דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה איכות הסביבה מעורבות ציבור לנושא של נפגעים ואיכות סביבה
מעורבות ציבור לנושא של נפגעים ואיכות סביבה
דנה הראלי 22/07/08 |  צפיות: 3165

מעורבות ציבור לנושא של נפגעים ואיכות הסביבה:

1. בחוק חופש המידע-  חוק חדש יחסית אשר נותן את הזכות לקבל מידע, גם אם אנו לא צד בעניין,בניגוד להלכות קודמות הוא עיגן את הזכות שלנו לקבל כל מידע מכל רשות ציבורית.
 בסע' 10 שמיוחד לדיני איכות הסביבה, חוק זה מאפשר לכל אזרח לבקש מידע מרשויות מקומיות ,האזרח לא צריך להוכיח טעם אישי לבקשה, ישנן אומנם הגנות למשל אם רוצים  לדעת אילו אנשים אושפזו אבל חוק חופש המידע מאפשר קבלת  מידע .
לפי סע' 10 כשרשות שוקלת אם לתת מידע  דבר המתאפשר בחוק ככל הקשור למידע באיכות הסביבה, היא תשקול בכובד ראש מאחר והדבר מעניין את הציבור ויש הנחייה מפורשת וספציפית.
2. כלי נוסף שמאפשר לציבור להיות מעורב  הוא ע"י שימוש ב-"חוק התכנון והבניה סע' 100 כלי שמאפשר לציבור להתנגד לבנייה, ארגונים ירוקים משתמשים בסע' זה באופן תכוף ומגישים התנגדויות רבות על תוכניות בנייה לעתיד, להתנגדויות אלו משקל רב שבעקבותיו מצליחים לשנות פרטים רבים בתוכניות הבניה , דיני איכות הסביבה שמים סביבה דוקטרינה שנקראת "דוקטרינת המודעות הציבורית" מונחים שבסיסם הדעה שכל המשאבים כמו הים והירק נמצאים ברשות הציבור והממשלה רק שומרת נאמנה ולעיתים אנשים משתמשים לצרכים פרטיים וכלכליים .
שני כלים אלו הם כלים שמשתמשים בעיקר בסע' 100 לא מעט פעמים מגיעים לפשרות בדרך ופעמים אחרות אין ממש סיבה לתבוע לא כל תביעה יש בה לקבל התנגדות הכלים אומנם טובים אך לא תמיד מצליחים.
אם כן לשם מה קיימת חקיקה? חקיקה קימת במקומות שזקוקים לטיפול למשל נגד אפליית נשים כנ"ל באיכות הסביבה אך מעט מהם באמת אפקטיביים.

כלים נוספים למעורבות הציבור : ( חומר משנה שעברה) חוק סדר הדין הפלילי- במשפט הפלילי המאשים הוא המדינה, אך המשפט הפלילי הכיר בדיני איכות הסביבה כשונים ולכן סע' 68 מתיר לפרט להאשים בעבירה המנויה בתוספת השנייה, כאן האזרח יכול להגיש קובלנה ולא המדינה, זה הרצון שהאזרח יהיה מעורב בדיני איכות הסביבה , הרוב המכריע שנמצא בתוספת השנייה עוסקים בדיני איכות הסביבה ( תשעה מתוכם).
תוכניות מתאר – חוק התכנון והבנייה עוסקים בתוכנות מתאר, מחוזית, מקומית,מפורטת וארצית. הארצית מאושרת ע"י הממשלה והכי גבוהה בהיררכיה .לגביה לא ניתן להגיש התנגדות ביום יום כן מגישים התנגדויות לתוכניות מתאר ארציות הנוהל כאן חזק מהחוק ולא מעיזים לשנות זאת. תוכניות מתאר מחוזיות ומטה , הציבור יכול להגיש התנגדות לכל תוכנית. יש לכתוב מדוע מתנגדים ומה רוצים לשנות , וועדה ממונה דנה בזה ומגישה את מסקנותיה. כל תוכנית מתאר צריכה להתאים לתוכנית שמעליה בהיררכיה .

ישנן תביעות בדיני איכות הסביבה שלא גורמות נזק גופני באנשים אלא תביעות כנגד כרסום במשאבי טבע , למשל בנושא בנייה על חופי הארץ , בעלי ההון עוקפים בדרך כלשהיא את הדרישה לעשות תסקיר ובונים בשטח, ישנן סייגים לבנייה על חוף הים כמו צורכי תיירות ומה שהם עושים הם כביכול בונים למטרה זו ואז מסיבים את הבניין למגורים , וכשהבניין כבר קיים יש בעיה להרסו.
בארץ הבעיה היא מודעות כי ישנה זכות ע"פ  תמ"א התנגדויות בדיני ניקיון ואיכות הסביבה הולכות ומתרחבות וניתן כיום להגיד כי כל החופים במדינה שייכים לאוכלוסייה והאינטרס הציבורי הוא לשמור על מרבית החופים פתוחים לאזרחים
מקרה נוסף- מקרה פארק רעננה- שטח ציבורי שאושר לבנייה ציבורית ואז החליטו לגדר אותו ולגבות תשלום ממי שלא תושב רעננה מה יקרה אם נאשר לגדר את הפארק? אז כולם יצטרכו לשלם לפארקי מחוץ לעיר שבה הם גרים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה הראלי


 


מאמרים נוספים מאת דנה הראלי
 
ערן שלזינגר- הדפסת חולצות לאירועים מיוחדים
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

אורי עצמון- הדפסת חולצות בית ספר
עיצוב חולצה לילדים לבית הספר – זו חולצה שמלווה את הילד לכל אורך היום – בשיעורי החינוך הגופני ובהפסקות, מתחת לבגדים או כמלבוש העיקרי לבית הספר.

דנה תדמור מציגה: מצלמות סמויות - לתעד כל רגע במעקב
עוד חידוש כללי בעולם הבילוש, ובייחוד המצלמות למעקב וגם המצלמות הנסתרות הוא שדרוגן לאיכות צילום בHD. הדבר מבטיח תיעוד של המתרחש בצורה חלקה יותר שניתן מיידית להבין את המתרחש בה.

אקסיום אופנת בגדים לילדות
כשהולכים לאירועים לילדים או למבוגרים ויש צורך להיראות יפה ומגונדר, ישנן שמלות מיוחדות לאירועים כמו גם שמלות ערב. פריטי לבוש אלו עולים לרוב סכומי כסף גבוהים יותר, ומי שאינו מעוניין מטעמיו – שלו להזין את פרטיו באתר יכול ליצור קשר טלפוני עם החנות ולהמשיך את הטיפול בתשלום באופן שנוח לו.

פאונדרס הלבשה - חולצות לחתונה - קלאסיות או מפתיעות ?
09/04/13 | חתונות
אחד מן השלבים המשעשעים והכיפיים ביותר בחתונה, הוא שלב הריקודים עם החברים. בשלב זה של החתונה הזוג סוף משחרר לחץ, נהנה ומבלה. בשנים האחרונות, נכנסה מודה חדשה לעולם החתונות והיא חולצות החתונה.

פאונדרס- הפקות ארועים לכל כיס
הפקת ארועים בשנים האחרונות הפכו להיות אחת מההוצאות הגדולות ביותר עבור כל משפחה. בחירת הצלם, אולם ארועים, מעצב וכדומה הם רק חלק מההוצאות הנכנסות תחת קטגוריה זו של הפקת ארוע.

ערן שלזינגר- גן ארועים מה לבדוק?
הדבר החשוב ביותר בעת תכנון ארוע הוא בחירת המקום בו הוא ייתקיים. כיום אין ספק שארוע במקום פתוח מספק חוויה מדהימה לעומת ארוע במקום סגור. שלל הריחות, הצבעים והאוויר הטבעי

עו"ד דנה תדמור- מכרזים-חוקים והגבלות
מכרז היא שיטה להצעת עבודה תמורת מחיר מסוים על פי בקשה. בשיטת המכרז נלקח הספק אשר מציע את איכות העבודה הטובה ביותר תמורת המחיר הנמוך ביותר. מכרז הוא הליך משפטי

אריאל אורי עצמון- משחקים לתינוקות בני שנתיים
20/03/13 | הורות
אם אתם מצפים לתינוק חדש במשפחה, וודאי אתם מתארגנים כבר מבחינת כל הציוד הדרוש. אך מה לגבי משחקים? משחקים לתינוקות הפכו לדבר יקר במיוחד, ובמציאות בה יוקר המחיה גבוה

אקסיום- התפתחות וצעצועים לתינוקות
20/03/13 | הורות
ההתייחסות לילדים ובמיוחד לתינוקות עברה שינוי מהפכני בעשרות השנים האחרונות ואם בעבר ילדים יצרו שעשוע עבור עצמם, כיום תעשיית המשחקים מציעה שפע של אפשרויות לצעצועים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI