דף הבית רפואה ובריאות סרטן כימותרפיה
כימותרפיה
גליה בסול כוכב 30/06/11 |  צפיות: 3524

תרופות כימותרפיות תורמות להשמדת תאים סרטניים ובכך יעילות נגד הרבה סוגים של מחלת הסרטן כמו סרטן השד, סרטן הריאות, סרטן ראש, סרטן ערמונית ועוד. כיצד מחליטים על דרך טיפול בכימותרפיה? על מנת להחליט, הרופא אשר מטפל בך צריך להתחשב בסוג מחלת הסרטן שאובחנת בה, מיקום הגידול הסרטני, הגיל שלך ומצבך הבריאותי והשלב שבו אתה נמצא במחלה. לאחר מכן הוא יקבע לך תכנית טיפול הכוללת את משך הזמן שתקבל את התרופות, המינון של כל תרופה ודרך הנטילה של התרופות.

הסכמת המטופל ודרכי טיפול בכימותרפיה

הרופא והצוות יתנו לך הסבר על מטרות הטיפול, מהן התרופות המועדפות בתכנית הטיפול שלך ועוד. המטופל יתבקש לחתום על טופס הסכמה לקבלת כימותרפיה, כלומר שאתה מאשר לבית החולים לתת לך טיפול כימי. בדרך כלל הטיפול ניתן דרך עירוי לווריד או דרך בליעת תרופות. לעתים יותר רחוקות הוא ניתן באמצעות הזרקה לאיברים שונים בגוף כמו שלפוחית שתן, נוזל עמוד השדרה ועוד. כל תרופה ניתנת עם הוראות מיוחדות. הדרך הנפוצה ביותר היא באמצעות התקן תוך ורידי שנשאר לאורך כל תקופת הטיפול. ההתקן מאפשר עירוי ממושך של התרופה על ידי משאבה המחוברת לאזור העירוי ובזכות התקן זה מטופל לא חייב להיות מאושפז בבית החולים.

טיפול אלטרנטיבי בסרטן מול כימותרפיה

כאשר אדם מאובחן בסרטן הוא יכול לבחור עם התמודדות בדרך המקובלת של הרפואה הקונבנציונלית או לפנות לטיפול אלטרנטיבי. כימותרפיה ותרופות הקונבנציונליות מקובלות יותר משום שרופאים בעלי תואר עדיין נחשבים בעיני רוב העולם למומחים לסרטן יותר ממרפאים אלטרנטיביים. מטפלים אלטרנטיביים יאמרו שכימותרפיה הורסת את מערכת החיסון וטיפול אלטרנטיבי מסייע לה. לעומת זאת רופאים יאמרו שאין הוכחות מדעיות מובהקות שטיפולים אלטרנטיביים יעילים. הדרך השלישית המקובלת כיום היא שילוב בין הדרך הקונבנציונלית ורפואה טבעית משלימה לטיפולים. הדרך לעשות זאת נכון היא במינון נכון, עם תוספי תזונה מתאימים ודרכים משלימות נוספות המותאמות לכל מטופל באופן אישי .

הקלות בתופעות לוואי של טיפול כימותרפי

ישנם כמה מרכיבי מזון המקלים על תופעות לוואי של הטיפול כמו דבש, כורכום, קינמון , אבקת חלבון. דיקור סיני מקל על תסמינים של סרטן ותופעות לוואי וכמו כן תזונה טבעונית בלתי מבושלת אשר מחוללות שיפור בתופעות הלוואי של הגידול.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גליה בסול כוכב

CancerHope

ייעוץ תזונתי מדעי לתוספי תזונה נוגדי סרטן

טל. 03-9195757

www.cancerhope.co.il

 



 


מאמרים נוספים מאת גליה בסול כוכב
 
סרטן הלבלב
04/07/11 | סרטן
הלבלב הוא חלק ממערכת העיכול והוא ממוקם עמוק בחלק העליון של הבטן, ממש לפני עמוד השדרה ואורכו כ15 ס"מ. הלבלב מייצר את מיצי הלבלב, שהם נוזלים המסייעים בעיכול ואת האינסולין, שהוא אותו הורמון שמאפשר לגוף לאגור שומנים ולהשתמש בסוכרים. סרטן הלבלב הינו גידול ממאיר הממוקם בתוך בלוטת הלבלב.

סרטן השד
30/06/11 | סרטן
לא לחינם ישנם פרסומים וכתבות רבות בטלוויזיה ובעיתונות בנושא סרטן השד. מדובר בסוג מחלת הסרטן השכיחה ביותר בישראל. הנתון הידוע והמעט מטריד הוא שאחת מתשע נשים עלולה לחלות בו במהלך חייה. מדובר בגידול המתחיל בשד, הגורמים לו אינם ידועים, אצל חלק קטן, באזור עשרה אחוז, המחלה היא גנטית, לא רבים יודעים אך גם גברים עלולים לחלות בה, למרות שמדובר בסיכוי קטן פי מאה מנשים.

כימותרפיה
30/06/11 | סרטן
תרופות כימותרפיות תורמות להשמדת תאים סרטניים ובכך יעילות נגד הרבה סוגים של מחלת הסרטן כמו סרטן השד, סרטן הריאות, סרטן ראש, סרטן ערמונית ועוד. כיצד מחליטים על דרך טיפול בכימותרפיה? על מנת להחליט, הרופא אשר מטפל בך צריך להתחשב בסוג מחלת הסרטן שאובחנת בה, מיקום הגידול הסרטני, הגיל שלך ומצבך הבריאותי והשלב שבו אתה נמצא במחלה.

סרטן הערמונית
30/06/11 | סרטן
לפני שאנחנו מסבירים על סרטן הערמונית חשוב לדעת מהי בלוטת הערמונית. בלוטת הערמונית הידועה בשם הפרוסטטה, קטנה כמו אגוז וממוקמת מאחורי בסיס הפין, מתחת לשלפוחית השתן ולפני הרקטום. היא מקיפה את החלק העליון של הצינור שדרכו עוברים השתן והזרע בדרכם החוצה מהפין.

סרטן הריאות
30/06/11 | סרטן
הריאות הן איבר המצוי בבית החזה והן חלק ממערכת הנשימה. הן אחראיות לתדלוק פעולות ותהליכי אנרגיה המתבצעים בכל התאים בגוף כמו החמצן שאנו שואפים לגופינו אל הריאות ומצד שני להרחיק את החמצן הדו פחמני מגופינו ע"י נשיפה. כאשר אנו שואפים אוויר, האוויר עובד מן האף או מן הפה אל קנה הנשימה הנמצא בגרון, משם הוא ממשיך את דרכו אל בית החזה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI