דף הבית רפואה ובריאות הריון ולידה העלמת סימני מתיחה תוך כדי הריון ולאחר ההריון
העלמת סימני מתיחה תוך כדי הריון ולאחר ההריון
ניר חוכיימה 08/03/10 |  צפיות: 3071

סימני מתיחה
אחת הבעיות הנפוצות והמטרידות ביותר בקרב נשים בישראל היא סימני מתיחה לאחר ההיריון. סימנים אלו נוצרים כתוצאה מהתמתחות העור בזמן ההיריון, לאחר שנוצרו קשה להעלימם אם כי עיסוי יומיומי יכול לתרום לכך . ובכן, ישנם דרכים רבות למנוע את סימני המתיחה. הזמן הטוב ביותר לטיפול בסימני מתיחה הוא לפני הופעתם, זהו בהחלט מצב שבו המניעה טובה מן הטיפול.
מן החודש החמישי או השישי להריון יש לעסות את אזורי הבטן והירכיים, זאת על מנת למנוע סימני מתיחה ובכדי לסייע לעור להפוך גמיש יותר. העיסוי עם שמן שקדים או קרם עשיר עוזר, אך מומלצת ביותר הוספת שמן אתרי עם מנדרינה או פרחי תפוז. שמן המנדרינה בטוח לשימוש בזמן ההיריון, הוא מסייע לעור שמן ועייף, והוא אחד השמנים המצוינים לטיפול בסימני מתיחה.
המלצתי לעיסוי (מהחודש החמישי):
? 2 טיפות לבנדר
? 2 טיפות נרולי
? 2 טיפות מנדרינה
הוסיפי 10 מ"ל שמן שקדים ו-2 מ"ל נבט חיטה, מרחי על בטנך ועל ירכייך פעמיים ביום.
ישנן נשים אשר יותר נוח להן להשתמש בקרם שברשותן. במקרה כזה ניתן להשתמש בקרם על בסיס חמאת קקאו (ניתן להשיגה אצל הארומתרפיסטים הבכירים או בחנויות קוסמטיקה ) .
בצקת ונפיחות ברגליים
בצקת בקרסוליים או ברגליים עלולה להוות בעיה בחדשי הריון האחרונים, זו באה לידי ביטוי בנפיחות קלה בקרסוליים לאחר עמידה ממושכת או בסוף היום. עיסוי הרגליים בשמן גרניום יביא להקלה משמעותית .
רצוי שארומתרפיסט יעשה זאת אך גם האם יכולה. יש למרוח שמן על הרגליים בתנועות ארוכות וחלקות, תמיד מן הקרסול אל הירכיים. תנוחה מומלצת להקלה היא הבאת כפות הרגליים למצב בו הן גבוהות יותר מהראש, זוהי תרופה קלאסית המסייעת גם בכאבי גב.
ההימנעות מצריכת מלח רפה ותה חזק תפחית גם היא את הנפיחות ומומלץ לשתות מים מזוככים בלבד !

עצות נוספות
? כנגד הבחילות המלוות את חודשי ההיריון הראשונים, מומלץ לשתות תה זנגביל. מוטב להימנע משתיית תה מנתה וכמו כן מהשימוש בשמן מנטה .
? משקל העובר יוצר לפעמים לחץ על הורידים והעורקים בבטן התחתונה וגורם לבעיות בזרימת הדם, לדליות ברגליים ולטחורים. מנוחה ברגליים מורמות כפי שמתואר לעיל חשובה מאוד וחשוב גם מסייעת במניעת עצירות. הטיפול בשמנים אתרים במקרים כאלה בעייתי משום שרבים מהשמנים שמשתמשים בהם לפתרון בעיות במחזור הדם נכללים בין אלה שיש להימנע מהם בזמן ההיריון, אולם ניתן להשתמש בשמן לימון מדולל בריכוז של 2% בעיסוי עדין ולהרבות באכילת שום טרי או ליטול כמוסות שום .
? האישה ההרה יכולה לעשות אמבטיות כל תקופת ההיריון, דבר העשוי להסב לה הנאה רבה ולהרגיע מאוד. שוב אציין ואדגיש - תוך הימנעות משמנים מסוכנים אותם כבר ציינתי לאורך כל המאמר. כמו כן, אין להתרחץ במים חמים מדי אלא במים פושרים בלבד .
* מקווה מאוד שמאמר זה תרם לך להעשרת הידע ולמוכנות שלך לקראת הלידה
* בכל בעיה , שאלה , התייעצות , חששות שלך את מוזמנת ליצור קשר ללא כל חשש או מבוכה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ניר חוכיימה

ניר חוכיימה,מטפל הוליסטי רב תחומי,מזמין אותכם להתנתק מלחצי היום יום,ולחוות מסע אל עולם שכולו ,רגיעה,ניחוחות,ואיזון הגוף והנפש.
מטפל בטכניקות עיסוי שונות: עיסוי שוודי הוליסטי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי באבנים חמות,עיסוי ספורטאים,עיסוי עם צמחי מרפא,שיאצו,רפלקסולוגיה,ארומתרפיה,פרחי באך, ואיזון גוף-נפש.
כניסה  לאתר -htpp://www.artist-massage.co.il

;



 


מאמרים נוספים מאת ניר חוכיימה
 
מסאז'ים עד הבית
כאשר מזמינים עיסוי עד הבית יש לברר פרטים על הטיפול ועל המעסה משך זמן טיפול ?מחיר? מצד אחד חשוב להישאר שפויים מצד שני זול מדי יתבטא באופיו של הטיפול. בחירת מעסה צריכה להיעשות בקפידה שכן הנאתך,גופכם,ומיטב כספכם על הפרק. שנות נסיון המטפל ?אתר אינטרנט חשוב כדי להתרשם מהמעסה?הציוד איתו מגיע?אמצעי תשלום ?

שמנים אתריים שימושים וטרינרים
אם אינכם רוצים להרטיב את פרוותם. שמני הלבנדר ועץ התה טובים לטיפול בפצעים קלים : הוסיפו מספר טיפות שמן למים רותחים ומצוננים מעט ומרחו על עקיצות,שריטות ופצעים אחרים. פציעות כתוצאה מנשיכות או שריטות עלולים להזדהם ולהתמלא מוגלה משום שהעור נסגר לפני שהרקמות העמוקות יותר נרפאו . הנחת רטיות חמות עם שמן עץ התה בתדירות גבוהה תמשוך את המוגלה החוצה ותחטא את הפצע כך שהוא יתרפא כראוי .שמן ברוש טוב כנגד פצעים באוזניים נגבו את פנים האוזן פעמיים ביום עם טיפת שמן על צמר גפן .

עיסוי רפואי יותר מרק מהנה
המודעות לעיסוי רפואי נוגעת בד בבד עם מצבים של מתח,עומס בעבודה,קירבה,תשומת לב,שחרור מעצורים רגשיים,איזון גוף ונפש המטרה היא למנוע כאב ומחלות עתידיות אשר אם לא נלמד ונקשיב לגוף הוא לא יאחר להגיע. ישנו קשר ישיר בין מתח מתמשך להפתחות מחלות כגון:בעיות עיכול,לחץ דם גבוה,מגרנות,אסטמה.

שמן עץ התה מאוסטרליה באהבה
שמן עץ התה אינו מגרה את העור,הוא אחד מן השמנים שאפשר להשתמש בהם ישירות על העור כאשר הוא אינו מדולל.מתאים למצבים של עור אדום,נפוח או מודלק,אקזמה,פטריות בציפרניים,פסוראזיס,דרמטיטיס,פצעיקור,אבעבועות רוח,הרפסים,יבלות,פצעי בגרות(אקנה),פצעונים המופיעים לפני מחזור(ממליץ על משחה ארומתרפית )טיפה יחידה של שמן עץ התה על הפצעון תביא להיעלמותו המהירה.

עיסוי מקצועי-קחו פסק זמן ממרוץ החיים
מסע החיים מוביל אותנו לרגעים טובים יותר או פחות הדאגה לרווחת המשפחה,המצב הכלכלי, העבודה ,התקדמות בחיים,קשיים מנטאלים,מסע החיים מזמן לנו לחץ,מתח,התרוצציות במרוצת הזמן . מרבית האוכלוסיה בישראל חיה במרוץ אחרי הזמן ולא תמיד שמים לב לעצמם,לגופם,ולצרכים החשובים בחיים .

עיסוי ארומתרפי
אנשים רבים פונים אל הרפואה המשלימה בכדי ליצור איזון גוף ונפש,טיפול במחלות עור שהרפואה הקוונציונלית לא נתנה להם מענה ,הקניית שלווה,רוגע ומנוחה . אחד האלמנטים החשובים ביותר אשר נותנים מענה להיקף רחב של בעיות הוא הארומתרפיה .

השמנת יתר פתרון והתמודדות
31/01/11 | השמנת יתר
השמנת יתר ,ירידה במשקל, דיאטה , נשמע מוכר ? כולנו רוצים להיות רזים יותר,להיראות טוב יותר ואין ספק שזה דבר שנותן לאדם להרגיש טוב יותר מבחינה מוראלית ורגשית . אנשים רבים מנסים דיאטות בכל צורה שהיא,בכל סגנון אפשרי וכל זאת על מנת להשיג תוצאה אחת וברורה להיראות טוב יותר . דיאטות אלה מציבות אתגר במישורים הרגשיים והפיזיים, במאמרי אסקור את הפתרונות ואת דרכי התמודדות.

המדריך הארומתרפי למחלות עור
ניתן לטפל בעזרת שמנים אתריים בכל סוג של עור ובמגוון רחב של בעיות עור כמו פצעי בגרות,סדקים,סימני מתיחה,אקזמה , פסוריאזיס יבלות,פריחות (גם באיברים מוצנעים) שלבקת חוגרת פצעי חום,פצעי קור,פצעונים(עקב שינוי הורמונאלי),אדמומיות וגירויי עור.

המדריך ליולדת - הלידה
אין צורך להכביר במילים על כמה משמעותית, אדירה ועצומה היא חווית הלידה לאישה. כל מי שעומדת לעבור את החוויה או עברה אותה מתכוננת פיזית נפשית ורוחנית לרגעים הללו. הנה כמה טיפים לגבי צמחי מרפא, צמחים ושמנים אתריים שיכולים להעצים את החוויה, להקל במקרי כאב, לזרז ריפוי ולהנעים בכלל

הזדקנות העור
נשים רבות נלחמות בתופעת שמירת העור מפני הזדקנותו. האם באמת אפשר לשמר את העור שיראה מטופח עד מאוד? מאמר זה יענה על שאלותיכם הרבות, ייתן לכם טיפ לשמירה על העור מפני הזדקנותו. העור מזדקן בדרכים שונות עם הגיל ,ייתכן שינוי צבעו, יובש, חספוס ורפיון, לפעמים, גם מופיעים ורידים דקים בלחיים. טיפולי ארומתרפיה ומשחות המיוצרות ע"י צמחי מרפא יכולים להקטין בעיות אלה עד למינימום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI