דף הבית מחשבים וטכנולוגיה ERP החשיבות האסטרטגית של בחירת תוכנה להנהלת חשבונות
החשיבות האסטרטגית של בחירת תוכנה להנהלת חשבונות
אשבל טכנולוגיות 17/10/11 |  צפיות: 4782

קיימות סיבות רבות לכך שבעל עסק לא מייחס לבחירת תוכנת הנהלת החשבונות את החשיבות הראויה לה, מבחינת השלכותיה ארוכות הטווח.

  1. בעל העסק מקדיש את עיקר תשומת ליבו לסוגיות היומיומיות שדורשות את התערבותו.
  2. בעל העסק לרוב די בקי בסוגיות היומיומיות של הארגון, לעומת נושאי הנהלת החשבונות שהם בדרך כלל נחלתם של מנהלי החשבונות בעסק או של רואה החשבון שלו. בהעדר בקיאות בנושא, נוטה בעל העסק לבקש מאחרים לנהל את תהליך בחירת תוכנת הנהלת החשבונות, מבלי לוודא שהמשמעויות ארוכות הטווח משמשות נר לרגלי אלה שבידם הוא מפקיד את הבחירה.
  3. במקרים רבים בעל העסק לא מכיר בקיומם של שיקולים ארוכי טווח שהוא אמור לכלול בתהליך הבחירה של התוכנה להנהלת החשבונות ולכן לא רואה את המחיר שהוא עשוי לשלם בשל ההתעלמות מהם. לפיכך, השיקול העיקרי שהוא עשוי להתערב בו הוא שיקול המחיר של תוכנת הנהלת החשבונות, למרות שיש מחירים נוספים שמתורגמים בסופו של יום למחיר גבוה בהרבה, אבל כאמור הם סמויים מעיניו בעת הבחירה.

אז מה הם אותם שיקולים שיש להם משמעות ארוכת טווח?

בעולם המודרני של תוכנות ניהול העסק, יש אוסף פתרונות שכולם כוללים תוכנה להנהלת חשבונות ובנוסף לה מספר רב של מודולים תפעוליים, להם עשוי העסק להזדקק אם באופן מיידי, ואם תוך פירקי זמן לא ארוכים מבחינת אופק החיים של העסק. היות ולכל תהליך של החלפת תוכנה יש מחיר כבד הרי שבמידה והעסק יזדקק לאותם מודולים והם לא יהיו זמינים בתוכנת הנהלת החשבונות שנבחרה, יעמדו בפניו שתי ברירות:

  • להחליף את תוכנת הנהלת החשבונות על המחיר הכרוך בכך
  • לרכוש תוכנות, שירותי תוכנה או תוכנות נוספות שיענו על הצרכים החדשים.

חשוב לציין שלרכישת שירותי תוכנה או תוכנות נוספות יש תג מחיר מעבר למחיר התוכנה. פתרון משולב יגבה מחיר גבוה בגין:

  • הצורך לבניית ממשקים להעברת נתונים בין תוכנת הנהלת החשבונות לתוכנות הנוספות (כגון תוכנה לניהול מלאי, תוכנת שכר ועוד )
  • הצורך להדריך את העובדים בממשקי משתמש נוספים
  • הצורך לתחזק את התוכנות הנוספות לרבות תחזוקת הרשאות למשתמשי המערכת.

כותבת מאמר: קרן שרר טיבר, מנהלת היישום בחברת אשבל טכנולוגיות  היצרנית של תוכנת Priority החל משנת 1986. אשבל מתמחה בפיתוח, שיווק ויישום של מערכות Priority ו-ZOOM, תוכנות אינטגרטיביות לניהול ארגוני כולל WMS/ERP/CRM של גופים תעשייתיים, מסחריים וציבוריים בארץ ובעולם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אשבל טכנולוגיות


 


מאמרים נוספים מאת אשבל טכנולוגיות
 
תוכנה להנהלת חשבונות בענן החששות והפתרונות
25/01/12 | תוכנה
קבלת שירותי תוכנה להנהלת חשבונות בענן אמנם מאפשרת מצד אחד, לרואה החשבון של העסק, לעבוד על תוכנת הנהלת החשבונות של העסק ממשרדיו. אך מצד שני מעלה חששות בבעל העסק, לגבי יעילות העבודה של אנשי הנהלת החשבונות, הן מבחינת ממשק המשתמש והן מבחינת אבטחת המידע.

על איחזור מידע בתוכנה להנהלת חשבונות
25/01/12 | תוכנה
כפי שסקרנו במאמרים קודמים, יעילות העבודה בתוכנת הנהלת החשבונות ניתנת לבחינה בשני נושאים עיקריים, היכולת להגיע למידע המבוקש בזמן הקצר ביותר והיכולת לרשום נתונים לתוכנה או לקולטם ממקורות שונים במאמץ הנמוך ביותר. לרשות המשתמש בתוכנה להנהלת חשבונות אוסף של כלים לאיחזור מידע כפי שיובא בסקירה שלהלן.

על יעילות העבודה בתוכנה להנהלת חשבונות
10/01/12 | ERP
יעילות העבודה בתוכנת הנהלת החשבונות ניתנת לבחינה בשני נושאים עיקריים, היכולת להגיע למידע המבוקש בזמן הקצר ביותר והיכולת לרשום נתונים לתוכנה או לקולטם ממקורות שונים במאמץ הנמוך ביותר. המרכיבים המתוארים כאן מתיחסים לניצול של קשרים בין ישויות תוכנת הנהלת החשבונות כדי לתת למשתמש אפשרות להגיע למידע המבוקש בהקלקה אחת או שתיים.

על קלות התנועה (נוויגציה) בתוכנה להנהלת חשבונות
05/01/12 | ERP
ליכולת התנועה (להלן – נוויגציה) בתוכנת הנהלת החשבונות חשיבות רבה הן לגבי הקלות התפעולית והן לגבי זמן הלימוד שנדרש למשתמש חדש (שלא מכיר את המערכת) לתפעל את התוכנה. במאמר זה נסקור את המרכיבים העיקריים שמשפיעים על יכולת הנוויגציה של המשתמש בתוכנת הנהלת החשבונות.

כיצד לבחון את הידידותיות של תוכנה להנהלת חשבונות
27/12/11 | ERP
יצרני תוכנות הנהלת החשבונות נוהגים למכור את התוכנות שלהן כ"ידידותיות למשתמש". מהי תוכנת הנהלת חשבונות ידידותית?

על הקשר בין מערכת הנהלת חשבונות לטלפונים ניידים "חכמים"
במאמר זה נעסוק ביתרונות העסקיים הנובעים ממערכת הנהלת חשבונות "שמתקשרת" עם הניידים "החכמים" שנמצאים ברשות עובדי הארגון.

השילוב בין תוכנת הנהלת חשבונות למערכת שיתוף מידע – מאמר שני בסידרה
05/12/11 | ERP
במאמר זה נעסוק בהיבטים שונים של הקשר בין תוכנת הנהלת החשבונות למערכות הדואר האלקטרוני של אווטלוק וגוגל מייל, לרבות התיאור של שימושים שונים שניתן לעשות בשילוב זה.

השילוב בין תוכנת הנהלת חשבונות למערכת שיתוף מידע – מאמר ראשון בסידרה
04/12/11 | ERP
במאמר זה נעסוק בהיבטים שונים של הקשר בין תוכנת הנהלת החשבונות למערכת שיתוף המידע, לרבות התיאור של שימושים שונים שניתן לעשות בשילוב זה.

תוכנת הנהלת החשבונות כתוכנה לניהול הקשר עם הלקוחות
27/11/11 | ERP
עולם התוכנות המודרניות להנהלת חשבונות שהתפתח בשנים האחרונות, מציע מספר תוכנות אשר בנוסף ליכולות המתבקשות לצורך שירותי ניהול החשבונות של העסק, כוללות גם כליים לניהול היומיומי של העסק מול לקוחותיו.

על החשיבות של תחזוקת אשראי ואובליגו ללקוח בתוכנת הנהלת החשבונות
15/11/11 | ERP
רבים נוטים להתעלם מהחשיבות של תחזוקת האשראי והאובליגו ללקוח בתוכנת הנהלת חשבונות. מאמר זה נועד להמחיש כי המאמץ לתחזוקת נתונים אלה קטן ביותר לעומת היתרון הנובע מכך למשתמש בהקטנת הסיכון של המשתמש בבואו למכור מכירות המשך ללקוחותיו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI