דף הבית חוק ומשפט חוק ומשפט - אחר עורכי דין ויעוץ משפטי
עורכי דין ויעוץ משפטי
דוד כהן 21/08/11 |  צפיות: 3539

כמו בכל תחום מומלץ להיוועץ בשירותיו של איש מקצוע מוסמך ומנוסה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתחום המשפט, זכויות וחובות שתקפים במדינת ישראל ולקיחת החלטות שגויות הנובעות ממניעים רגשיים או מחוסר הבנה יכולות להיות בעלות השלכות ארוכות טווח ולשנות את פני העתיד של המעורבים הנושא. תפקידו של עורך דין מוסמך הוא להכיר ולדעת את חוקי המדינה, לאחר סיום לימודי התואר למשפטים, ההכשרה המעשית וקבלת ההסמכה הרשמית לעסוק במשפטים רשאי עורך דין במדינת ישראל לעסוק בכל תחום משפטי ללא הגבלה, בכל זאת מקובל שעורך דין מתמחה בתחום מסוים בשאיפה לרכוש ניסיון מקצועי ממוקד. עורכי דין עוסקים בכל תחום בו קיימת נישה משפטית או שהוא כפוף לחוק, החל מדיני חברות, גישור והסכמים, חוקי עונשין המתייחסים לעבירות פליליות, לתביעות נזיקין בהן אדם נפצע כתוצאה מתאונות עבודה או תאונות דרכים וזכאי לקבלת זכויות רפואיות ופיצויים ועד לדיני משפחה במגזר היותר פרטי-אישי כמו תביעות גירושין, חלוקת רכוש, ירושה ומשמורות ילדים. כל תחום דין מכיל בתוכו תתי תחום רבים המתמקדים בדינים מסוימים יותר, כלומר עורך דין המתמחה בדיני משפחה יכול לעסוק בכל תחום משפטי שיבחר אך אינו מחויב לקבל כל תיק העוסק בדיני משפחה ויכול להתמקד בעבודתו בתיקים העוסקים בתביעות גירושין בלבד.

דיני משפחה הם תחום רחב הנוגע בנושאים הפרטיים בתוך התא המשפחתי הכפופים לחוקי המדינה, במשרד עורך דין לדיני משפחה אפשר למצוא עורכי דין המתמחים בתחומים כמו מימוש צוואות וירושה המצריך מצד עורך הדין תעודת נוטריון, תחום נפוץ יותר בו עוסקים עורכי דין לדיני משפחה הוא תביעות גירושין שהוא תחום מורכב, מסובך ורגיש המערב שתי ערכאות משפט מקבילות, בית דין רבני ובית משפט לענייני משפחה, ועוסק פרט לחלוקת רכוש והתרת הנישואין גם בקביעת הסדרי ראייה ומשמורת ילדים במהלך התביעה ולאחר הגירושין. כמו בכל עניין שהוא פרטי כל מקרה עומד לגופו ובדרך כלל המקרה יהיה טעון רגשית שכן גירושין אינו תהליך פשוט מהבחינה הנפשית והפיזית ועורך הדין המייעץ או המייצג מתפקידו להגן על זכויות הלקוח שלו ולהביא אותו להסכם גירושין או הכרעה בנזק המזערי ובמיצוי זכויותיו גם בהמשך הדרך (קביעת דמי מזונות, חלוקת רכוש, הסדרי ראייה ועוד).

נושא לא פחות רגיש הכפוף לחוק הוא נושא תאונות הדרכים. אדם שנפגע במהלך תאונת עבודה או תאונת דרכים זכאי במרבית המקרים לפיצוי מהמעסיק או מהמדינה ולכיסוי מסוים של ההוצאות הרפואיות שנגרמו כתוצאה מהתאונה. עורכי דין מוסמכים המתחמים בדיני נזיקין יכולים לסייע לנפגע לתבוע את הזכויות המגיעות לו על פי חוק ביטוח לאומי ולהביא לידיעתו מה הן אפשרויות הפעולה שלו במהלך תקופת ההחלמה ואחריה כתלות באופן וחומרת הפציעה. עורך דין לדיני נזיקין אינו עומד רק לשירותו של הנפגע אלא גם לשירות הנתבע בגין התאונה, במקרה של תאונות עבודה יכול עורך הדין לייעץ למעסיק כיצד לנהוג במהלך החקירה, להציג בפניו אפשרויות פעולה ולייצג את הנתבע במידת הצורך אם עולה חשד שהתאונה נגרמה כתוצאה מרשלנות כלשהיא או בכוונה תחילה.

בדין הפלילי מתחלקת הערכאה המשפטית לבתי משפט אזרחיים ובתי דין צבאיים. ניסוחי החקיקה חופפים זה לזה בהתאמה אך צורת הענישה משתנה בין הערכאות ובהתאם לנסיבות המקרה. עורך דין אזרחי יכול להעניק ייעוץ משפטי ואף לייצג אדם בשירות צבאי אם יש ברשותו רישיון לייצג במסגרת בתי דין צבאיים, אך גם הסנגוריה הצבאית מעמידה לרשות החיילים ייעוץ והגנה משפטית על ידי עורכי דין מוסמכים מטעמה. דיני צבא הנשפטים בבתי דין צבאיים הם לרוב עבירות הנחשבות עבירות פליליות בהן החשודים עוברים חקירה משטרתית ובמקרים מסוימים לשהות במעצר עד תום הליכים. קבלת ייעוץ משפטי מעורך דין צבאי טרום חקירה במשטרה צבאית הוא זכות בקבועה בחוק עבור חשוד והוא זכאי לדרוש אותה בכל עת ההליך ורצוי להשתמש בזכות זו שכן עורך דין צבאי מנוסה יכול להכין את החשוד במעשה לקראת החקירה, להסביר לו מהם סעיפי האישום ומה הראיות העומדות כנגדו כמו גם, אם יבחר, לייצג אותו בבית הדין הצבאי ולמזער עבורו את הנזק שעשוי להביא אותו למעצר במתקן ולפתיחת תיק פלילי מה שישפיע רבות על עתידו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דוד כהן

מיזם גרופ בניית אתרי מכירות באינטרנט עם שיווק באינטרנט להצלחת המכירות.



 


מאמרים נוספים מאת דוד כהן
 
מדריך מקיף לגיוס כישרונות ביוטק
26/04/24 | ניהול
תעשיית הביוטכנולוגיה מתפתחת ובגדול ובחברות ביוטק רבות נדרשים עובדים למשרות ותפקידים ראשיים וחשובים. המאמר להלן יעשה לכם סדר באופן גיוס עובדים חכם לביוטק כדי שתצליחו עם תהליך ההשמה בארגון.

על שעוני מייקל קורס לגברים ולנשים וההבדלים ביניהם
23/07/23 | אופנה
גם לגבר וגם לאישה, שעוני מייקל קורס אופנתיים ואלגנטיים עם פונקציונאליות מתקדמת. בואו לבחור את השעון שלכם.

ככה תבחרו שעון יד לכל אירוע ולכל סביבה
18/06/23 | אופנה
זהב או כסף, מחוגים או דיגיטלי, אלגנטי או ספורטיבי? ככה תתאימו את שעון היד שלכם לאירוע הקרוב.

גיוס עובדים בעסקים קטנים ובינוניים כחלק מהצלחת החברה
בעסק קטן ובינוני, הליך גיוס העובדים חשוב במיוחד. גיוס נכון יביא לעובדים מסורים שישארו בעסק לאורך זמן והצלחת העסק תגדל. קיראו כיצד לעשות את זה נכון.

גיוס עובדים שנעשה בצורה חכמה ומחזיק לאורך זמן
מהו גיוס עובדים, איך עושים השמה בצורה נכונה שתחזיק לאורך זמן ומדוע גיוס חשוב להצלחת העסק.

הכל על חנות וירטואלית באינטרנט - מהי חנות מקוונת, היתרונות שלה וטיפים להצלחה
כל מה שחשוב לדעת על חנות אינטרנטית. מהי בכלל חנות מקוונת? מה היתרונות שלה על פני חנות פיסית? איך להצליח במכירות בחנות הווירטואלית? הכנסו לקריאה.

תאורה לבית ובחירת מנורות לפי חדרים
ככה תשלבו תאורה לבית ולחדרים השונים בצורה חכמה, כדי ליצור אווירה נעימה, חמה ומלטפת.

מה אפשר למכור בחנות וירטואלית באינטרנט
האם כל מוצר ניתן למכור באינטרנט? האם המעבר מהעולם הפיסי לעולם הווירטואלי הוא פשוט יחסית? כיצד לעשות את המכירות באינטרנט לממירות יותר? למען הצלחת העסק שלכם בדיגיטל, הכנסו למאמר שמסכם את הנושא.

כל הדברים שצריך לקחת בחשבון בעת בניית חנות וירטואלית באינטרנט
קראו מדוע הקמת חנות וירטואלית הינה הכרח המציאות וחובה שבית העסק יקים אותה, ואיך להקים חנות אינטרנטית מצליחה.

רעיונות לפירסום עסקים באינטרנט
השלב הבא לאחר בניית חנות וירטואלית לעסק או אתר כלשהו, זה שיווק. השיווק יכול להתבצע באמצעות קידום אורגני, העלאת פודקאסטים, הפצת מאמרים, קמפיינים ממומנים ועוד.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI