דף הבית אינטרנט והחיים ברשת תרבות דיגיטלית שיטות דפוס נפוצות בבית דפוס
שיטות דפוס נפוצות בבית דפוס
יוסי בוזגלו 09/10/11 |  צפיות: 3895

ישנן שיטות רבות לביצוע עבודת הדפוס עוד מראשית תחילותו של הדפוס בה השתמשו בשיטות בהן היו אותיות מתכת שבהעמדה שונה הציגו מילים שונות.  בית דפוס היה משתמש בשיטות נוספות כגון: ליתוגרפיה שהיא שיטת דפוס המתבססת על טכניקה שמקורה בסין הדפס אבן בו ניתן לבצע עבודות דפוס המשמשות לשכפולן של תמונות.

ישנה שיטת דפוס הבלט בה ניתן לבצע את פעולת ההדפסה הראשונה כלומר הצבת האותיות בסדר הרצוי וצביעתן בצבע מניחים עליו דף נייר לבן ועוברים מעליו עם מכבש או גלגלת ובכך מתבצעת ההדפסה. טכניקה נוספת הינה דפוס שקע שהוא התפתחות של שיטת הליתוגרפיה והיא מבוססת על חריטה ומילוי החריצים בצבע ומשמשת לרוב בעבודות אומנות ועיצוב.

דפוס עץ גם הוא טכניקת הדפסה בה חורטים בעץ תמונה והחלקים שאותם רוצים להדפיס נשארים גבוהים יותר וכך מבוצעת ההדפסה. התפתחות של דפוס הבלט יצר טכניקה חדשה הנקראת דפוס פלקסוגרפיה אשר נועד לביצוע פעולות הדפסה על חומרים רכים שם לא יכולים להשתמש בלחץ לכן הכינו גלופה עשויה מגומי רך אשר לא פוגעת במוצר.

בתי דפוס  משתמש כיום בדפוס משי שהיא טכניקה בה מועבר הצבע דרך בד שבעבר היה בד משי אך כיום משתמשים בבד סינטטי. הצבע מועבר דרך צפיפות שונה של סיבי הבד ובכך מתבצעת ההדפסה. שיטה זו נבחרת כאשר צריך לבצע הדפסה על חומרים שהם אינם נייר כמו עץ, פלסטיק ועוד. הדפסת משי נחשבת נפוצה ומקובלת בבתי דפוס רבים.

בית דפוס כיום מבצע שיטות דפוס חדישות הנפוצות כיום. שיטות אלו הינן: דפוס אופסט בו משתמשים לביצוע הדפסה המתבססת על הדחייה הקיימת בין מים לשמן, השמן נדבק לחלקים היבשים של הדמות אותה צריך להדפיס, לרוב משתמשים בשיטה זו בעבור עבודות גדולות מימדים והיא נפוצה ביותר כיום ובשימוש נרחב של הדפסת ספרים, עיתונים, עלונים וכו'.

שיטה נפוצה נוספת הינה שיטת הדפסה דיגיטלית בה מועברת האינפורמציה מהמחשב לגליל עשוי מגנט אשר מושך אליו את הצבע בדיוק כמו שקיים במקור. ניתן להשתמש בשיטה זו לשלטי רחובות ופוסטרים ועוד מגוון רחב של עבודות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוסי בוזגלו


 


מאמרים נוספים מאת יוסי בוזגלו
 
אסטרולוגיה והתאמה זוגית
12 המזלות נשלטים בידי כוכבים ומייצגים טיפוסים שונים של בני אדם. נהוג לחלק את 12 המזלות לארבע קטגוריות

יסודות של אסטרולוגיה למתחילים
מתעניינים בעולם המסתורין של האסטרולוגיה? מסוקרנים לדעת מאין האסטרולוגים שואבים את המידע המרתק שלהם על בני אדם? לא מפתיע.

המלצה על "חברת פינוי דירות"
אני נשואה כבר 10 שנים ובזמן האחרון התחלתי להבחין כי בעלי מפתח בעיה של אגירת חפצים שונים וזבל שאין לנו שום צורך בו. בתחילה חשבתי כי מדובר במשהו שיעבור אך עם הזמן זה הפך להיות הרבה יותר חמור ובלי ששמתי לב המחסן של הבית שלנו, הגג והמרפסות הפכו להיות עמוסים בזבל וחפצים שונים אותם הוא מצא ברחוב.

בגידה בבסיס סגור
23/06/13 | בגידות
אל מרקוס סיפוקובס הגעתי לאחר ההחלטות קשה. מצד אחד, לא הייתי הטיפוס שמזמין חקירות אצל חוקר פרטי, מצד שני, הייתי חייבת לגלות את האמת והאמת הייתה קשה. המזל שלי היה שמרקוס הוא אחד האנשים האנושיים ביותר והחוקרים המקצועיים ביותר.

הורוסקופ כעיקרון ישים
מקורה של האסטרולוגיה מגיע אלפי שנים אחורה עד בבל העתיקה. עיקרה של תורה זו הוא חיזוי עתידו של האדם באמצעות הכוכבים. אחד הכלים המרכזיים של האסטרולוגיה הוא ההורוסקופ.

לרתק את הילדים באמצעות אטרקציות במרכז
אטרקציות זה הכוונה לבילויים מיוחדים שהם עולם שלם למוגרים ולצעירים. קשה מאוד לרצות ילדים והם דורשים גירויים מתמידים במיוחד בתקופת החופש הגדול וצריך למצוא להם את אטרקציות במרכז היכולים להתאים להם.

המערות בעיר העתיקה – עוד מגוון של אטרקציות בירושלים
אחת המערות הידועות ביותר בירושלים היא מערת צדקיהו, הבנויה תחת העיר העתיקה. הרבה אגדות סופרו על המערה הזאת עוד מתקופת בניית בית המקדש על ידי המלך שלמה על בריחתו של צדקיהו.

הורוסקופ וגלגל המזלות
הורוסקופ הוא מושג באסטרולוגיה. הוא לקוח מהשפה היוונית ופירושו "מבט לשעה". מדובר בסוג של פרשנות ותחזית אסטרולוגית שמתבססת על מיקומי השמש ביחס לגלגל המזלות.

פתרון לכאבי גב באמצעות מדרסים
כאבי גב. עשרות מאמרים, ואלפי מחקרים נעשו ועדיין נעשים, בבעיה הכואבת והנפוצה ביותר אצל בני האדם.

מדרסים- על רגל אחת
חשבתם פעם כמה לחץ מופעל על כפות הרגליים שלנו, בכל יום? הליכה, ריצה, עמידה הן רק חלק מהפעולות היומיומיות שאנו מבצעים שהאיבר העיקרי הפעיל בהן הוא כף הרגל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI