דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה סובלים מגזים?
סובלים מגזים?
פורטל לבית 08/08/16 |  צפיות: 12124

אנשים רבים סובלים מגזים שהופך למטרד לא פשוט. לעיתים הופעת גזים מגיעה עם סימפטומים נוספים כגון נפיחות בבטן, לעיתים גזים מופיעים עם גרפסים או עם צרבות. כל אדם יכול לסבול מגזים, אך לרוב מדובר בבעיה קלה שעוברת מעצמה לאחר יום או יומיים. אך שסובלים מבעיית גזים חמורה, חשוב לטפל בבעיה.


מהם גזים?

גזים יכולים להיווצר כתוצר של מחלה או בעיה הקיימת במערכת העיכול. גזים הם תוצר של תסיסה של פחמימות וחומרים נוספים הנגרמים על ידי חיידקים הנמצאים במערכת העיכול. התוצאה היא גזים שונים כגון מימן, חמקן ומתאן.


הגורמים לגזים הם שונים ורבים:

מזון ואכילה לא נכונה

גזים יכולים להיגרם גם כתוצר של בליעת אוויר בזמן אכילה. אכילת יתר אף הוא הגורם לגזים, הכבדות של הבטן לאחר הארוחה, עומס של הארוחה מקשה על מערכת העיכול לעכל את האוכל הרב שאינה רגילה לו והתוצאה היא שחלק מהמזון אינו נספג בגוף הגורם להופעת הגזים.


אלרגיה למזון

אלרגיה למזון או אי סבילות למזון יכולים לגרום לכך שמזון לא יתפרק עד הסוף, לדוגמה חוסר של אנזים שתפקידו לפרק חלק מסוים של המזון. הרגישות למזון הוא אינדיבידואלי וכל אדם יכול להגיב אחרת. גורם נוסף הוא מזון הידוע כגורם ליצירת גזים כגון שעועית, חומוס, עדשים, אפונה, כרוב, כרובית, ברוקולי ופירות יבשים וכדומה, סוכרים אף הם גורמים לתסיסה במערכת העיכול העלולה להביא לגזים, הדרך הטובה ביותר היא הימנעות ממזון זה עד כמה שאפשר.


מתח ולחץ נפשי

מצבי לחץ, מתח, עצבנות וכדומה, יכולים לגרום למערכת העיכול להאט את תפקודה, במצב זה המזון נשאר בגוף לאורך זמן  והפסולת יוצרת גזים, הדבר אף עלול להביא לעצירות. ישנם מצבים שהתוצאה היא הפוכה: תפקוד מהיר של מערכת העיכול.


נטילת תרופות

במקרים של נטילת תרופות כגון סטרואידים ואנטיביוטיקה יש חשש לפגיעה בפלורת המעיים, שהינם החיידקים הטובים, וכתוצאה מכך גדלה אוכלוסיה של חיידקים המזיקים כגון קנדידה וטפילים הגורמים לגזים.


טיפול בגזים

טיפול בגזים הוא טיפול הבודק תחילה מהו הגורם לגזים, במידה ומדובר ברגישות או אלרגיה למזון, יש להימנע ממזון וניתנת הסברה והכוונה בנושא אכילה כגון לעיסה, שעות הארוחה וכדומה. הטיפול כולל שיקום פלורת המעיים באמצעות צמחי מרפא ותוספי תזונה.


במידה ומדובר בגורם לגזים בעקבות מחלה או בעיות במערכת העיכול כגון קוליטיס, מחלקת קרוהן, עצירות, תסמונת המעי הגס וכדומה, יש לטפל תחילה במחלה ולרוב בעיית הגזים גם תעלם.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

  פורטל לבית

פורטל לבית, הפורטל הגדול לכל השירותים ואנשי המקצוע לבית. רהיטים, אמבטיות, מטבחים, טכנאים, אדריכאלים, סורגים, פרגולות, תריסים, שער חשמלי , פרקטים, הסקה ועוד.



 


מאמרים נוספים מאת פורטל לבית
 
יעוץ זוגי בכפר סא
זוגיות טובה היא זוגיות ששני בני הזוג מרגישים בה בנוחות, לכל זוג יכולה להתאים זוגיות שונה. ולכן חשוב להבין כיצד נתפסת בעיניכם זוגיות טובה. ובדומה לכך חשוב לצין שלא כל הנוצץ זהב . לעיתים בדמיון שלנו אנו רוצים מציאות זוגית אחרת, מפרגנת אוהבת, מפרגנת, מלאת תשוקה – כל מה שחסר לנו בזוגיות הנוכחית. האמנם?

תקנים צבאיים
09/10/22 | תעשייה
ציוד צבאי תמיד נחשב לציוד שעומד בתקנים מחמירים של הצבא, ולכן, גם בתחום האזרחי לא פעם יש דרישה לתקנים התואמים לתקינה הצבאית. לרוב הציוד נמצא בסביבות לחימה מגוונות, ציוד ומכשור אלקטרוני שעומד בפני מזג אוויר קיצוני, ציוד המופעל לאורך זמן ולא ייפגם בעת השימוש כגון מכשור מוטס, ציוד קרקע, מכשור מחשבים, ציוד הגנה וכו '

אישור יבוא ציוד רפואי
אישור רישום בפנקס האביזרים של אמ"ר – אישור ורישום המוצר או האביזר הרפואי בפנקס אמ"ר של משרד הבריאות. הרישום מאפשר את מכירתו לקהל היעד שהוגדר בגוף האישור בלבד. ויש לחדש את האישור אחת לתקופה.

שלבים בדרך לרכישת דירה מקבלן
19/01/21 | נדל"ן
מעוניינים לקנות דירה חדשה מקבלן, מה צריך לבדוק לפני, מה כלול בחוזה וטיפים לבדיקה לפני רכישה

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בחול?
11/01/21 | נדל"ן
האם כדאי להשקיע בנדל"ן בחו"ל או בארץ? מה לבדוק לפני שמשקיעים והאם כדאי להשקיע לבד או דרך חברה?

אחסון דירות
22/06/20 | מעבר דירה
מעבר דירה או שיפוץ דירה דורש לאחסן את הציוד של הבית לתקופה קצרה או ארוכה. שירותי אחסנה יאפשרו לכם לשמור על הרכוש שלכם ולהמשיך בשיפוץ או במעבר עד לרגע שתוכלו להחזיר את הרכוש שלכם לדירה.

דירות להשכרה
10/03/20 | נדל"ן
אם החלטתם להשקיע בתחום הנדל"ן - יש הרבה דברים שאתם צריכים לדעת וללמוד ולכן כנראה שלא הגעתם למאמר הזה במקרה. אז מה חשוב לדעת? איפה מתחילים? איפה הכי כדאי לרכוש דירה להשקעה?

ירושת מקרקעין –מנוחה ונחלה
19/11/19 | נדל"ן
אם בחר היורש הפוטנציאלי להסתלק מחלקו בירושה,הרי שלא השתנה כלום מבחינת מצבו הכלכלי רגע לפני החלטה זאת,וכך גם לעניין מצבו המיסוי-ללא שינוי.אם בחר לקבל את הירושה,סעיף 4 לחוק מיסוי מקרקעין קובע כי הורשה איננה מכירה או פעולה באיגוד

משרדים להשכרה או חללי עבודה
31/10/19 | נדל"ן
משרד או חלל עבודה, מה עדיף? מה היתרונות של כל אחד מהם ואיך לבחור מה מתאים בדיוק לעסק שלך

הקמת מועדון לקוחות
הקמת מועדון לקוחות היא הדרך הקלה והיעילה ביותר לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם ויותר מכך, להביא אותם לחזור ולרכוש מוצרים או שירותים אצלכם. הקמת מועדון לקוחות הנעשה בצורה נכונה בסופו של דבר יגדיל לכם את שורת הרווח.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI