דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה אקטואליה חרם
חרם
צו פיוס 13/06/10 |  צפיות: 3550

בערב ערב חג השבועות ארגנו מספר גורמים אזוריים "תיקון שבועות" שהתקיים במכלול הסינמטק בשדרות ובמבני הציבור הסמוכים אליו.
בין המארגנים: עמותת התיירות של המועצות האזוריות, "הלל – ספיר", דיקן הסטודנטים בספיר.

טרם האירוע, קראו מנהיגי הגרעין התורני בשדרות להימנע מהשתתפות בתיקון, ככל שהרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בארץ, ישתתף בו.

בפועל, ציבור גדול וחשוב של אנשי הציונות הדתיים בעיר אכן החרים את הכינוס, שכל "חטאו" היה שבאחת מכיתותיו הרצה הרב קריב.

יאמר מייד, חרם בוטה זה שומט את הקרקע מהמשך שיתוף הפעולה העדין שמתקיים בין הגרעין התורני שהולך ומתיישב בעיר הנפה שלנו לבין רוב מניינו של ציבור התושבים בישובי הסביבה.

התנועה ליהדות מתקדמת הינה בשר מבשרה של יהדות העולם. רבים מחברינו מעבר לים שייכים לתנועה זו. התנועה מקיימת באזור בית מדרש קבוע למען סטודנטים ב"ספיר" ולתושבי הנגב המערבי. אין מצב שנסכים לדו קיום תרבותי שיתבסס על הפקרת חברים רבי זכויות כחברינו בתנועה יהודית וישראלית מפוארת זו.

שימו לב, החרם הוכרז בגין עצם הזמנת הרב הרפורמי להרצאה אחת מבין ארבע. מה היה קורה לו הוא היה מתכבד בנאום בפני המליאה, כנואם יחיד?

התנהגות הציבור שרוממות אחדות ישראל בגרונו היתה במקרה זה בלתי נסבלת.

לשמחתי, הימים חולפים והזדמנויות רבות להתנצלות, לתיקון, יתגלו לממהרי ההחרמה.

האם יסכינו המלבינים פני חברם ברבים למצוא את הדרך לשיתוף פעולה מתוך כבוד הדדי, כבוד שאינו משולל ויכוח חריף?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 צו פיוס


 


מאמרים נוספים מאת צו פיוס
 
ירושלים של זהב או של אור / מתי הורוביץ
מזה שנים אני מתפלא מדוע הפך "יום ירושלים" ליום שמחה דתי-ימני-לאומי, בעוד שירושלים שייכת לכולם - לכל החפצים בערכי צדק ושלום בעולם.

רדידות השיח הציבורי / אלחנן הורנמן
רבות הטענות על כך שהשיח הציבורי בישראל רדוד. בעיניי, הסיבה העיקרית לכך נעוצה בזה שקשה למצוא אנשים שיבחנו את הנושאים לעומק לפני שהם מביעים דעה.

"כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם"
14/04/11 | צדק חברתי
לעזאזל. לפעמים הדעת פשוט לא מסוגלת להבין מדוע ממשלה יהודית בארץ ישראל מקבלת החלטות כאלה. קבוצה של שרים, חרדים ברובם, הנלחמים חדשות לבקרים על שמירת הצביון היהודי של המדינה בנושאים של שבת וכשרות, מפרה בבוטות ובנבזות את אחד מחוקי התורה הברורים ביותר. כיצד ממשלה נבחרת במדינה דמוקרטית, מעיזה לסלק 400 ילדי עובדים זרים בחזרה לארצות המוצא של הוריהם, שהם עצמם מעולם לא גדלו בהן, ישראלים לכל דבר, שכל חטאם הוא בכך שהוריהם לא החזיקו באישור עבודה חוקי בזמן הוצאת 'פסק הדין' הדרקוני, ובכך שטרם מלאו להם 18 שנים.

לשאלה איך אתה עושה שלום / טל פרי
21/03/11 | מוסיקה
ברמת העיקרון אני חושב שזה מאוד נלוז לצטט שירים כדי להגיד אמירה עמוקה. לטעמי זה מעיד על דלות כושר הביטוי והעדר מקוריות המחשבה.

בחרתי לצטט את השיר הבא כי כבר כחודש שאני מתעסק בזהות שלי כיהודי, אומר לעולם ומגלה לעצמי שאני מבולבל, ונדרש לשאלה מה זה קשור לצו פיוס.


שתי מדינות לשני עמים / טל פרי
02/03/11 | זהות
שוחחתי היום על השאלה מדוע פחות אנשים מגיבים לדבריי לאחרונה. אני סבור שזה כי לאחרונה נמנעתי מלהשמיץ דתיים. הגעתי למסקנה הזאת תוך כדי שיחה, והמשכתי ואמרתי, בלצון, כי אולי כדאי שאחזור להשמיץ דתיים, הרי זה הדבר הנכון לעשות. בן-שיחי הסכים שהרי באמת הם ראוים להשמצה. אפשר לדוגמא לדבר על "דב ליאור".

מי שמאמין לא מחרטט / לינוי בר גפן
06/02/11 | זהות
מיהו חילוני? מי שמקפיד לאכול טרף אבל מתפלל בשעת מצוקה? ואולי מי שמדליק סיגריה מנר השבת? ומיהו חרדי? כל מי שמכריז על עצמו כזה או שמא הרב שלו? לינוי בר גפן תובעת אחריות בהגדרות.

שנה מכה / יונתן יבין
10/01/11 | אקטואליה
2010 לא באמת הייתה שנה נפלאה או מזעזעת. כמו שלא תהיה גם 2011. ובכל זאת אנחנו מרגישים צורך לסכם את העבר ולייחל לעתיד. כאילו שמישהו מרגיש בכלל את חילופי החודשים. יונתן יבין סופר לאחור

כאן גרים בכיף / עינת ברזילי
12/12/10 | דת ומדינה
מקסים ואלינה סרדיוקוב יתחתנו בעזרת השם ובעזרת בג"צ. אבל יש עוד אלפי גרים בארץ שרבנים מקומיים מסרבים לרשום לנישואים מטעמי עליונות על הממסד הדתי – ציוני. זה הזמן לרפורמה

צל ואור בירושלים / עו"ד יובל אלבשן
05/12/10 | אקטואליה
מעשה בדירת עמידר בירושלים, שהמוסדות המטפלים חסמו את חלונותיה ומנעו ממנה אור. החושך, לפעמים פירושו אטימות.

זהות יהודית במאה ה-21 – מה זה בכלל?
25/08/10 | דת ומדינה
תוהים מהי מבחינתכם זהות יהודית במאה ה-21? לכל ישראלי יש את התשובות שלו: יהיו שיגידו כי זהות יהודית היא ציון החגים היהודיים; אחרים יטענו כי זהות יהודית הינה שמירת כל מצוות התורה; ויהיו גם כאלה שיאמרו כי זהות יהודית היא לגור בארץ ולשמור על הפולקלור היהודי מבית אימא. יהדות היא אפוא מגוון נרחב של תשובות לשאלות בסיסיות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI