דף הבית בית משפחה וזוגיות גינון טיפים להארכת תוחלת חיי סוגי פרחים נפוצים
טיפים להארכת תוחלת חיי סוגי פרחים נפוצים
דיווה 19/09/16 |  צפיות: 11950

פרחים הינם צמחים חיים שרגישים לתנאי סביבה וגידול שמשפיעים בצורה משמעותית על תוחלת חייהם. למעשה מהרגע שהפרח נקטף, מתחיל לפעול שעון שקובע תוך כמה זמן הפרח ימות. אלא ששעון זה מושפע מגורמים כללים כגון טמפרטורת האחסון, איכות המזון, האוויר ורמת האור לו נחשף הפרח. בנוסף, לסוגי פרחים מסוימים יש דרישות ייחודיות שמאריכות את חיי הפרח. הטיפול הפרטני לפי סוג הפרח צריך להתבצע בחמש תחנות האחסון שבהן הפרח נמצא:

1.       אצל מגדלי הפרחים - מגדלי הפרחים מעבירים את הפרחים למקררים מייד אחרי הקטיף. לטיפול בשעות הראשונות שלאחר הקטיף יש חשיבות רבה ולכל סוג פרח המגדלים מספקים תוספי מזון שמתאימים לאותו סוג פרח.

2.       אצל הסיטונאים - בדרך כלל הפרחים נמצאים אצל הסיטונאי לתקופת מעבר קצרה שבה הסיטונאי מחזיק את הפרחים בטמפרטורת קירור אופטימאלית לשמירה על חיי הפרח.

3.       בזמן משלוח פרחים - מאחר והפרחים נמצאים בשלב זה פרק זמן קצר, יש לדאוג שמשלוח הפרחים נעשה ברכב ממוזג, כאשר הפרחים טבולים בכלי עם מים, ושהפרחים לא חשופים לשמש או רוח.

4.       בבית הלקוח - מתן תנאי גידול ספציפיים שמתאימים לכל סוג פרחים שנמצא בזר. להלן מספר טיפים ספציפים שמתאימים לסוגי פרחים מסוימים.


טיפים לסוגי פרחים ספציפיים:

1.       בסוגי פרחים עם אשכול פרחים שפורחים בהדרגה - פרח אחרי פרח - יש לקטום את הפרחים שנבלו, כדי לעודד צמיחת ניצנים חדשים בגבעול. דוגמאות לפרחים מסוג זה: חרציות, ליליות, סייפן, אסתר, ליזיאנטוס.

2.       זרים שמכילים פרחים ממשפחת הליליות (ליליות, שושן צחור, ליליות אוריינטליות) - מומלץ לקטום את האבקנים, כאשר הפרח נפתח על מנת למנוע לכלוך בגביע הפרח ובסביבת זר הפרח.

3.       זר שמכיל ציפור גן עדן - מומלץ להוסיף 2 כפות חומץ לליטר מים. לאחר שנראה כי הפרח קמל, מומלץ לפתוח בזהירות את בית הפרח ולשלוף מתוכו את הפרח השני, שנמצא מוסתר בתוך מעטפת הפקע.

4.       ורדים מעדיפים מים חומציים לכן יש לטפטף מספר טיפות מיץ לימון לאגרטל של ר פרחים שמכיל ורדים.

5.       את קצה גבעולי החמנייה מומלץ לחלוט במים רותחים במשך כדקה.

לסיכום, משלוחי פרחים מזמינים מחנויות פרחים מקצועיות שמשווקות פרחים טריים ואיכותיים ונחוץ לטפל בזר הפרחים בבית בצורה ספציפית לפי סוגי הפרחים שבזר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דיווה


 


מאמרים נוספים מאת דיווה
 
שיקולי פרופורציה בעיצוב זרי פרחים
21/09/16 | צרכנות
עיצוב זרי פרחים הוא אמנות של ארגון אלמנטים עיצובים הגלומים בפרחים ובאבזרים על פי העקרונות של אמנות העיצוב. מעצבי זרי פרחים וסידורי פרחים בדרך כלל משתמשים בטכניקות ועקרונות במטרה ליצור קומפוזיציות יפות ונעימות למראה. מאמר זה מסביר את נושא הפרופורציה המומלצת בעיצוב זרי פרחים.

הזמנת משלוחי פרחים לחוץ לארץ עם מסירה מידית
21/09/16 | צרכנות
הזמנת משלוחי פרחים לחו"ל עם מסירה מידית יכולה להתבצע באחת משתי דרכים. אפשרות ראשונה, הזמנת המשלוח מאתר ישראלי שמקושר ברשת בינלאומית של חנויות פרחים. האפשרות השנייה, הזמנת משלוח פרחים ישירות מחנות פרחים בקרבת כתובת היעד למשלוח.

משלוח פרחים לאחר לידה
אישה לאחר לידה מעדיפה להישאר בשקט בבית עם התינוק, מבלי שיטרידו אותה כל הזמן עם ביקורים שדורשים ממנה לארח את האורחים. מצד שני, היא רוצה ושמחה לקבל מתנות שעושות לה מצב רוח טוב. הפתרון הוא משלוח פרחים שמובא על ידי שליח כך שמקבלים מתנה "נטו".

משלוח פרחים תל אביב בתוך עשר דקות אינו מומלץ
19/09/16 | קניות
חברת מוניות אינטרנטית משווקת שירות חדש של משלוח פרחים תל אביב בתוך עשר דקות. מתבקשת השאלה האם השירות מקצועי ומומלץ או שרק נכנס שחקן חדש לשוק משלוחי פרחים שמנצל את תמימות הציבור.

מיומנויות העבודה בחנות פרחים
עבודה בחנות פרחים אינה עבודה קלה והיא דורשת מיומנויות מיוחדות. המאמר מפרט אילו מיומנויות נדרשות ולמי מתאים לעבוד בחנות פרחים.

טיפים להארכת תוחלת חיי סוגי פרחים נפוצים
19/09/16 | גינון
ברגע שפרח נקטף מתחיל לפעול שעון שקובע את תוחלת חייו. צרכן שמזמין משלוח פרחים יכול להאריך את תוחלת חיי הזר וליפות את מראהו אם ינהג לפי הטיפים שמפורטים במאמר.

שתילים ופרחים בעיצוב הבית
יש אין ספור אפשרויות לשילוב פרחים ועציצים בעיצוב הבית. חנות פרחים מקצועית תציע לכם פתרון יצירתיים כמו גם שירות של משלוח פרחים ועציצים.

תוחלת חיי ציפור גן עדן בבית הלקוח
31/12/14 | צרכנות
לציפור גן עדן יש תוחלת חיים ארוכה יחסית, הוא אוהב חום, זקוק למים רבים ולאור. במאמר מוסבר כיצד חנויות פרחים והצרכנים צריכים לטפל בפרח זה על מנת להפיק מהפרח את מלוא פוטנציאל היופי שלו.

עלות משלוחי פרחים
31/12/14 | צרכנות
משלוחי פרחים כרוכים ב-3 הוצאות: זמן עבודת השליח, דלק ועלות הרכב. לכן מוצדק לגבות דמי משלוח. מצד שני, יש חנויות פרחים שגובות מחירים מופרזים. צרכן חכם צריך לבחור חנות פרחים שמציע שירות אמין במחיר סביר.

כללי אמון הציבור לתחום משלוחי פרחים
31/12/14 | צרכנות
תחום משלוחי פרחים והזמנת זרי פרחים באמצעות אתרי אינטרנט של חנויות פרחים אינו מתנהל בצורה שקופה והגונה. ולאור חוק הגנת הצרכן שלא מאפשר ביטול עסקאות בתחום זה, נדרש לאמץ ולהנחיל את כללי אמון הציבור לענף הפרחים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI