דף הבית רפואה ובריאות סרטן סרטן הערמונית
סרטן הערמונית
גליה בסול כוכב 30/06/11 |  צפיות: 3409

בלוטת הערמונית

לפני שאנחנו מסבירים על סרטן הערמונית חשוב לדעת מהי בלוטת הערמונית. בלוטת הערמונית הידועה בשם הפרוסטטה, קטנה כמו אגוז וממוקמת מאחורי בסיס הפין, מתחת לשלפוחית השתן ולפני הרקטום. היא מקיפה את החלק העליון של הצינור שדרכו עוברים השתן והזרע בדרכם החוצה מהפין. סרטן הערמונית מתפתח בתאים של בלוטת הערמונית ועלול להתפשט אל מחוץ לבלוטה לכיוון אברים אחרים. סוגי סרטן הערמונית מתפתחים לאט ולעתים אף לא יודעים על קיומו. מעל 99 אחוזים מסוגי סרטן הערמונית מתפתחים מתאי בלוטת הערמונית.

סטטיסטיקות לגבי סרטן ערמונית

כמה נקודות מעולם הסטטיסטיקה: 89 אחוזים מהגברים שאובחנו כחולים במחלה חיים לפחות חמש שנים נוספות. 63 אחוזים ממשיכים לחיות לפחות עשר שנים. סרטן בלוטת הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב גברים בארצות הברית. הוא הגורם מספר 2 למוות מסרטן אצל גברים, כאשר סוג הסרטן היחיד שעולה עליו הוא סרטן ריאות. השיעור הגבוה ביותר נצפה אצל: אפרו-אמריקאים, אמריקאים לבנים, היספנים ואמריקאים ממוצא אסייתי. באירופה שיעור התמותה גבוה יותר בסקנדינביה וביפן בסין קיים שיעור התמותה הנמוך בעולם.

ויטמינים ותרופות מול מחלת סרטן הערמונית

ישנם גורמים בעלי סגולות של הגנה מפני התפתחות של סרטן ערמונית כמו מזון עשיר בסויה, סלניום, ויטמין C וויטמין E, אלה באים לעזרה במניעת סרטן הערמונית ומניעת התפתחותו. תה ירוק מביא אתו מגוון השפעות חיוביות בזכות פוליפנול אשר מצוי בו, שממצאיו המבטיחים נבדקו במחקרים רבים. למרות זאת חשוב שאנשים יהיו מודעים לכמות הוויטמינים שהם לוקחים ולא ליטול ויטמינים בכמות העולה על זאת המוצעת בתווית המוצר. מומלץ ואף רצוי להתייעץ עם גורמים מוסמכים לגבי סוגי הוויטמינים והמינונים הנכונים לכל אחד. ישנם תוספי תזונה טבעיים נוספים בעלי השפעות חיוביות כגון: כורכום, אבקת חלבון, קינמון, תמצית זרעי ענבים, חומצה אלפה ליפואית, מיטקה ועוד.

המלצות המדענים

על מנת להפחית את הסיכוי לחלות בסרטן הערמונית, מדענים ממליצים על תזונה בריאה ומאוזנת העשירה בסיבים תזונתיים ולמרות שלחלק מהאנשים לא קל, גם על הפחתה באכילת בשר. כמו כן שמירה על אורח חיים בריא ופעילות גופנית מסודרת במינון קבוע תורמים גם הם את חלקם במניעת מחלת הסרטן.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גליה בסול כוכב

CancerHope

ייעוץ תזונתי מדעי לתוספי תזונה נוגדי סרטן

טל. 03-9195757

www.cancerhope.co.il

 



 


מאמרים נוספים מאת גליה בסול כוכב
 
סרטן הלבלב
04/07/11 | סרטן
הלבלב הוא חלק ממערכת העיכול והוא ממוקם עמוק בחלק העליון של הבטן, ממש לפני עמוד השדרה ואורכו כ15 ס"מ. הלבלב מייצר את מיצי הלבלב, שהם נוזלים המסייעים בעיכול ואת האינסולין, שהוא אותו הורמון שמאפשר לגוף לאגור שומנים ולהשתמש בסוכרים. סרטן הלבלב הינו גידול ממאיר הממוקם בתוך בלוטת הלבלב.

סרטן השד
30/06/11 | סרטן
לא לחינם ישנם פרסומים וכתבות רבות בטלוויזיה ובעיתונות בנושא סרטן השד. מדובר בסוג מחלת הסרטן השכיחה ביותר בישראל. הנתון הידוע והמעט מטריד הוא שאחת מתשע נשים עלולה לחלות בו במהלך חייה. מדובר בגידול המתחיל בשד, הגורמים לו אינם ידועים, אצל חלק קטן, באזור עשרה אחוז, המחלה היא גנטית, לא רבים יודעים אך גם גברים עלולים לחלות בה, למרות שמדובר בסיכוי קטן פי מאה מנשים.

כימותרפיה
30/06/11 | סרטן
תרופות כימותרפיות תורמות להשמדת תאים סרטניים ובכך יעילות נגד הרבה סוגים של מחלת הסרטן כמו סרטן השד, סרטן הריאות, סרטן ראש, סרטן ערמונית ועוד. כיצד מחליטים על דרך טיפול בכימותרפיה? על מנת להחליט, הרופא אשר מטפל בך צריך להתחשב בסוג מחלת הסרטן שאובחנת בה, מיקום הגידול הסרטני, הגיל שלך ומצבך הבריאותי והשלב שבו אתה נמצא במחלה.

סרטן הערמונית
30/06/11 | סרטן
לפני שאנחנו מסבירים על סרטן הערמונית חשוב לדעת מהי בלוטת הערמונית. בלוטת הערמונית הידועה בשם הפרוסטטה, קטנה כמו אגוז וממוקמת מאחורי בסיס הפין, מתחת לשלפוחית השתן ולפני הרקטום. היא מקיפה את החלק העליון של הצינור שדרכו עוברים השתן והזרע בדרכם החוצה מהפין.

סרטן הריאות
30/06/11 | סרטן
הריאות הן איבר המצוי בבית החזה והן חלק ממערכת הנשימה. הן אחראיות לתדלוק פעולות ותהליכי אנרגיה המתבצעים בכל התאים בגוף כמו החמצן שאנו שואפים לגופינו אל הריאות ומצד שני להרחיק את החמצן הדו פחמני מגופינו ע"י נשיפה. כאשר אנו שואפים אוויר, האוויר עובד מן האף או מן הפה אל קנה הנשימה הנמצא בגרון, משם הוא ממשיך את דרכו אל בית החזה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI