דף הבית רפואה ובריאות בריאות הנפש טיפים להתמודדות עם חרדת בחינות
טיפים להתמודדות עם חרדת בחינות
נציג לונדבק 13/06/10 |  צפיות: 2330

טיפים להתמודדות עם חרדת בחינות:

  • שינוי דפוסי חשיבה- לעיתים חרדת הבחינות נובעת מגורמים פנימיים הנובעים מחשיבה שגויה. למשל, ישנם אנשים שחוו כישלון בבחינה אחת או מספר בחינות ונוטים לחוש תחושת כישלון כללי עד חוויית חייהם ככישלון. יש להוביל לשינוי בדפוסי החשיבה ולשנות את מדרג החשיבות של הגורמים בחייהם- הערך העצמי לא נקבע לפי הציון במבחן זה או אחר.
  • הפחתת גורמי לחץ חיצוניים- לעיתים, החרדה נוצרת כתוצאה מלחצים חיצוניים מרובים, לדוגמא ריבוי קורסים. אנשים המתקשים להתמודד עם עומס הלימודים, מומלץ לנסות להקל על העומס ולהפחית קורסים.
  • לימוד רציף לאורך כל הסמסטר- סטודנטים רבים נוטים להזניח את הלימודים במהלך הסמסטר, ומתחילים ללמוד רק לקראת המבחן. על מנת להפחית את העומס, אשר ממילא גדול בתקופת בחינות, מומלץ ללמוד לאורך כל הסמסטר על מנת למנוע מצב בו הסטודנט פוגש לראשונה את החומר בתקופת הבחינות.
  • טכניקות לימוד חכמות- סטודנטים רבים אינם יודעים ללמוד בצורה "חכמה" ובמקום להתרכז בעיקר מתרכזים בתפל או בשינון כמות גדולה של חומר מבלי לערוך סיכום של החומר הנדרש. כמו כן, מומלץ לנסות לנהל את הזמן. במסגרת ניהול הזמנים חשוב להגדיר זמן ללימוד וכן זמן למנוחה והפסקה.
  • מנוחה והפסקות- לימוד רציף ואינטנסיבי יעיל למשך זמן מוגבל. זמן מנוחה עדיין משמש לעיבוד של החומר הנלמד גם אם איננו לומדים אקטיבית. כמו כן, הפסקות חשבות לשמירה על מצב רוח טוב. כמובן שחשוב לא להגזים עם הפסקות.  משך ותדירות ההפסקה אינדיוודואלים אולם נראה כי בממוצע מומלצת הפסקה של 15 דקות כל שעה וחצי.
  • פעילות גופנית- פעילות גופנית גורמת להפרשה של חומרים במוח כמו אנדורפינים, המסייעים ביצירת תחושה טובה, שיכולים לסייע בזמן עומס ולחץ.
  • טיפול תרופתי- חשוב להבחין בין אנשים שחרדת הבחינות היא חלק מדפוס החרדה הכללי, לבין אנשים הסובלים מחרדה ולחץ נקודתי. במקרים בהם חרדת הבחינות מהווה חלק מהפרעות חרדה נוספות או כהפרעת חרדה כוללנית לרוב מקובל לתת גם טיפול תרופתי ממשפחת ה- SSRI, תרופות כגון ציפרלקס או פרוזאק. במקרים בהם מדובר בעליית מתח נקודתית לפני משימה מסויימת ניתן לטפל תרופתית בתרופות הרגעה או תרופות המפחיתות את הביטויים הגופניים של החרדה.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נציג לונדבק


 


מאמרים נוספים מאת נציג לונדבק
 
להשאיר את הסטיגמה מאחור
דיכאון וחרדה הן בעיות לא קלות, המציבות את הסובל מהן בדילמה אמיתית של חשיפה חברתית. קשה "לצאת מהארון" כאדם הסובל מדיכאון, פחות בשל הדיכאון עצמו ויותר בשל הסטיגמות החברתיות. נראה שלאנשים קל יותר להודות בכאב גופני, בקושי פיזי, מאשר בקשיים הנחשבים נפשיים בלבד. אנשים מתקשים יותר לספר לחבריהם שביקרו אצל הפסיכיאטר, מאשר לספר על ביקור אצל רופא המשפחה.

תכנון לעתיד עם דמנציה - פרק ד'
תכנון משפטי לעתיד עם דמנציה פרק ד' – נהיגה עם דמנציה

תכנון לעתיד עם דמנציה - פרק ג'
תכנון משפטי לעתיד עם דמנציה פרק ג' – תכנון לעתיד לגבי החלטות רפואיות

חרדות אצל סטודנטים
ד"ר אילן טל, פסיכיאטר מומחה, מנהל הקליניקה לתמיכה רגשית ונפשית במרכז ד"ר טל

תכנון לעתיד עם דמנציה-פרק ב
תכנון משפטי לעתיד עם דמנציה מתוך אתר העמותה האוסטרלית לאלצהיימר פרק ב' – תכנון לעתיד לגבי החלטות כלכליות

זיהוי ריח כניבוי לאלצהיימר
קושי לזהות ריחות עלול לנבא הידרדרות קוגניטיבית מתוך: Archives of General Psychiatry, July 2007

עצות למשפחות חולי אלצהיימר – כיצד להקל על הטיפול?
מחלת האלצהיימר היא מחלה ניוונית מתקדמת המשפיעה על חיי החולה והמטפל כאחד. האתגרים היומיומיים נעים מקשיים מעשיים לקשיים רגשיים. להתמודדות עמם יש השלכות משמעותיות על איכות חייהם של כל המעורבים. הסתגלות למחלה פירושה התמודדות עם כל אתגר בתורו. יחד עם זאת, קיימים שיטות וטיפולים לשיפור ולייצוב התסמינים לטובת החולה והמטפל גם יחד.

תכנון לעתיד עם דמנציה-פרק א
מתוך אתר העמותה האוסטרלית לאלצהיימר

אינטרנט מסייע בהאטת אלצהיימר
חוקרים מצאו כי ביצוע חיפושים באינטרנט עשוי לשפר את הפעילות המוחית של אנשים מבוגרים. בנוסף, הוא עשוי להאט ואף למנוע את ההידרדרות הקוגניטיבית התלויה בגיל אשר עלולה לגרום למחלת האלצהיימר. מאת: ג'ונתן ליק, The Sunday Times

האם אלצהיימר מגן מפני סרטן?
ישנו סיכוי נמוך יותר לחלות במקביל גם באלצהיימר וגם בסרטן מאת: מייקל פורדי
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI