללי אמון הציבור לתחום משלוחי פרחים
31/12/14 | צרכנות
תחום משלוחי פרחים והזמנת זרי פרחים באמצעות אתרי אינטרנט של חנויות פרחים אינו מתנהל בצורה שקופה והגונה. ולאור חוק הגנת הצרכן שלא מאפשר ביטול עסקאות בתחום זה, נדרש לאמץ ולהנחיל את כללי אמון הציבור לענף הפרחים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI