דף הבית רוחניות תראפיה יש מקום להכל
יש מקום להכל
shimi 26/03/10 |  צפיות: 14107
השבוע יצא לי לראות את פניה השונים של האמת. את פניה הרבים של האמת. את פניה של האמת שבחווית עולם דואלית וצרה לא יכולים לחיות בשלום. את פניה של האמת שרק רוחב לב ותודעה יכולים להחזיק יחד.
בשלישי בערב ליבי היה נתון לנערה שנמאס לה להגיע לבקר את אביה בבית הכלא, נמאס לה מהחיפוש המשפיל הנערך על גופה ובמיוחד נמאס לה לחשוש מדפיקת השוטרים בדלת, המודיעים כי שוב באו לקחת את אביה. הכעס על אביה מגן עליה ושומר עליה מקשת הרגשות השבריריים שבאכזבה החוזרת ונשנית. בחמישי בבוקר נכנסתי למחלקת הגמילה בכלא אשמורת בה אני מעבירה קבוצת מדיטציה נרגשת כולי לרגע הגדול לו הם חיכו זמן רב. קבוצת אנשים ששנים רבות ידעו רק לאכזב ולפגוע ביקרים להם ברגע הגדול בו הם מראים ליקיריהם ולעצמם פנים אחרות שלהם. י'גייס את כשרון הציור שלו ששנים לא קיבל ביטוי וקישט את קירות חצר האגף. פתאום היה שם בחצר האפרורית ים, סיפור ממלא בכח ואפילו מקדש קטן עם סמל ין וינג ונרות. החצר המקושטת רוצפה שולחנות, כדורי שוקולד תוצרת ידם וסביב השולחנות בני המשפחות.
באותו הבוקר הגברים האלו איתם אני יושבת לשיחה ומדיטציה שבוע שבו הפכו בן רגע לאבות גאים.
ד' סיפר בגאווה בעודו מחבק את בנו שהוא ירש את השכל מאביו ולומד בחמש יחידות מתמטיקה.
א' שיושב בוקר בוקר למדיטציה ולרגע לא העליתי על הדעת שהוא איש משפחה היה מוקף בילדים קטנים ומתוקים שהגיעו עם גיסתו. בהמשך, במהלך ההצגה אני אבין גם שאישתו עזבה אותו כאשר נכנס שוב לכלא. דפנה רובינשטיין, בימאית צעירה ייבאה מתקופת לימודיה באנגליה את הרעיון של קבוצת תאטרון בכלא.
חוג התאטרון במחלקה כבר העלה שלוש הצגות כולן מבוססות על סיפוריהם האישיים אותם רוקמת דפנה ביד אומן לתוך מחזותיו של שיקספיר וגדולים אחרים. אני יורדת עם דפנה והחבורה הנרגשת לאולם בו תתקיים ההצגה, הם מחממים את קולותיהם עדיין במדי הכלא החומים. דקה אחרי זה הם לבושים בבגדי ילד, גולש, עבריין ושוטר. המשפחות מתחילות להכנס וא' קורא לי להצטרף אליהם למאחורי הקלעים למדיטציה קצרה לפני ההצגה. הם יושבים שם עצומי עיניים במעגל כסאות פלסטיק ותלבושות ונושמים. עם סיום המדיטציה הם חוזרים ביחד על קריאתם של הנרקומנים האנונימיים המדברת על כח ואמונה.
לאורך ההצגה תשומת הלב שלי מתחלקת בין המתרחש על הבמה לבין הקהל. בעוד י' שר את נשל הנחש אני צופה בשני בניו הנאים בני העשרים פלוס יושבים ומסתכלים בו במבט גאה ומלא אושר. אני תוהה מתי לאחרונה חשו גאים באביהם הנקי מזה מספר חודשים. תוהה מה עובר בראשו של הנער הלומד חמש יחידות מתמטיקה בעודו צופה באביו מגלם את עצמו בסצינה בה בא לבקר אותו חבר סוחר מהעבר ומודיע לו בזלזול שלעולם לא יצליח- " נתראה בדודה הבאה שלך", הוא זורק לו ויוצא. כמה היה לי קל לכעוס מרחוק על אביה של הנערה בה אני מטפלת המאמלל את חייה. כמה מתבקש היה לאהוב את החברה האלה על הבמה במלוא ליבי ולרצות כל כך שיצליחו להשאר נקיים ולחזור לחיק משפחותיהם. לאורך החודשים בהם אני יושבת איתם למדיטציה פגשתי בלבבות שרוצים שינוי, לא היה שם סיפור ושייכות. במהלך ההצגה הסיפורים צצים ואיתם השייכות למשפחות פשע ועולם עבריינות. אבל התקווה, הפחד והרצון הגדול אופפים את ההצגה ואת עיני המשפחות שמרשות לעצמן לשהות שם יחד עם השחקנים\ אסירים. טיך נהאת האן , מורה המדיטציה הגדול וזוכה פרס הנובל לשלום כתב בשירו:
"...אני הילד באוגנדה, כולי עור ועצמות רגליי דקיקות כקני במבוק
ואני גם סוחר הנשק המוכר נשק קטלני לאוגנדה.
אני הילדה בת ה-12, פליטה על סירה קטנה המשליכה את עצמה על האוקיינוס לאחר שנאנסה בידי שודד ים. ואני הוא השודד, שליבו אינו מסוגל עדיין לראות ולאהוב" במדיטציה קבוצתית יומיים אחרי חשבתי לעצמי מה זה אומר להיות גם האסיר המייחל וגם הבת המאוכזבת בתוכי? הסתכלתי על האדם היושב מולי ועל אינספור הרגשות שעולים בי בראותי אותו ותהיתי האם אני יכולה לאכלס בתוכי בו זמנית את האהבה, האכזבה, הכעס והכאב שעולים בי בראותי אותו. לאכלס בתוכי את כל הסיפורים על העבר והעתיד ואת רגישותו של הרגע ולא להמליך ליותר ממלכות רגעית אף אחד מהם. לא לבחור לא בנערה שבי ולא באסיר. לבחור בשניהם.
כתבה: בת אל

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 shimi


 


מאמרים נוספים מאת shimi
 
שיעורי קונטקט מה זה כולל?
10/09/11 | מדיטציה
הריקוד ידוע כדרך הטובה ביותר ליצירת איזון בין הנפש לגוף באופן בלתי אמצעי ומשחרר. לימודי קונטקט מאפשרים לכל אחד לחוות את הריקוד דרך טכניקת תנועה של מגע זוגי או קבוצתי בתנועות מיוחדות הנותנות דגש על העברת שיווי המשקל מנקודה לנקודה באופן מאולתר לחופש יצירתי וביטוי עצמי אופטימלי.

מהו דמיון מודרך?
10/09/11 | מדיטציה
דמיון מודרך היא שיטה אשר באמצעותה ניתן להביא את החלומות והרצונות הפנימיים לידי מציאות אמיתית לשינוי דפוסי המחשבה הרגילים והמקובעים על ידי שימוש בדמיון שבו ניתן לראות כתמונה חיה את הכל מתגשם תוך כדי מתן דגש ותשומת לב לכל פרט ופרט ותחושה כאילו המדובר בחוויה עצמה עד אשר היא תתגשם

כרתים – כובשים את אי היווני
נומיינד ו Yoga Travels חוגגים עשור להקמתם – ומטיסים אתכם לחגיגה שלא נראתה עד היום. פסטיבל ריקוד מדיטציה, מסיבות וסדנאות עם מיטב המורים ל 5 לילות באי הקסום כרתים. 2 מטוסים, 350 משתתפים ב 3 מתחמים עם חגיגה ענקית במפרץ הכי יפה באי כרתים יוון.

יוגה צחוק - זה לא צחוק
18/06/11 | יוגה
במאמר זה החלטתי לתת במה למוסד הזה - יוגה צחוק - שנכנס בשנים האחרונות גם לארץ, נכנס בחטף וסחף המונים. אני חייבת לציין כי ההתהדרות הזאת של כל סדנה איזוטרית במושג יוגה קצת מכעיסה אותי אבל יחד עם זה אני מודה ומתוודה, עכשיו, לאחר שקראתי קצת חומרים בעניין, כי בכל זאת יש כאן משהו.

ואם סדנאות ה יוגה צחוק מאמצות אי אילו כלים מעולם היוגה על מנת לשחרר עכבות ולעודד צחוק - לכבוד הוא לנו - אנשי היוגה.


מדיטציה ודמיון מודרך חלק ב'
18/06/11 | מדיטציה
מדיטציה, על שלל סוגיה, היא מסע. כמו לקראת כל מסע מוצלח כדאי להתכונן מראש: להכיר את המקום, לאן כדאי ללכת, איך כדאי להתלבש, מה קוד ההתנהגות המקומי. מכאן, השמים הם הגבול. לכו תדעו את מי תפגשו, לאן תתגלגלו, ואילו חוויות מדהימות תאספו בדרך.

מדיטציה ודמיון מודרך - חלק א'
18/06/11 | מדיטציה
אחר צהרים אחד, לפני כחמש שנים, אחרי תקופה של כמה חודשים בחו"ל, ללא עבודה, ללא דירה ועם תחושה של יאוש צורב ומחלחל, התפללתי אל אלוהים מכל ליבי שיעזור לי למצוא את הכח להמשיך ואת הנתיב שלי למקום טוב יותר.

סיימתי את התפילה בתחושה של הקלה, וכמה דקות אחר כך תפסו עיני את הספר "כוחו של התת מודע" של ד"ר מרפי. קניתי את הספר כשנתיים לפני כן בעקבות המלצה של ידיד ומעולם לא עיינתי בו. הפעם הרגשתי צורך לפתוח אותו מתוך תחושה שזה המענה של אלוהים לתפילה שלי.

מאז ועד היום אני עושה מדיטציה מידי יום, וחיי השתנו לבלי הכר. החוויה הקיומית של בלבול וחוסר אונים פינתה עם הזמן את מקומה לתחושה של שמח


הומאופתיה- מה זה אומר, באמת?
תמצית ההיגיון ותפיסת העולם ההומאופטית - מלווה בדוגמאות המובאות בגוף הטקסט. זהירות!!!! המידע המוגש בשורות הבאות, יכול, בקלות יחסית, לשנות את תפיסת מציאות החיים.

על הטופו לבדו
מקורו של הטופו מפולי הסויה והוא מהווה מרכיב עיקרי וחשוב בתזונת ארצות המזרח. אנחנו פוגשים אותו בחנויות הטבע ובסופר, רואים אותו מופיע ככוכב" טרנדי" בתפריטים וספרי בישול ולא תמיד מפנימים את יתרונותיו הרבים והאפשרות לשלבו במטבחנו.

היכונו היכונו ל 21 בדצמבר!!
מבחינה אסטרולוגית ה 21 בדצמבר הוא יום בעל חשיבות עילאית, בו השמש עוברת ממזל קשת אל מזל גדי, דרך נקודת רום השמיים המשמעותית. זהו זמן המעבר הרישמי בין הסתיו אל החורף. זהו הזמן, על פי מפת הלידה, שבוא אדם מגיע לבגרות.

סלט סלק עם שומר ונענע
פעמים רבות יוצא לנו להיתקל באנשים שאינם אוהבים סלק. לחלקם, בעיקר יוצאי מזרח אירופה, טראומות ילדות מסירים עמוסי סלק המתבשלים על הכיריים לצורך הכנת בורשט תוך כדי הפצת ריח דומיננטי בחלל הבית. אחרים פשוט נרתעים מהשורש הסגול הזה המשאיר את הידיים מוכתמות כאילו זה עתה סיימנו משמרת בבית מטבחיים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI